سازندهی بازی Control یعنی استودیوی «رمدی» (Remedy) در شرایطی که بسیاری برای بازیهای تکنفره نگران هستند، از آیندهی روشن آنها میگوید.
امروزه که بازیهایی آنلاین و سرویسگونه با اکوسیستمی درآمدزا بر صنعت بازی حکمرانی میکنند و هر شرکتی حتی عنوان همیشه داستانی و تکنفرهی خود را به تجربهی آنلاینی با سود فراوان تبدیل میکند، عدهی بسیاری نگران هستند که آیا بهزودی بازیهای تکنفره و داستانی به فراموشی سپرده میشوند یا خیر. اما به نظر میرسد که مدیر عامل استودیوی رمدی یعنی «ترو ویرتالا» (Tero Virtala) جزو این عده نیست و نسبت به آیندهی اینگونه بازیها امیدوار است.
ویرتالا طی رویداد Reboot Develop Blue از آیندهای روشن برای عناوین تکنفره از سوی شرکتهایی از جمله خود رمدی که در سطح AAA کار میکنند، گفته است. وی میگوید که گسترش اپیک گیمز در بازار پیسی و ورود گوگل به عرصه با سرویس استریمینگ استادیا، بر شدت رقابت میافزایند و درهای جدیدی را به روی توسعهدهندگان باز میکنند. از طرفی دیگر سونی، مایکروسافت و نینتندو با دستهایی پُرتر نسل جدید را آغاز میکنند.
رقابت بر سر تبدیلشدن به نتفلیکس دنیای بازی است. نمیدانیم که چگونه و چه زمانی قرار است این اتفاق بیافتد و آیا قرار است سرویسهای اشتراکی وجود داشته باشند یا خیر. اما واقعیت این هست که طی دو تا سه سال آینده، شرکتهای بزرگ سرمایهگذاری کلانی بر روی آن خواهند کرد.
و همه میدانند که در صنعت بازی، برای فروش یک پلتفرم جدید باید محتوای منحصر به فرد و اختصاصی داشته باشید. با این پلتفرمهای جدید و امکانات جدید توزیع و انتشار، دسترسی بیشتری به بازیهایمان و همچنین فرصتهای همکاری و شراکت بیشتری برایمان مهیا شده است.
وقتی سه سال قبل با ناشران در حال گفتوگو بودیم، بسیاری از آنها نسبت به آیندهی بازیهای تکنفره شک داشتند. اکنون با موفقیت بسیاری از عناوین سونی و یوبیسافت، شاهد این هستیم که بازیهای تکنفره از هر زمان دیگری قویتر هستند.
گفتههای ویرتالا جای تأمل دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا شرکتهای بزرگ عناوین آنلاین سرویسگونه را ترجیح خواهند داد یا عناوین تکنفرهی داستانمحور.
بازی Control که طی رویداد E3 2018 از آن رونمایی شد، در ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ مصادف با ۵ شهریور ۱۳۹۸ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد.