استودیوی «سیدی پراجکت رد» (CD Projekt RED) از قدرت کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان و بهینهسازی بازی Cyberpunk 2077 میگوید.
پابرجا ماندن پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان تا به حال واقعاً فوقالعاده است از آنجا که هر دو کنسول در زمانی به عرضه رسیدند که نسبت به پیسی بسیار ضعیف به حساب میآمدند. با این حال، از آن زمان تاکنون شاهد جلوههای بصری واقعاً چشمگیری از بازیهایی مانند Forza Horizon 4 ،Uncharted 4 و God of War بودهایم و Cyberpunk 2077 نیز احتمالاً به جمع آنها خواهد پیوست.
با وجود احتمالاتی مبنی بر انتشار بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسولهای نسل بعد، مشاهده میکنیم که برنامهریزی و تمرکز اصلی سازندگان بر روی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان است و به قدرت بالای این دو کنسول اظهار دارند. سایت GamingBolt طی مصاحبهی اخیر خود با طراح مراحل این عنوان یعنی «مایلز توست» (Miles Tost) از چالشهایی که تیم سازنده طی توسعه با آنها روبهرو شده، پرسیده است.
سوال اینجاست که آیا کنسولهای نسل جاری توانایی اجرای بازی Cyberpunk 2077 به بهترین شکل ممکن را دارند یا خیر. توست در صحبتهای خود به این نکته اشاره کرده است که:
عناوینی که اخیراً منتشر شدهاند به ما نشان دادهاند که هنوز قابلیتهای زیادی در کنسولهای نسل جاری وجود دارد و من همچنان از کارهایی که انجام میشود، شگفتزده میشویم.
بهطور دقیقتر، باید پرسید که آیا کنسولهای کنونی میتوانند از پس تعداد انپیسیها و جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بر بیایند یا خیر و توضیح توست چنین است:
با مقایسهی بازیهای عرضه شده در اول نسل با برخی از عناوین شگفتانگیز اخیر، تفاوت چشمگیری را مشاهده میکنیم. سازندگان دیگر کاربردی و مفیدی بودهاند و ما راههای جدید و بهتری برای استفاده و بهینهسازی ابزارهایی که همیشه با آنها کار میکنیم، پیدا کردهایم.
بازی Cyberpunk 2077 قرار است برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود و در حال حاضر تاریخ عرضهی مشخصی ندارد.