استودیوی «رمدی» (Remedy) از تأثیر حافظههای SSD بر روی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس اسکارلت و بهطور کلی گیمینگ در نسل آینده میگوید.
یکی از اخباری که ما را برای کنسولهای نسل بعد هیجانزده میکند، وجود Solid State Drive یا همان حافظههای SSD در هر دو کنسول پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس اسکارلت است که تأثیر قابل توجهی بر روی طراحی و نحوهی اجرای بازیها خواهد داشت و یکی از این تأثیرات، حدف یا به حداقل رسیدن صفحههای بارگذاری است.
البته علاوه بر بازیکنان، بازیسازان هم نسبت به این قابلیت هیجانزده هستند و یکی از آنها خالق Quantum Break ،Max Payne ،Alan Wake و Control که هنوز به عرضه نرسیده، یعنی استودیوی رمدی است.
«میکائیل کاسورینن» (Mikael Kasurinen) و «بروک مگز» (Brooke Maggs)، به ترتیب کارگردان و طراح روایت Control، اخیراً در گفتوگویی با سایت GamingBolt دربارهی این بازی، نظرشان راجع به پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس اسکارلت و وجود SSD در آنها را نیز به اشتراک گذاشتهاند.
خب، داشتن SSD فوقالعاده است چون بسیاری از مشکلاتی را که بازیها معمولاً در زمینهی استریمینگ دارند، حل میکند. بدم میآید از آن ردیفهای بارگذاری آرام که باید تا زمانی که بخش جدیدی از دنیای بازی بارگذاری شود، برایشان صبر کنید. یا تونلهای مسخرهای که باید از آنها عبور کنید. خلاصشدن از تمام اینها خبر خوبی برای همگی است.
و البته همهی ما سختافزار قدرتمندتر را دوست داریم. این به ما اجازه میدهد که بهطور خلاقانه جلوههای بصری جذابی را خلق کنیم و… خصوصاً ما بهعنوان یک استودیو برای کیفیت بسیار بالا به شدت تلاش میکنیم. ما برای دستاوردهای فنی و بصری هم آماده هستیم. پس فکر میکنم که این اتفاق خوبی است.
البته تأثیر SSD بر روی کنسولهای نسل بعد همچنان در حد نظریه است و نمیتوان بهطور دقیق آن را ارزیابی کرد، تا زمانی که بتوان به چشم و با دقت مشاهده کرد که چه تغییری میتواند در بازیها ایجاد کنند. به هر حال، وجود این تأثیر بدیهی و روشن و همچنین این موضوع بسیار خوشحالکننده است که سختافزارهای جدیدی را شاهد هستیم که بیشتر بر روی شیوهی طراحی و اجرای بازیها اثرگذار هستند تا صرفاً بهتر به نظر رسیدن آنها.
بازی Control که طی رویداد E3 2018 از آن رونمایی شد، در ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ مصادف با ۵ شهریور ۱۳۹۸ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد.