جی.جی.آبرامز کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به تازگی در گفتگویی به تعریف و تمجید از بازی Death Stranding و هیدئو کوجیما پرداخت.
بدون در نظر گرفتن اینکه شما تاکنون از بازی Death Stranding لذت بردهاید یا خیر، باید اقرار کرد که این بازی اثر خاص و یکتایی در زمینه سرگرمی و هنر بوده است. شاید بتوان برخی بخشهای آن را یادآور دیگر بازیهای ویدئویی خواند اما به واقع هیچ بازی دیگری همچون دث استرندینگ وجود نداشته است. به همین خاطر بوده که این بازی توانسته نظر برخی از افراد شناخته شده در دیگر مدیومهای سرگرمی را جلب خود کند. یکی از این افراد جی.جی.آبرامز کارگردان قسمت پیشرو جنگ ستارگان، Star Wars: The Rise of Skywalker است.
در گفتگوی جدیدی که آبرامز با IGN داشته، از بازی Death Stranding و مغز متفکر خالق آن، هیدئو کوجیما صحبت کرده است. این کارگردان کوجیما را ارباب فرم بازیهای ویدئویی نامید و اثر جدید او را تجربهای منحصربفرد، موزیکال و خاص نامید که با احساسات مخاطب طوری بازی میکند که هنرمندان بسیار کمی قادر به انجام چنین کاری هستند.
نوعی از ژانر است که طراحی احساس برانگیز و موزیک خاصی در آن به کار رفته، کیفیت مخصوص و ویژگی که تنها با تجربه کردن بازی متوجه هنر کوجیما میشوید. مسلماً جنبههایی از برخی چیزهای آشنا را در بر دارد اما چیزهای دیگر آن کاملاً جدید هستند و نمونه آنها را تا به حال مشاهده نکردهاید.
پیش از این نیز جرج میلر کارگردان سری Mad Max و ماساهیرو ساکورای خالق Smash Bros به تعریف و تمجید از بازی Death Stranding پرداخته بودند. اگرچه شاید بتوان گفت عکس العمل عموم طرفداران بازیهای ویدئویی نسبت به این اثر، دو قطبی بوده اما در نهایت عنوان بسیار خاص و منحصربفردی در صنعت بازی به شمار میرود. به قول جی.جی.آبرامز همان اثری که از هیدئو کوجیما کلاسیک انتظار داشتیم بود.