استودیوی «سیدی پراجکت رد» (CD Projekt Red) میگوید که ساخت بازی Cyberpunk 2077 با موتور The Witcher: Wild Hunt 3 ممکن نبود.
جلوههای بصری بازی Cyberpunk 2077 در نمایشهایی که تاکنون از آن شاهد بودهایم فوقالعاده زیبا بوده و استودیوی سیدی پراجکت رد نیز همواره از جلوههای آن گفته است. در واقع به گفتهی این استودیو، ساختن این عنوان با همان موتور سازندهی The Witcher 3 امکانپذیر نبود.
تهیهکنندهی بازی Cyberpunk 2077 یعنی «ریچارد بورزیمووسکی» (Richard Borzymowski) در گفتوگو با MCV UK توضیح داده است که سیدی پراجکت رد باید موتور خود را بهبود و تکامل میبخشید تا بتواند پاسخگوی آن چشمانداز و طراحی مورد نظرش برای Cyberpunk باشد.
اول و مهمتر از همه، ما نمیتوانستیم Cyberpunk را با همان موتور The Witcher بسازیم. مزیت این موتور جدید این است که میتوانیم Cyberpunk 2077 را با دید اولشخص بسازیم، با وجود عمودی بودن ساختمانهای مختلف و آسمانخراشها.
بورزیمووسکی بهطور مشخص از نورپردازی سراسری سخن گفته و بیان کرده است که چگونه این تکنیک میتواند به روشهای مختلف روی جلوههای بازی تأثیر بگذارد.
نکتهی دیگر این است که هنگام ارائهی نورپردازی سراسری، وقتی که هر چیزی را میخواهیم بسازیم، بهعنوان مثال شهر، باید دو نسخه از آن داشته باشید: نسخهی روز و نسخهی شب. و در شب شما آن همه نور نئونی را در شهر دارید، خصوصاً پس از بارش باران و چیزهایی شبیه آن. میتوانید صرفاً هندسهی ساختمانها را رسم کنید و بسازید و نورهای نئون را بر روی آن اضافه کنید. شیدر چکیدن قطرهی آب را دارید ولی این به اندازهی نورپردازی سراسری تأثیرگذار نخواهد بود. پس هنگام توسعه همیشه میخواستیم که اطمینان پیدا کنیم این عامل شگفتانگیز را داریم.
Cyberpunk 2077 در ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ مصادف با ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان و در تاریخ دیرتری بر روی گوگل استادیا به انتشار خواهد رسید.