بازی Sekiro: Shadows Die Twice بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری میلادی است که امیدهای بسیاری به آن میرود. به تازگی اطلاعات فنی و جالبی از این عنوان منتشر شده که ما را با نحوه اجرای بازی روی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو آشنا میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
همان طور که گفته شد، بازی Sekiro: Shadows Die Twice از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۹ به حساب میآید. این بازی که به وسیله استودیوی کاربلد فرام سافتور (From Software)، یعنی سازنده سری دارک سولز ساخته میشود، میتواند با موفقیت خود، راه را برای فصل تازهای از عناوین اکشن باز کند. طبق اطلاعات و نمایشهایی که از بازی دیده و شنیدهایم، بازی Sekiro: Shadows Die Twice نسبت به سری سولز، بسیار سریع تر بوده و المانهای کاملا متفاوتی را در بطن گیمپلی خود دارد که البته با این شرایط، نرخ فریم، بالا بودن و ثبات آن، میتواند به شدت مهم تلقی شود.
از آن جایی که زمان زیادی تا انتشار بازی Sekiro: Shadows Die Twice باقی نمانده، منابع خاصی موفق شدند تا بازی را برای چند ساعت تجربه نمایند و تجربه کوتاه خود را با ما در میان بگذارند. یکی از همین منابع، منبع تحلیلی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) است که طبق معمول، اطلاعات فنی و به شدت مفیدی را در اختیار ما قرار داده است. اگر تا زمان عرضه بازی Sekiro: Shadows Die Twice، چیزی تغییر نکند، این بازی بدین شکل روی پلیاستیشن ۴ پرو اجرا خواهد شد:
دیجیتال فاندری گزارش داده که بازی Sekiro: Shadows Die Twice برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو با رزولوشن ۱۰۸۰p Native و ثابت اجرا خواهد شد و خبری از رزولوشن ۴K یا ۱۴۴۰p و داینامیک نخواهد بود که مقداری باعث ناامیدی است. بدین ترتیب، رزولوشن بازی روی کنسول میان نسلی سونی، به مانند پچِ پلیاستیشن ۴ پرو بازی Dark Souls 3 است. اما در طرف دیگر، این رزولوشن ۱۰۸۰p باعث میشود تا برای عملکرد یا پرفورمنس بازی، Headroom ایجاد شود و بازیبازان بتوانند بازی را بین ۴۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه، تجربه کنند که البته در زمان نمایش افکتهای سنگینِ آلفا و صحنههای به شدت شلوغ، به ۳۰ بر ثانیه نیز میرسد. بدین ترتیب، نرخ فریم بازی در نسخه پلیاستیشن ۴ پرو به صورت باز است و روی عدد ۳۰ قفل نشده است.
بد نیست اشاره کنیم که نسخه تحت بررسی دیجیتال فاندری، شاید یک بیلد اولیه باشد و در نسخه نهایی، با شرایط و اعداد و ارقام متفاوتی طرف باشیم. با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که وضعیت به همین شکل باقی بماند و خبری از رزولوشن اجرایی بالاتر از ۱۰۸۰p نباشد. در هر حال، عملکرد در عنوانی مانند Sekiro: Shadows Die Twice قطعا مهم تر از رزولوشن و جلوههای بصری است و اگر با نرخ فریم ثابت و قابل قبولی طرف باشیم، میتوان به بازی از منظر فنی، رای مثبت داد.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲۲ ماه مارچ سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.