اکتیویژن با وجود عناوین بزرگی که بر روی کنسولها و پیسی دارا است، درآمد قابل توجهی را هم از راه عناوین خود بر روی گوشیهای هوشمند به دست میآورید.
اکتیویژن بیشک جزو بزرگترین ناشران حال حاضر است که بزرگترین عناوین نظیر Call of Duty و Overwatch را بر روی کنسولها و پیسی به انتشار میرساند. با این حال، بازیهای موبایلی این شرکت نیز در درآمد آن در سهماههی دوم ۲۰۱۹ نقش برجستهای را ایفا کردهاند.
همانطور که در تصویر زیر از گزارش مالی اکتیویژن مشاهده میکنید، موبایل و بازیهای موبایلی ۳۷ درصد از درآمد خالص این شرکت طی سهماههی دوم ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دادهاند که بیشتر آن به لطف غولی به نام Candy Crush است. سازندهی این عنوان یعنی استودیوی «کینگ» (King) که چند سال قبل توسط اکتیویژن خریداری شد، گزارش کرده است که حدود ۲۵۸ میلیون بازیکن فعال بهطور ماهانه داشتهاند. این استودیو همچنین اظهار داشته که تعداد بازیکنان فعال ماهانه برای Candy Crush و Candy Crush Friends Saga سال به سال رشد پیدا کرده است. علاوه بر اینها، زمان کلی تجربهی آن نسبت به سال گذشته هم افزایش داشته و این عنوان فوقالعاده محبوب موبایلی همچنان پرفروشترین فرانچایز در اَپ استورهای ایالات متحدهی آمریکا باقی مانده است.
اکتیویژن در سال جاری عناوین زیادی را بر روی کنسولها و پیسی عرضه نکرده است و تا به اینجای کار تنها شاهد دو بازی Sekiro: Shadows Die Twice و Crash Team Racing Nitro-Fueled از این شرکت بودهایم که البته هر دو عملکردی عالی از خود نشان دادهاند، اگرچه به پای Call of Duty: Modern Warfare که در پاییز پیش رو روانهی بازار میشود نخواهند رسید. اکتیویژن حتی با اینکه مجموعاً تنها سه بازی را در سال جاری به انتشار میرساند، درآمد عظیمی را از عناوین موبایلی خود به دست میآورد.