آقای دیوید هیتر (David Hayter)، صداپیشه شخصیت اسنیک، خاطره جالبی از فشاری که در طول ساخت قسمتهای مختلف بازی Metal Gear Solid به عوامل سازنده و خود او وارد میشد، تعریف کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
آقای دیوید هایتر که بیشتر به عنوان صداپیشه سابق شخصیت اسنیک در مجموعه بازیهای Metal Gear Solid شناخته میشود، در راستای اعتراض صداپیشههای صنعت بازیهای ویدیویی خاطره جالبی را تعریف کرده است.
او در شبکه CBC گفته است که در یکی از جلسات صداگذاری، بر روی میکروفون استودیو استفراغ کرده است چرا که در آن جلسه باید برای مدت طولانی صداهای تهوع آور تولید میکرد. هرچند آقای هایتر مشخص نکرده است که در حال ضبط کدام بازی و چه قسمتی از مجموعه Metal Gear Solid چنین اتفاقی رخ داده است، اما ناخودآگاه به یاد بازی Snake Eater از مجموعه Metal Gear Solid میافتیم که در آن شخصیت اسنیک با خوردن غذاهای فاسد و پوسیده صداهای ناخوشآیندی را از خود بروز میداد.
هایتر در ادامه گفته است که صداگذاری در صنعت بازیهای ویدیویی گاهی اوقات همانند مسابقات ماراتن سخت میشود و برخی مواقع تمام کارهای صداگذاری در یک روز انجام میشوند. خانم جنیفر هیل (Jennifer Hale)، صداگذار شخصیت FemShep، در این رابطه گفته است که در یکی از همین جلسات سخت، به مدت چند دقیقه به کلی صدای خودش را از دست داده بود.
او در ادامه گفته است که حنجره یکی از دوستانش در یکی از این جلسات آسیب دیده و باید عمل شود؛ با انجام عمل جراحی او ماهها از انجام شغل خود باز مانده و قادر نخواهد بود فعالیت این چنینی داشته باشد.
این افشاسازیها به منظور تقویت کردن اعتراض صداپیشگان بازیهای ویدیویی که SAG-AFTRA نام دارد، بر علیه ۱۱ شرکت صورت گرفتهاند. اعضای این اعتصاب، میخواهند تا شرکتها حق الزحمه، شرایط و قوانین کاری مناسبی را برای آنها تعیین کنند؛ همچنین صداپیشگانی که در این اعتراض شرکت کردهاند، تقاضا دارند تا جلسات صداگذاری به جای چندین ساعت پشت سر هم، به بخشهای ۲ ساعته در روز تبدیل شوند. این نکته یکی از مهمترین خواسته صداگذاران این صنعت است، چرا که بعد از چند ساعت صداگذاران نمیتوانند حس و حال نوشتهها و منظور آنها را درک کنند و این مورد به کیفیت و تجربه اثر نهایی نیز لطمه وارد میکند.
لازم به ذکر است که بسیار کم پیش میآید تا صداپیشههای بازیها پاداشی را به خاطر اجرای خوب خود دریافت کنند. در اعتراض SAG-AFTRA آمده است که شرکتها باید برای بازیهایی که بیش از ۲ میلیون نسخه فروش دارند و سود خوبی را عاید استودیو و ناشر خود میکنند، پاداشی را برای صداگذاران اصلی آن نیز اهدا کنند.
آقای فیل لامار (Phil LaMarr)، صداپیشه سابق بازیهای ویدیویی، معتقد است که همه باید پاداش دریافت کنند. او در این باره گفته است که:
شرکتها نمیخواهند میزان پاداش و علت پرداخت آن را با سازندگان و برنامه نویسان درمیان بگذارند. به نظر من این یک رویه اشتباهی است. چرا نباید چنین اطلاعاتی را با کسانی که حتی بعضی روزها ۱۶ ساعت بدون وقفه بر روی بازیها کار میکنند، در میان گذاشت؟