بسته الحاقی The Witcher 3 Blood & Wine در کنار محیط جدید و ماموریتهای تازه چندین مکانیزسم گیمپلی جدید را نیز با خود به همراه دارد. در این قسمت از راهنمای The Witcher 3 Blood and Wine قصد داریم تمامی نکات مربوط به مهارتهای Mutations یا جهش به شما عزیزان معرفی کنیم. مهارتهایی که در صورت ترکیب و استفاده پیوسته آنها با مهارتهای معمولی میتواند ابعاد جدیدی را به روش بازی خود اضافه کنید. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.
راهنمای The Witcher 3 Blood and Wine: مهارتهای Mutations
مهارتهای Mutations چیستند؟ چگونه آنها را فعال کنیم؟
هنگامی که ماموریت فرعی Turn and Face the Strange را به اتمام برسانید، میتوانید به یک سیستم ارتقای جدید برای گرالت دسترسی پیدا کنید. با خرج کردن امتیاز مهارت خود و استفاده از آیتمهای Greater Mutagens میتوانید با استفاده از چندین قابلیت ویژه، گرالت را در میدان مبارزه قدرتمندتر کنید و همچنین چندین اسلات جدید برای قرار دادن قدرتهای معمولی در آنها، باز کنید. در نظر داشته باشید فقط یکی از قابلیتهای فعال شده جهش را میتوانید در یک زمان استفاده کنید و مهارتهایی را که در اسلاتهای جدید قرار میدهید بایستی حتما با رنگ قابلیت جهش فعال شده یکی باشند. با این حال ترکیب دو رنگ متفاوت میتواند قدرت بسیار فراوانی را به شما اضافه کند. برای مثال ترکیب قابلیت جهش Bloodbath با چهار آیتم Greater Mutagens قرمز رنگ که با بقیه مهارتهای معمولی قرمز رنگ ترکیب شده باشند میتوانند از نظر تئوری Attack Power شما را در مقابله با برخی از دشمنان ۴۳۵ درصد افزایش دهند.
آیتمهای موردنیاز برای فعالسازی مهارتهای Mutations
- سطح اول قابلیتهای جهش: قابلیتهای این سطح جهت فعالسازی به ۲ امتیاز مهارت و ۲ آیتم Greater Mutagens هماهنگ با رنگ قابلیت جهش (برای مثال قابلیت جهش قرمز رنگ سطح اول، نیاز به ۲ آیتم Greater Mutagens قرمز رنگ دارد) نیاز دارد.
- سطح دوم قابلیتهای جهش: قابلیتهای این سطح جهت فعالسازی نیاز به ۳ امیتاز مهارت و ۳ آیتم Greater Mutagens دارد.
- قابلیتهای جهش ترکیبی: قابلیتهای این سطح جهت فعالسازی به ۵ امتیاز مهارت و ۲ Greater Mutagens از یک رنگ هماهنگ و ۳ Greater Mutagens از رنگ هماهنگ با قابلیت دیگر، نیاز دارند.
۱. قابلیتهای جهش تکرنگ
قابلیتهای جهش قرمز:
- Deadly Counter: حملات با شمشیر ۲۵ درصد آسیب بیشتری را به هیولاها یا انسانهای ناتوان از ضدحمله وارد میکند. برای دیگر دشمنان، اگر هنگامی که ۲۵ درصد به پایین از سلامتی آنها باقی مانده باشد ضدحمله انجام دهید، به طور خودکار روی این دشمنان تمام کننده انجام میشود.
- Bloodbath: هر حمله کشنده از شمشیر شما موجب اجرای یک تمام کننده برروی دشمن شده و هر حمله دیگری که انجام دهید Attack Power شما را تا ۵ درصد (حداقل تا ۲۵۰ درصد) افزایش میدهد تا هنگامی که مبارزه به اتمام رسد یا شما ضربه ببینید.
قابلیتهای جهش آبی:
- Magic Sensibilities: جادوها میتوانند ضربات وخیم (Critical) وارد کنند. احتمال رخ دادن ضربات وخیم و آسیب واره از آنها به میزان sign intensity شما بستگی دارد.
- Piercing Cold: این قابلیت به احتمال ۲۵ درصد دشمنان تحت تاثیر جادوی Aard را منجمد میکند. همچنین اگر موج این جادو به دشمنان برخورد کند، آنها را در جا میکشد. دشمنانی که از منجمد شدن فرار کنند مقدار ۱۹۲۲ آسیب دریافت میکنند. (فقط در صورت باز بودن قابلیت Magic Sensibilities)
قابلیتهای جهش سبز:
- Toxic Blood: هنگامی که دشمنی به شما آسیب رساند، ۱.۵ درصد از آسیبی که به شما وارد کردند برای هر امتیاز سطح Toxicity شما، به آنها وارد میشود.
- Euphoria: هر امتیاز Toxicity شما آسیب شمشیر و Sign Intensity را تا ۰.۷۵ درصد افزایش میدهد. (فقط در صورت باز بودن قابلیت Toxic Blood)
۲. قابلیتهای جهش ترکیبی:
قرمز + آبی
- Adrenaline Rush: همگامی که نبردی را بر علیه بیش از یک دشمن آغاز کنید، Attack Power و Sign Intensity در ازای هر دشمن اضافی به مقدار ۳۰ درصد برای ۳۰ ثانیه ابتدایی نبرد افزایش پیدا میکنند. پس از ۳۰ ثانیه ابتدایی، قدرت Attack Power و Sign Intensity به مقدار ۱۰ درصد کاهش پیدا میکند. (فقط در صورت باز بودن قابلیتهای Bloodbath و Piercing Cold)
- Conductors of Magic: قابلیتهای Drawn magic، unique و Witcher swords آسیب ناشی از جادو را ۵۰ درصد افزایش میدهند. (فقط در صورت باز بودن قابلیت Pirecing Cold)
- Second Life: اگر خط سلامتی شما به ۰ برسد، باری دیگر ۱۰۰ کاملا پُر شده و شما را آسیب ناپذیر میکند. برای استفاده مجدد از قابلیت مذکور بایستی ۳ دقیقه صبر کنید. (فقط در صورت باز بودن قابلیت Adrenaline Rush)
قرمز + سبز
- Cat Eyes: آسیب وارد شده از کمان زنبورکی از مقدار ۱۱۹ به ۸۹۹ افزایش پیدا میکند. شانس وارد کردن ضربات وخیم ۵۰ درصد افزایش یافته و تیرهای کمان دشمنان را سوراخ، گیج یا بر زمین میاندازد. دشمنانی با نوار سلامتی کامل پس از تیر خوردن ۱۵ درصد از سلامتی خود را از دست میدهند. (فقط در صورت باز بودن قابلیتهای Bloodbath و Euphoria)
- Mutated Skin: هر امتیاز Adrenaline آسیب وارد شده بر شما را تا ۱۵ درصد کاهش میدهد. (فقط در صورت فعال بودن قابلیت Euphoria)
- Metamorphosis: ضربات وخیم به دشمنان یک decoction تصادفی را از ذخیره شما بدون افزودن هیچگونه امتیاز Toxicity تا ۲ دقیقه فعال میکند. (حداقل تا دو decoction) این قابلیت همچنین ویژگی Witcher Sense گرالت در محیطهای تاریک را بهبود میبخشد. (فقط در صورت فعال بودن قابلیت Cat Eyes)