سازندهی بازی Cyberpunk 2077 یعنی استودیوی سیدی پراجکت رد، بهتازگی جزئیات جدیدی را از دنیای زنده و پویای آن به اشتراک گذاشته است.
استودیوی سیدی پراجکت رد در گذشته به محیطهای تخریبپذیر بازی Cyberpunk 2077 اشاره داشته و در اولین نمایش گیمپلی این عنوان نیز، بسیاری متوجه این محیطها شدند که طی تیراندازیها بازخورد مناسبی داشتند و به درستی تخریب میشدند.
با توجه به جزئیات و عمقی که بازی Cyberpunk 2077 در پیش گرفته است، بدون شک این تخریبپذیری کمک شایانی به آن میکند، همانطور که طراح مراحل این عنوان یعنی «مایلز توست» در گفتوگو با GamingBolt به این موضوع اظهار داشته و آن را یکی از عناصر مهم بازی دانسته است. توست گفته است که محیطهای بازی Cyberpunk 2077 «به حضور شما واکنش نشان میدهند» و این عنصر، دنیای این عنوان را قابل باورتر و عمیقتر میسازد.
ما باور داریم دنیایی که توانایی تعامل با آن را دارید و به حضور شما واکنش نشان میدهد، بخشی کلیدی از یک تجربهی جهانآزاد خوب هست. محیطهای پویا این وعده را بهطور دقیق عملی میکنند و کمک میکنند تا عمق افزایش یابد و جهان این عنوان زندهتر و قابل باورتر بشود و – نکتهای مهم درخصوص Cyberpunk 2077 – یک سطح کاملاً متفاوت از وزن اضافه گردد. مبارزات هم بسیار خشنتر میشوند و بر حس دنیایی پوشیده در خشونت و خطر میافزایند. ما سخت در حال کار هستیم تا مطمئن شویم که محیطها همانقدر در زمانی که آسیبی ندیدهاند خوب به نظر میرسند، هنگامی که نابود شدهاند هم همانطور خوب به نظر خواهند رسید، بدون اینکه عملکرد اجرایی بازی قربانی بشود.
علاوه بر اینها، طی همین مصاحبه از توست پرسیده شده است که آیا شاهد مکانیکهای گیمپلیِ متغیر با توجه به رفتار بازیکن در بازی Cyberpunk 2077 خواهیم بود یا خیر که وی وجود چنین مکانیکهایی را در گروی مفید بودن برای «تجربهی داستانمحور» بازی دانسته است. او همچنین Cyberpunk 2077 را متفاوت از GTA V برشمرده اما اشاره کرده است که این چنین معنایی را نمیدهد که بازیکنان قادر به گشتوگذار نخواهند بود.
بازی Cyberpunk 2077 قرار است برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود و در حال حاضر تاریخ عرضهی مشخصی ندارد.