دنبالهی به شدت مورد انتظار بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در ابتدا قرار بوده تعدادی بستهی دانلودی باشد اما نهایتاً شرایط تغییر کرده است.
نینتندو در E3 2019 بالاخره انتظارات طرفداران را به پایان رساند و اعلام کرد که دنبالهی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در دست توسعه قرار دارد. این درحالی است که نینتندو به ندرت دنبالهی مستقیمی را برای سری Zelda عرضه میکند، اما دقیقاً چه اتفاقی افتاده است که حال به چنین عنوان رسیدیم؟
تهیهکنندهی سری یعنی «ایجی آنوما» (Eiji Aonuma) در گفتوگو با کوتاکو بیان داشته است که پس از انتشار گسترشدهندهی Champion’s Ballad برای این عنوان، تیم سازنده متوجه شد که به ساخت گسترشدهندههای بیشتر علاقه دارد. با این حال، در آخر آنقدر ایدههای فراوانی داشتند که تصمیم گرفتند یک دنبالهی مستقیمِ تمام و کمال را توسعه دهند.
وقتی که این بستهی دانلودی را برای Breath of the Wild عرضه کردیم، متوجه شدیم که این راه بسیار خوبی برای افزودن المانهای بیشتر به دنیای بازی است. اما وقتی به جنبهی فنی نگاه میکنیم، بستهی دانلودی حجم بالایی دارد از آنجا که داریم به عنوان موجود داده اضافه میکنیم. و همچنین وقتی میخواستیم تغییرات بزرگتری را ایجاد کنیم، بستهی دانلودی کافی نبود و به همین دلیل فکر کردیم که یک دنباله میتواند گزینهی مناسبی باشد.
وقتی از آنوما پرسیده شده که بنابراین، آیا دنبالهی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در ابتدا قرار بوده که یک یا چند بستهی دانلودی باشد یا خیر، وی چنین پاسخ داده است:
در ابتدا ما فقط به بستهی دانلودی فکر میکردیم. ولی سپس دیدیم که ایدههای زیادی داریم و گفتیم بیایید یک بازی جدید از ابتدا بسازیم.
دنبالهی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در حال حاضر بدون نام و تاریخ انتشار مشخصی برای نینتندو سوئیچ در دست توسعه قرار دارد.