استودیوی راکاستار گیمز شاید حالت بتل رویال را به بازی Red Dead Redemption 2 اضافه کند، اما این بخش مشابه Fortnite نخواهد بود و تجربهی منحصر به فردی را ارائه خواهد داد.
راکاستار گیمز و شرکت «تیک-تو» (Take-Two) کسب درآمد را هدف اصلی ساخت بازیهایشان قرار نداده و همواره قصد داشتهاند که در وهلهی اول یک بازی عالی را برای طرفداران به ارمغان بیاورند. این رویکرد تحسینبرانگیز تمامی بخشهای بازی Red Dead Redemption 2 را هم در بر گرفته است، بهطوری که در صورت اضافه شدن حالت بتل رویال به آن، این حالت باید نسبت به عناوین معروف دیگر این ژانر مانند Fortnite متفاوت باشد.
مدیر عامل تیک-تو یعنی «استراس زلنیک» (Strauss Zelnick) بهتازگی در گفت و گو با سایت Game Daily اظهار داشته است که افزودن حالت بتل رویال به بازی Red Dead Redemption 2 را بهصورت کلی کنار نزدهاند، ولی با این وجود نمیخواهند که صرفاً بخش سادهای را ارائه دهند تا با تقاضای بازار همراه شوند. به گفتهی وی، «هیچکس نمیخواهد که این کلون Fortnite باشد» و اگر قرار باشد که بتل رویال به این عنوان راه پیدا کند، «باید در خدمت تجربهی اصلی و کلی» باشد. او بهطور کامل توضیح داده است:
ما قبلاً از مکانیکهای بتل رویال استفاده کردهایم. نمیتوانم از آن صرف نظر کنم، اما هر مکانیک باید مشتری محور و در خدمت تجربهی سرگرمی کلی باشد و نباید متاثر از درآمدزایی باشد. و اگر چیزی بیش از حد مشتق موفقیت دیگری باشد، به موفقیت مخصوص خود نمیرسد زیرا کسی به دنبال کلون و نسخهی مشابه Fortnite نیست. کاش Fortnite را داشتیم، اما نداریم، پس آرزو برای داشتن آن فایدهای ندارد.
این به این معنی نیست که نباید از مکانیکی که در بقیهی بازیهاست استفاده کنید. ما قطعاً مخالف این نیستیم که از ساختهی فرد دیگری جهت ارائهی تجربهای خوب در بازیهایمان بهره ببریم. پس گاهی اوقات امکان دارد که از بخش کوچکی از یک بازی استفاده کنید، ولی من فکر میکنم از این قبیل سوالات که «Fortnite را ببین، نباید هرکاری که میکنید نمونهای از آن باشد؟» بسیار مطرح میشوند که جواب آنها کاملاً منفی است. به شما اطمینان میدهم که اگر ما یک نسخهی ضعیفتر از Fortnite را ارائه دهیم شکست میخورد، علاوهبر اینکه [برای برند] خجالتآور است.
بازی Red Dead Redemption 2 در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۴ آبان ۱۳۹۷ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد.