بازی Titanfall 2 از آن دسته عناوینی بود که در همایش E3 امسال بهخوبی درخشید و موفق به جذب بسیاری از مخاطبین خود شد. حال به گفته «واینس زامپلا» (Vince Zampella)، مدیرعامل و بنیانگذار مجموعه سازنده Titanfall 2، نسخه آزمایشی این بازی که بر روی بخش چند نفره آن مانور میدهد، شامل پلتفرم رایانههای شخصی نخواهد شد و علاقهمندان برای تجربه این بازی تنها قادر به اجرای آن بر روی کنسولهای نسل هشتمی خواهند بود. در ادامه با جزئیات خبر همراهِ گیمشات باشید.
پیش از این، واینس زامپلا اعلام کرد که برای تست سرورهای بازی Titanfall 2 درحال تدارک یک نسخه بتا (آزمایشی) هستند که در آینده منتشر خواهد شد. اکنون طبق بیانیهای که توسط مدیرعامل استودیوی «ریسپاون» (Respawn Entertainment) منتشر شده، آنها اعلام کردهاند که این نسخه آزمایشی شامل پلتفرم رایانههای شخصی نخواهد شد؛ کما اینکه آنها اعلام کردند برای آزمایش سرورهای بازی، تست بر روی یک پلتفرم کافیست:
حضور پلتفرمهای بیشتر برای آزمایش این نسخه عاقلانه بهنظر میرسد، اما با این حال ما قصد انجام این کار را بر روی تمامی پلتفرمها نداریم؛ زیرا از این طریق اطمینان حاصل میکنیم که همهچیز برای انتشار بازی آماده شده است.
همان طور که گفته شد، در این نسخه آزمایشی خبری از پلتفرم رایانههای شخصی نخواهد بود؛ بدین منظور که برای انتشار نسخه بتا، نیاز به پشتیبانی از سخت افزارهای متنوع و همچنین بهینهسازی کردن برای آنها خواهد بود.
ما همچنان درحال کار بر روی مشکلات دیگری در خروجی گرفتن هستیم. طبیعت بازی و مکانیزمهای بکار رفته در آن هنوز سازگاری خوبی با پردازندهها و کارتهای گرافیک متلف ندارند. برای اینکه تمامی این مکانیزمها بتواند بسیاری از پردازندهها و سختافزارها را پشتیبانی کند، نیاز به زمان بیشتری است. سادهتر بگویم: ما در حال حاضر آمادگی انتشار این نسخه از بازیها را بر روی پلتفرم رایانههای شخصی نداریم!
در خصوص بهینه سازی نیز جناب زامپلا اذعان نمود که تیم سازنده همچنان توانایی اجرای این بازی برروی سیستمهایی با جزئیات پایین را ندارد؛ چرا که بهنظر میرسد مراحل بهینه سازی بر روی سیستمهای قدیمی همچنان به اتمام نرسیده است.
حقیقت آن است که کار بر روی نسخه رایانههای شخصی بسیار سختتر از کنسولها خواهد بود؛ چرا که تنظیمات موجود در این نسخه به زمان بیشتری برای تکمیل شدن نیاز دارد
زامپلا همچنین افزود که به غیر از مسأله بهینهسازی، مشکل دیگری نیز وجود دارد که مانع از انتشار این نسخه از بازی بر روی پلتفرم رایانههای شخصی میشود:
مانع بعدی این است که ما در بخش تکنفره عنوان مذکور اطلاعات و رازهای شگفتانگیزی را پنهان کردیم و اگر بخواهم صادق باشم؛ به هیچ وجه نمیخواهیم که این اطلاعات لو برود و باید گفت که نگران این مسأله هستیم. بازیکنان این دسته از پلتفرمها، افراد بسیار کنجکاوی هستند. سابقه نشان میدهد که آنها همواره وارد جزئیات بازی شده و از فاش کردن کوچکترین نکته موجود در آن نیز خودداری نخواهند کرد، بدین منظور امکان اسپویل بخش تکنفره نیز برای آنها فراهم خواهد شد که ما این را نمیخواهیم
در پایان نیز زامپلا افزود که میداند این نحوه عرضه بازی چندان به مزاج رایانهبازان چندان خوش نخواهد آمد و مسأله اندکی ناامید کننده بهنظر میرسد، اما او به همراه تیم سازنده قول یک تجربه بسیار جذاب و بهیادماندنی را به مخاطبین میدهند. در پایان لازم به ذکر بوده که بازی مذکور در تاریخ هفتم آبان ماه برای کنسولهای نسل هشتمی در کنار رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید