خبر ساخته شدن ریمستر سه نسخه نخست مجموعه Crash Bandicoot’s که سال گذشته طی PSX منتشر شد، طرفداران این بازی در سراسر دنیا را به وجد آورد.
بازیکنان و خریداران پلیاستیشن مدتها درخواست بازگشت Crash را داشتند، این درخواست با انتشار بازی Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy در نهم تیرماه، تحقق مییابد. این نسخه شامل سه عنوان قدیمی از این بازی به نامهای Crash Bandicoot ،Crash Bandicoot: Cortex Strikes Back و Crash Bandicoot: warped خواهد بود. این بازیها در اصل توسط استودیو Naughty Dog ساخته شدهاند اما Vicarious Visions از Activision این مجموعه را برای پلیاستیشن ۴ توسعه داده است. Vicarious Visions تغییری در اتمسفر و جو کلی اثر ایجاد نکرده، اما گیمپلی بازی از ابتدا طراحی شده است. از امکانات ورژن جدید بازی میتوان به سیستم سیو و چکپوینت و منوی یکپارچه و همچنین در دسترس بودن شخصیت Coco در هر مرحلهای از بازی برای بازیکنان، اشاره کرد. ما از آنچه که در نمایشگاه ۲۰۱۷ E3 از بازی Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy دیدیم و تجربه کردیم، لذت بردیم اما آیا منتقدان نیز با ما موافقند؟ در نقد سایت GameSpot درباره بازی Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy ما شاهد سخنان پیتر برون بودیم که گفت Vicarious Visions موفق به تجدید حیات Crash از لحاظ هنری شده است، در حالی که دلربایی Crash را که در اولین حضورش باعث جذاب شدن او شده بود را، حفظ کرده است. ولی او همچنین اظهار داشت که ماجراهای اصلی Crash مانند بیست سال پیش خلاقانه و غافلگیرکننده نیستند. برای مشاهده نقدهای گستردهتر خلاصهی نقدهای زیر را نگاه کنید یا به سایت Metacritic مراجعه کنید.
GameSpot — 6/10
مقصر این نمره گذر زمان است. Vicarious Visions موفق به تجدید حیات Crash از لحاظ هنری شده است، در حالی که دلربایی Crash را که در اولین حضورش باعث جذاب شدن او شده بود را حفظ کرده است. اما مدتها از دوران آغاز عصر بازیهای سه بعدی گذشته است. تصور اینکه یک طرفدار قدیمی Crash دوباره عاشق این سری خواهد شد، کار سختی نیست، ولی اگر اولین بار است که شما این عناوین را بازی میکنید، خواهید فهمید یک ماجراهای اصلی Crash مانند بیست سال پیش خلاقانه و غافلگیرکننده نیست. پیتر برون
IGN — 8.5/10
من هم مانند Vicarious Visions نمیخواستم که بازی Crash گذشته خود را خراب کند و این استودیو با وجود کمال احترام برای بازی اصلی تلاشهای زیادی انجام دادهاند. از یک طرف ما با محدودیتهای بازی Crash بیست سال پیش روبه رو هستیم ولی از طرف دیگر نتیجه شگفتانگیزی با تعمیرات اساسی بصری و سمعی به دست آمده است، گیمپلی بازی ذرهای از ویژگیهای امروزی را دارد، مانند قسمتهای Time Trials و Crate Counters که استودیو Naughty Dog بعدا آنها را به بازی اضافه کرد. موارد اضافه شده باعث انسجام بازی شدهاست ولی همچنین ما فراموش نمیکنیم چه چیزی باعث موفقیت این بازی از Naughty Dog شده است. جاناتان دورنبوش
Game Informer — 8/10
همه بازیهای سالهای قبل به خوبی عمل نکردند. اگر Crash Bandicoot اصلی باز میگشت بین مردم غوغا به پا میکرد. Vicarious Visions بدون اینکه ذات بازی را تغییر دهد، بازی را دوباره به صورتی جالب درآورد، که شاهکاری قابل احترام است. با وجود چرخش و پرشهای Crash تنوع، راز موفقیت این بازی بوده است. استودیو Naughty Dog همواره تکامل مفاهیم کلی را در هر مرحله بازی گنجانده بود که اینجا هم استثنا نیست. در این سه بازی تکرار را حس نخواهید کرد و این یکی از عواملی است که این بازی را به یک شاهکار بدل میکند. اندرو رینر
GamesRadar — 3.5/5
جای بحث نیست که تعدادی انیمیشنهای مرگ وجود دارند که میتوانند شما را سرگرم کنند. این بازی به بازی Dark Souls تبدیل شده که اجتناب ناپذیر و بسیار شرمآور است. بعد از اینکه برای ریمستر بازی هیجانزده بودیم قهمیدیم که قرار نیست ما و بازی N. Sane Trilogy مدت زیادی با هم کنار بیاییم. با وجود اینکه ممکن است که این بازی را سالها بازی کرده باشید، اراده محض برای زنده ماندن در جزیره اول بازی اصلی لازم است. مطئنا اشکالی وجود دارد و آنها که بازی را برای اولین بار تجربه میکنند سردرگم میشوند. البته که این بازی زیبا است اما خود را برای مردن آماده کنید. من N.Sane Trilogy را در شکل جدیدش دوست داشتم، اما چیزهایی وجود دارد که قطعا کسانی که تا به حال نسخهای از این بازی را تجربه نکردهاند، خسته میکند. لوییس بلین
Trusted Reviews — 3/5
شکی نیست که N. Sane trilogy شکلی دیگر از خدمات سونی به طرفداران است که به نظر میآید از این کار لذت میبرد چون همین کار را با دو بازی Final Fantasy XII و Shenmue III انجام میدهد. طرفداران نیز از آنها لذت خواهند برد، ولی اگر شما جزو این گروه نباشید، تجربه جالبی نخواهید داشت. بهتر است سراغ بازی بروید که توسعه آن به زمان حال نزدیکتر باشد. سمیون میلر
TheSixthAxis — 9/10
نسبت به بازی که بازسازی شده است، نمیتوانست بهتر از این باشد. بازی Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy دقیقا مانند پیشبینی طرفداران بود. بازسازی این بازی که یکی از از اولین بازیهای بینظیر پلیاستیشن است، بار سنگینی بر روی دوش Vicarious Visions انداخته بود، ولی آنها با تلاش و کوشش و ذرهای از خلاقیتشان این بازی را ساختند. با این وجود تلاشهای اصلی Naughty Dog هم قابل تقدیر است. حتی آنهایی که فقط با Uncharted و The Last of Us آشنا هستند هم میدانند که این استودیو چگونه نام خود را با ساختن بازی Crash Bandicoot بر سر زبانها انداخت. جیم هارگریوز
نظر شما راجع به بازی بازی Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy چیست؟ آیا شما هم این بازی را میخرید؟