بر خلاف شایعات ابتدایی که گفته میشد دیزنی تقضای سود ۵۰ درصدی را از سونی بابت فیلمهای اسپایدر-من داشته، به نظر میرسد آن رقم ۲۵% بوده است.
سونی و استودیو مارول در سال ۲۰۱۵ برای ساخت فیلمهای اسپایدر-من وارد فرارداد سادهای شدند، سونی هزینه ساخت فیلمها را پرداخت میکرد و سود آنها را عاید میشد. در همین حین استودیو مارول نیز حق گرفتن تصمیمات خلاقیتی و استفاده از اسپایدر-من در دنیای سینمایی عظیم خود را داشت. تام هالند در چهار سال گذشته، پنج بار در نقش این شخصیت ظاهر شد که فیلم Spider-Man: Far From Home احتمالاً آخرین حضور او در MCU خواهد بود.
زمانی که هفته گذشته خبر جدایی سونی و دیزنی منتشر شد، قابل فهم بود که چرا هر طرف علاقهای به پذیرفتن پیشنهاد طرف مقابل نداشتند. گزارشهای اولیه توسط Deadline ادعا میکردند که دیزنی قصد داشته بودجه ساخت فیلمهای آتی را پرداخت کرده و به ازای زحمت کوین فایگی، صاحب نصف سود دریافتی با سونی شود. اما سونی به قرارداد ابتدایی راضی بوده که استودیو مارول ۵ درصد از فروش را دریافت میکرده است.
هالیوود ریپورتر پس از آن در خبری اعلام کرد که دیزنی به دنبال سهم حداقل ۳۰ درصدی بوده که سونی آن را رد کرده است. ورایتی نیز گزارش داد که تام راثمن رئیس سونی آماده واگذاری ۲۵ درصد از فروش کلی فیلمها در ازای ماندن کوین فایگی و استودیو مارول بر سر پروژهها بوده است. اکنون بار دیگر سایت Deadline با خبر جدیدی بازگشته است که میگوید دیزنی چند ماه پیش برای فیلمهای ساخته شده تحت نظر فایگی، درخواست سهم ۲۵% را کرده بود و سونی اقدامی در این زمینه انجام نداده بود تا آنکه دیزنی رقم ابتدایی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و در نهایت باعث فروپاشی معامله شد.
زمانی که سونی در بیانیهای دیزنی را برای برهم زدن قرارداد مورد ندامت قرار داد، واضح بود که هر دو طرف مذاکرات خود را به سطح عمومی رسانده بودند. سوال اصلی اینجاست که اگر هر دو طرف به سهم ۲۵ درصدی از فروش فیلمها برای دیزنی راضی بودند پس چرا اکنون به این وضع افتادهاند و چه بر سر مذاکرات پشت پرده رخ داده است. در هر صورت باید منتظر آینده ماند و دید چه بر سر شخصیت پرطرفدار اسپایدر-من در سینما خواهند افتاد.