آقای «کریستین کنتامسا» (Christian Cantamessa)، طرح ارشد بازی Red Dead Redemption، در رابطه با آینده بازیهای جهان باز صحبت کرده است.
کریستین کنتامسا، طراح ارشد بازی Red Dead Redemption و یکی از نویسندگان Shadow of Mordor، در طول مراسمی که به مناسبت بازیهای ویدیویی در پاریس برگزار شده بود، نظر خود را در رابطه با آینده بازیهای جهان باز اعلام کرد.
او گفت که بازیهای جهان باز اکنون سبک مخصوص خود را دارند و برای روایت داستان، محتوای چند نفره و همچنین ساخت دنیایی جدید، بسیار عالی هستند؛ علاوهبر این، بازیکنان با بازیهای جهان باز ارتباط بیشتری برقرار میکنند و در دنیای این بازیها غرق میشوند.
این المانها در بازیهای آینده پیشرفتهتر شده و تکامل خواهند یافت. بازیهای جهان باز آینده قادر خواهند بود شیوههای جدیدی را برای روایت داستان حتی در بخش چند نفره خود پیدا کنند. در نتیجه برای بازیکنان، نسبت به عناوین دیگر، از اهمیت بیشتری برخوردارند.
آقای کنتامسا معتقد است که حتی در بازیهای امروزه هم شاهد وقفه کوتاهی بین بخشهای داستانی، چند نفره و داینامیک بازی هستیم. این موارد در آینده باید به شکل یکپارچهتر و بهتری با همدیگر ادغام شوند.
او از بازی The Legend of Zelda: Breath of The Wild به عنوان مثال خیلی خوبی برای عناوین جهان باز یاد کرد که بازیکنان فعالیتهای گستردهای را در دنیای بازی میتوانند انجام دهند. کنتامسا معتقد است که در آینده بازیهایی که در دیگر سبکها ساخته میشوند نیز از این المانها استفاده خواهند کرد.
او گفت که به زودی نوآوریهای زیادی را در گیمپلی بازیها و به خصوص در بخش داینامیک آنها شاهد خواهیم بود. به عنوان مثال سیستم «نمسیس» (Nemesis) بازی Shadow of Mordor به شکل مناسبی از بخش داینامیک گیمپلی استفاده کرده است و یا Grand Theft Auto Online نیز به همین صورت در آینده گستردهتر شده و بیشتر به بازیهای MMO شباهت پیدا خواهد کرد. در آینده شاهد co-op، داستان سرایی و المانهای نقشآفرینی بیشتری در بخش چند نفره بازیهای جهان باز خواهیم بود.
البته کنتامسا در آخر صحبتهایش به این موضوع اشاره کرد که او گوی کریستالی (برای پیشگویی) ندارد، اما با نگاهی به تاریخ این سبک از بازیها و تکاملشان به راحتی متوجه خواهیم شد که عناوین جهان باز در آینده وارد همین مسیر (که پیشتر اشاره کردیم) خواهند شد.