بازی State Of Decay 2 دومین قسمت از بازی State Of Decay است که تابستان سال گذشته برای پلتفرمهای ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر شد.
با وجود آنکه سازنده بازی یعنی استودیوی Undead Labs تصاویر هنری متعددی از این بازی منتشر نموده است اما تاکنون جزئیات زیادی در مورد آنکه چه چیزی در انتظار طرفداران خواهد بود را به اشتراک نگذاشته است؛ اکنون مدیر عامل این استودیو، Jeff Strain جزئیاتی را در مورد بازی State Of Decay 2 به اشتراک گذاشته است.
در صحبتی که آقای Strain در حین نمایشگاه PAX East سال ۲۰۱۷ در شهر بوستون با سایت گیم اسپات داشته است، جزئیاتی را در مورد آنکه تیم سازنده بازی چه چیزهایی را از نسخه اول آن آموختهاند و همچنین جزئیاتی را در مورد نسخه دوم آن اعلام نمود.
در بازی State Of Decay 2 شاهد اضافه شدن حالت چهار نفره co-op خواهیم بود و این موضوع منجر به ایجاد این پرسش شد که آیا در این بازی شاهد حالت رقابتی چند نفره نیز خواهیم بود یا خیر که آقای Strain تایید کرد در این بازی چنین حالتی وجود نخواهد داشت.
آقای Strain در مصاحبه خود اعلام کرد که تعداد افراد تیم سازنده بازی نسبت به بازی اول ۴ برابر شدهاند و نقشه قسمت دوم بازی نسبت به نقشه اول نیز بزرگتر شده است؛ او همچنین اعلام کرد که چرا استودیوی Undead Labs تصمیم به رها کردن State of Decay MMO ،Class4 گرفته است و همچنین او اعلام کرد که طرفداران این استودیو میتوانند در آینده انتظار بازیهای دیگری را در سبک زامبی داشته باشند، گرچه شاید این بازیها در قالب پروژههای دیگری عرضه و همچنین با سایر سبکها ترکیب شوند.
در ادامه شاهد مصاحبه آقای Strain خواهید بود:
گیماسپات: آیا درسهایی وجود داشتهاند که در زمان ساخت بازی اول State of Decay آنها را فرا گرفته و بدنبال بهبود آنها بوده باشید؟
Jeff Strain: بله، زمانی که کار خود را برروی State of Decay 2 شروع کردیم، نشستیم و هر چیزی را در درون سه سطل قرار دادیم؛ ما بایستی به این مسئله فکر میکردیم که بازیکنان ما از چه چیزی استقبال کردهاند و عاشق آن شدهاند تا از آن چیز مقادیر دو برابر قرار دهیم و همچنین باید به این فکر میکردیم که چه نوآوریهایی را میتوانیم در این بازی داشته باشیم و در نهایت باید به این فکر میکردیم که چه چیزهایی از اهمیت کمی برخوردار بودهاند تا آنها را کنار بگذاریم؟ مسلماً یکی از چیزهای مهم سیستم پیشرفت آفلاین بود که بازیکنان عادت به مشاهده آن دارند و در ارتباط با بازی State of Decay، یک موضوع دائمی محسوب میشود.
یکی از چیزهایی که بایستی برروی آن کار میشد بحث یک موافقتنامه با بازیکنان بود، این موافقتانمه میگوید «اگر شما مردید، مقصر شما بودهاید» و این چیزی نیست که بازی تصادفاً برای شما خواسته باشد. شما باید از تمام ابزار پیشروی خود برای مقابله با تهدیدها استفاده کنید و از آنها در اتخاذ تصمیمات خود بهره گیرید و اگر شما مردید میخواهیم که به چنین چیزی فکر کنید که «اگر من این کار یا آن کار را انجام داده بودم!» یا «علت شکست من انجام این کار اشتباه بود یا آن که در ارتباط با یک مسئله بیش از حد صبر کردم.». سیستم پیشرفت آفلاین به نوعی منجر به خراب شدن این موضوع میشود چون رویدادها امکان وقوع را پس از خروج شما از بازی خواهند داشت؛ این موضوع نقض موافقتنامه است و منجر به خراب شدن کارها میشود؛ این یکی از مواردی بود که ما بایستی در ارتباط با آن کاری میکردیم.
