با توجه به اعلام استودیوی «اولچمی» (Owlchemy)، سازنده بازی، به نظر میرسد که بازی Job Simulator تاکنون توانسته است ۳ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد.
سازنده این عنوان واقعیت مجازی در یک نشست خبری اعلام کرده است که با وجود نوپا بودن تکنولوژی واقعیت مجازی و بازیهای آن، اگر توسعه دهندگان بتوانند محتوای باکیفیتی برای این پلتفرم منتشر کنند، میتوانند مخاطب و درآمد مناسبی برای خود دست و پا کنند.
با توجه به بازیها و پروژههای واقعیت مجازی که به شکست تبدیل شدهاند، سودآوری بازی Job Simulator خبر خوشحل کنندهای است؛ البته به خاطر نوپا بودن این تکنولوژِی، شکست برخی از بازیهای آن اجتناب ناپذیر بوده و به همین خاطر است که شرکتهای فعال در این زمینه مانند سونی و آکیلس باید به سرمایه گذاریهای خود بر روی پروژههای جدید ادامه داده و ناامید نشوند.
سازندگان بازی Job Simulator یکی از دلایل موفقیت این عنوان نقش آفرینی را به وجود حالت spectator در آن اعلام کرده و خاطر نشان کردهاند که تماشای بازی کردن افراد دیگر بسیار جذاب و سرگرم کننده است.
آقای «الکس شوارتز» (Alex Schwartz)، مدیر عامل استودیو، گفته است که موفقیت بازی Job Simulator به سرگرم بودن و جذاب بودن تماشای بازی کردن آن توسط افراد دیگر برمیگردد.
بسیاری از علاقه مندان این بازی، در شبکه یوتیوب ویدیوهای منتشر شده از این عنوان که توسط افراد دیگر بازی شده است را تماشا کرده و از میزان تعاملی که یک عنوان واقعیت مجازی میتواند برای بازیکنان فراهم کند، به وجد آمدهاند.
این تلاش اولیه برای ترکیب کردن دنیای واقعی با واقعیت مجازی، بهترین روش برای نشان دادن حس و حال بازیهای وی آر است و سازندگان محتوا (استریمرها) میتوانند نقش به سزایی در انتقال قابل لمس و قابل فهم این موضوع و پتانسیل این تکنولوژی برای افراد و بازیکنان عادی داشته باشند.
لازم به ذکر بوده که بازی Job Simulator به قدری با تکنولوژی واقعیت مجازی عجین شده است که واقعا نمیتوان آن را با پلتفرم دیگری (به عنوان مثال کنترلرهای معمولی) بازی کرد. شاید یکی از دلایل موفقیت بازی نیز به همین قضیه مربوط شود.