زمان زیادی تا عرضه بازی Red Dead Redemption 2 باقی نمانده و این روزها همه در حال صحبت کردن از این عنوان فوقالعاده مورد انتظار هستند. این بازی جدید شرکت راک استار آن قدر بزرگ و پر عظمت است که گاهی اوقات فراموش میکنیم که با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، عناوین بزرگ دیگری نیز قرار است عرضه شوند.
شرکت راک استار در هفتههای گذشته یک تریلر بسیار جذاب و زیبا از گیمپلی بازی Red Dead Redemption 2 منتشر کرد که نظر همه را به خود جلب کرده و بازیبازان را بیش از پیش مشتاف تجربه این بازی گذاشت. این تریلر گیمپلی از هر نظر شگفت انگیز بود و با این که تمرکز آن برروی برخی از مکانیکهای گیمپلی و دنیای بزرگ و با عظیمت آن بود، اما نمیتوان به جلوههای بصری فوقالعاده آن اشارهای نکرد و آن را نادیده گرفت. در روز پس از انتشار تریلر گیمپلی از Red Dead Redemption 2، سازندگان اعلام کردند که بازی در آن ویدیو برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو، یعنی کنسول میان نسلی شرکت سونی اجرا شده است اما هیچکس نمیدانست که جزئیات گرافیکی و رزولوشن اجرایی بازی برروی این کنسول دقیقا به چه صورت است.
حال، منبع مشهور و معتبر دیجیتال فاندری که در زمینه تحلیل مسائل فنی و گرافیکی بازیهای ویدیویی فعالیت میکند، این تریلر را به دقت بررسی کرده و گزارشی از جنبههای فنی آن (شامل رزولوشن اجرایی و نرخ فریم و…) نوشته که بسیار جالب است و حقایق بسیاری را آشکار میسازد. خلاصهای از گزارش دیجیتال فاندری را برای شما عزیزان آماده کردهایم که میتوانید در ادامه آن را مطالعه کنید.
اول از همه باید گفت که بررسی انجام شده به وسیله دیجیتال فاندری، تنها از یک تریلر چند دقیقهای و منتاژ شده بوده و امکان دارد که نتیجه نهایی در زمان انتشار بازی، دچار تغییراتی شود. با این حال، در ویدیوی گیمپلی منتشر شده، بازی Red Dead Redemption 2 برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو با رزولوشن اجرایی ۱۹۲۰×۲۱۶۰ به اجرا درآمده است. طبیعتا این رزولوشن ۴K نیتیو نیست و از پلیاستیشن ۴ پرو نیز انتظار نداریم تا Red Dead Redemption 2 را با این رزولوشن اجرا کند اما باید بدانید که این رزولوشن اجرایی، از رزولوشن ۱۴۴۰p نام آشنا (برای کنسولهای میان نسلی) بیشتر است. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر صحبت کنیم، رزولوشن ۱۹۲۰×۲۱۶۰، مقدار ۱۲.۵ درصد تراکم پیکسل بیشتری نسبت به رزولوشن ۱۴۴۰p یا ۲K دارد. رزولوشن ۱۹۲۰×۲۱۶۰ شاید برای بسیاری از بازیبازان نامتعارف باشد چرا که به ندرت از این نوع رزولوشن در بازیها استفاده میشود اما توضیح دقیق آن این است که تنها تعداد پیکسلها در جهت عمودی تصویر، دو برابر میشوند و تعداد پیکسلهای افقی، همان ۱۹۲۰ باقی میماند که در رزولوشن ۱۰۸۰p شاهد آن هستیم.
در مورد نرخ فریم بازی Red Dead Redemption 2، با این که تحلیلهایی انجام شده، اما قطعا نمیتوان از روی ویدیوی گیمپلی بازی که صحنههای بسیاری را شامل میشود، نظر محکم و قطعی داد. از آن جایی که ویدیوی منتشر شده با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه ضبط شده بود، میتوان این نتیجه را گرفت که بازی ۳۰ فریم بر ثانیه برروی پلیاستیشن ۴ پرو اجرا خواهد شد و طبق گزارشهای دیجیتال فاندری، در این ویدیوی گیمپلی، هیچ افت فریمی مشاهده نشده و نرخ فریم همیشه روی ۳۰ قفل بوده است.
بد نیست باز هم اشاره کنیم که این نتایج تنها از یک تریلر گیمپلی به دست آمدهاند و ممکن است تغییراتی تا زمان عرضه بازی Red Dead Redemption 2 به وجود بیاید. حال که بازی با رزولوشنی مناسبت و خوب برروی پلیاستیشن ۴ پرو اجرا میشود، مشتاق هستیم تا بدانیم که نتایج فنی برروی کنسول میان نسلی مایکروسافت، یعنی ایکسباکس وان ایکس چگونه خواهد بود. آیا Red Dead Redemption 2 برروی این کنسول با رزولوشن ۴K نیتیو اجرا خواهد شد؟
بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۲۶ ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد. با گیمشات برای پوشش تمام اخبار این بازی همراه باشید.