گیماسپات: آیا در ساخت این بازی از بازی دیگری نیز الهام گرفتهاید؟
Jeff Strain: همانطور که میدانید بحث الهام گرفتن برای ما واقعاً موضوع خوبی در ارتباط با بازیهای بزرگ و جهان باز است؛ بازیهایی مثل Red Dead Redemption و GTA عناوینی هستند که منجر میشوند شما فکر کنید در یک دنیای واقعی حضور دارید؛ فراتر از این موضوع شگفتی ما بود، چراکه سبکی که ما در حال ساخت آن بودیم یک سبک بقا و فانتزی بود و بازیهای زیادی با المانهای نقش آفرینی مثل آن وجود نداشتند، بازیهایی بصورت سوم شخص اکشن و شبیه سازی دنیا با امکان ارتباط میان شخصیتها، الهامات زیادی گرفته شد بله اما ما خوشحالیم که بازی State of Decay یک تجربه منحصر بفرد در صنعت ما محسوب میشود.
گیماسپات: در حالت co-op چگونه قرار است که تعادلی ایجاد شود؟ اگر در آنجا فقط چهار بازیکن در مقابل یک یا دو بازیکن وجود داشته باشند؟ آیا تعداد بازیکنان تاثیری برروی دشواری مواجه شدن با دشمنان خواهد داشت یا چیزی شبیه به این؟
Jeff Strain: چنین چیزی وجود ندارد و این موضوع عمدی بوده است؛ هر چیزی که در State of Decay وجود داشت در State of Decay 2 نیز وجود خواهد داشت؛ ما یک دنیای واقعی را مدلسازی کردهایم که در آن منبع، stamina، سوخت و منابعی از این دست محدود خواهند بود و اگر شما بازی را به همراه دوستان خود اجرا کنید، این خود یک پاداش برای شما محسوب میشود؛ شما در این حالت نیز باید بتوانید که در زمانی مشابه به مسیر خود ادامه دهید؛ نمیخواهیم با افزایش خودکار زامبیها یا تغییر شرایط این حس را ایجاد کنیم که در زمان پیشرفت شما قادرید تا برروی آن تاثیر گذار باشید.
بازی کردن در کنار دوستان میتواند تفریح بیشتری را برای شما به ارمغان آورد و شما قادر خواهید بود تا کارهای بیشتری انجام دهید و کلیه قوانین اندازه گیری همچنان به همان شکل سابق اعمال خواهند شد؛ در نهایت همچنان امکان ایجاد اشتباهاتی ما بهای گزاف وجود خواهند داشت و باید بدانید که افراد بیشتر میتوانند منجر به افزایش اشتباهات شوند.
گیماسپات: در نهایت همه چیز به شکل یک همکاری بهنظر میرسد، در این بازی حالتی بصورت چند نفره وجود ندارد؟
Jeff Strain: درست است، کاری به رقابت چند نفره نداشتهایم و این بازی بصورت همکاری لذت بخش چند نفر در کنار یکدیگر خواهد بود.
گیماسپات: بخاطر دارم که پیش از این چیزی شبیه به این شنیده بودم که اگر دوست دارید دوستان خود را دور بزنید، اقدام به جذب زامبیها کنید؟
Jeff Strain: شما میتوانید به گونهای بازی کنید که منجر به ناراحتی دوستان خود شوید، درست است اما آیا شما قادر خواهید بود که سلاح را به سمت دوست خود گرفته و به سر آن شلیک کنید؟ نه این بازی این سبکی نیست؛ بازیهایی وجود دارند که تمرکز خود را برروی PVP گذاشتهاند اما در بازی State of Decay چنین خبری نیست.
گیماسپات: چه چالشهایی در زمان ساخت وجود داشت؟ آیا چیزی وجود داشت که یک چالش واقعی محسوب شود؟
Jeff Strain: چالش واقعی مراحل ساخت بازی بودند! چون بازی ما شبیه سازی واقعی و مستقیم از جهان بود و باید مطمئن میشدیم که همه چیز به شکلی قطعی روی میدهد، در این بازی چاشنی اضافه یا صحنههای خاصی وجود ندارد؛ کلیه اتفاقات در دنیای واقعی مدلسازی شدهاند و شامل زامبیها و NPCها میشوند. در این بازی ۱۴ تا ۲۰ سیستم به هم پیوسته مختلف وجود خواهد داشت. رفتار هوش مصنوعی و شرایط جهانی به گونهای بودهاند که بایستی به بهترین شکل ممکن تجربهای از یک دنیای واقعی و درست را نمایش میدادند.
