بررسیها و نظرسنجیهایی که اخیرا در کشور ژاپن صورت گرفته است، درصد افرادی که تمایل به خرید کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی نینتندو سوئیچ دارند را نشان میدهد.
براساس گزارش سایت خبری Sirabee، اخیرا در کشور ژاپن، یک نظرسنجی صورت گرفته که در آن ۱۴۰۰ ژاپنی در رده سنی میان ۲۰ تا ۶۰ سال داز سراسر کشور شرکت کردهاند. در حدود ۱۰.۷ درصد از این افراد اعلام کردهاند که تمایل یه خرید کنسول نینتندو سوئیچ دارند که در مقایسه با نظرسنجی پیشین که سوال مشابهی را در مورد پلی استیشن وی آر شرکت سونی مطرح کرده بود، شاهد دو برابر شدن درصد بدست آمده هستیم، زیرا پاسخ مردم در مورد خرید هدست واقعیت مجازی شرکت سونی در حدود ۵.۹ درصد بود.
در ادامه شما نموداری را مشاهده میکنید که درصد تمایل مردم ژاپن جهت خرید کنسول نینتندو سوئیچ را به تفکیک سن و جنسیت نشان میدهد. رنگ آبی مربوط به مردان، رنگ صورتی مربوط به زنان بوده و اعداد ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سمت چپ نیز سن آنها را نشان میدهد.
براساس این نتایج، مردان علاقه بیشتری به خرید این کنسول تازه نفس شرکت نینتندو دارند و شاهد فاصله بسیاری میان تمایل خرید این کنسول در مردان و زنان چهل ساله هستیم.
دومین نمودار نیز درصد تمایل مشابهی را در افراد دیگری در ژاپن در همان بازه سنی نمایش میدهد که در ادامه توضیحات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد:
ترجمه عبارات سمت چپ نمودار فوق به ترتیب عبارت است از:
- افرادی که برای black company کار میکنند.
- افرادی که برای black company کار نمیکنند.
- افرادی که برای بازیهای تلفنهای هوشمند پول پرداخت میکنند.
- افرادی که برای بازیهای تلفنهای هوشمند پول پرداخت نمیکنند.
- افرادی که عضو یک سازمان ورزشی هستند.
- افرادی که عضو یک سازمان ورزشی نیستند.
بهنظر میرسد افرادی که برای black company کار میکنند تمایل بیشتری نسبت به خرید کنسول جدید شرکت نینتندو را دارند. جهت اطلاع، black company یک شرکت ژاپنی است که اهداف خود را به صورت استثماری بر کارمندان القا میکند و بهطور مثال با تهدید کردن آنها با اعمال رزومه بد، کارمندان را وادار به انجام کارهای خود میکند؛ این نوع عملکرد شرکت میتواند منجر به ایجاد زندگی استرسزایی برای کارمندان شود و شاید دلیل علاقه آنها به خرید کنسول سوئیچ شود، کنسولی که برای استفاده از آن نیاز به حضور در یک محل و خانه نخواهد بود.
پاسخ افرادی که بابت بازیهای تلفنهای هوشمند پول پرداخت میکنند نسبت به افرادی که پولی پرداخت نمیکنند نیز مثبتتر بوده است، این موضوع در مورد افرادی که در زمینه ورزشی فعالیت دارند نسبت به افرادی که چنین فعالیتهایی ندارند نیز صدق میکند.