بازی Quantum Break، جدیدترین ساخته استودیو خلاق «رمدی» (Remedy) اوایل ماه برای پلتفرمهای اکسباکس وان و ویندوز ۱۰ منتشر شد و با وجود یکسری مشکلات فنی، به بزرگترین IP جدید مایکروسافت برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی اکسباکس وان تبدیل شده است. البته این اولین باری نیست که استودیو «رمدی» یک عنوان بزرگ را برای مایکروسافت خلق میکند و عنوان تحسین شده Alan Wake برای اکسباکس ۳۶۰ گواهی بر این موضوع است. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.با توجه به گفتههای بالا یک سوال در ذهن ما ایجاد میشود: چرا استودیو «رمدی» همچنان به ساخت عناوین انحصاری برای مایکروسافت ادامه میدهد؟ وبسایت CG Mag Online در گفتگویی با آقای توماس فوها (Thomas Puha)، مدیریت بخش رسانه و همکاری «بخش سرگرمیهای رمدی» (Remedy Entertainment)، قصد دارد به پرسش مطرح شده پاسخ دهد.
آقای فوها میگوید:
ما رابطه طولانی مدتی با مایکروسافت داریم. رمدی یک استودیو مستقل است – ما متعلق به مایکروسافت نیستیم – اما حال حدود ۱۰ سال است که در حال همکاری با مایکروسافت هستیم. مانند هر رابطهای شما فراز و نشیبهای خود را خواهید داشت. اما ما یکدیگر را میشناسیم. مایکروسافت یک بازیِ ساخته رمدی را میخواهد. آنها بازیهای داستان محور میخواهند که ما بهخوبی از عهده آنها بر میآییم. آنها میخواهند تمرکز برروی داستان باشد و این موضوع عالی است.
وی افزود:
ما به بازاریابی Quantum نگاه میکنیم، (این چیزی است که من در آن درگیر بودهام) و این موارد عالی هستند. در این جا تریلر، تبلیغات تلویزیونی، تعداد زیادی تصاویر چاپی و آنلاین داریم و این چیزهایی است که یک ناشر بزرگ قادر به انجام آنها است. [تیم مایکروسافت] ساعتها و هفتههای طولانی کار میکند و رویدادهای بزرگی در رابطه با Quantum به خصوص در برزیل وجود دارد که دیدن آنها بسیار جذاب است. مایکروسافت میداند که با یک بازی رمدی چکار کند و این واقعا عالی است.
با توجه به اینکه بیشتر نقد و بررسیهای Quantum Break مثبت بودهاند، آیا سفر مخاطره آمیز بعدی استودیو رمدی یک انحصاری مایکروسافت خواهد بود؟ با توجه به اینکه مایکروسافت دیگر آمار فروش را نشانهای بر موفقیت نمیبیند و به خوبی در تلاش است تا از پلیاستیشن ۴ سبقت بگیرد، مسلما مشاهده حرکت بعدی این استودیو خلاق، جذاب خواهد بود.
آیا رمدی به ساخت عناوین انحصاری برای مایکروسافت ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.