گیماسپات: در مقایسه با بازی اول، گروه سازنده قسمت دوم چه تغییراتی داشتند؟
Jeff Strain: تیم سازنده ۴ برابر بزرگتر شدند.
گیماسپات: میتوانید برآوردی از میزان بزرگی دنیای بازی دوم نسبت به بازی اول داشته باشید؟
Jeff Strain: ما در این رابطه جزئیاتی را ارائه خواهیم کرد اما میزان بزرگی تیم سازنده نسبت به بازی اول میتواند تخمینی به شما در بزرگی جهان بازی دوم بدهد.
گیماسپات: در ارتباط با Class4 MMO که پیش از این برروی آن کار میکردید جزئیاتی را ارائه میکنید؟
Jeff Strain: چیزی که به آن فکر میکردیم Class4 نبود؛ آن عنوان بیشتر یک تجربه MMO بود و تجربیات آن منجر به عملکرد خوب بازی State of Decay شد؛ بیش از ۵ میلیون نفر این بازی را اجرا کردند که چیزی بیش از امیدها و رویاهای ما بود؛ کاری که در زمان شروع ساخت State of Decay 2 انجام دادیم، چیزی شبیه به این بود که بگوییم «بسیاری خوب برویم به سراغ Class4.» ما کمی به عقب بازگشتیم و نگاه به درخواستهای مردم کردیم، مردم خواستار تجربه چیز کاملاً متفاوتی نبودند و چیزی که بسیار نسبت به آن تقاضا داشتند این بود «ما نیاز به چیز بزرگتری داریم، ما میخواهیم این بازی بهبود بیشتری داشته باشد و دوست داریم که آن را با دوستان خود بازی کنیم.» اینها عیناً ۹۵ درصد از بازخوردهایی بودند که ما در ارتباط با بازی دریافت کردیم و سپس به خود گفتیم «یک چیز را میدانید؟» بیایید یک ایده دیوانهوار را اجرا کنیم و اقدام به ساخت بازی نماییم که مردم در ارتباط با آن تنها بگویند «بازی اول یک طراحی ابتدایی از State of Decay 2 بوده است.»
گیماسپات: آیا پشتیبانی از پروژه اسکورپیو در برنامههای شما قرار دارد یا تصمیم دارید آن را به زمان دیگری محول کنید؟
Jeff Strain: این چیزی است که در نمایشگاه E3 در مورد آن صحبت میکنیم.
گیماسپات: در چند هفته گذشته اقدام به انتشار چندین تصویر هنری از بازی نمودهاید، آیا قصد انجام کار دیگری را از اکنون تا زمان آغاز نمایشگاه E3 در سر دارید؟
Jeff Strain: ما به این کار خود ادامه خواهیم داد؛ ما نمایش چیزی را آغاز نخواهیم کرد و سپس آن را به حال خود رها نمیکنیم؛ ما چیزهای انتخاب شدهای را از بازی و جزئیاتی از آن را که مردم دوست دارند ببینند را در آینده منتشر خواهیم کرد. در نمایشگاه E3 شاهد اطلاعات بسیار بیشتری خواهید بود.
گیماسپات: این بازی جدید همچنان در کنار ایکس باکس برای رایانههای شخصی نیز عرضه میشود؟
Jeff Strain: بله این بازی برای ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان در دسترس خواهد بود؛ چیزی که امروز در مورد آن حرف میزنیم بحث برنامه نوآورانه Play Anywhere است که با خرید یک نسخه دیجیتالی این بازی برروی هر یک از این دو پلتفرم امکان دریافت رایگان آن را برروی پلتفرم دیگر خواهید داشت.
گیماسپات: با توجه به نام استودیوی شما که Undead Labs است، آیا شما قصد ساخت بازیهایی پیرامون زامبیها را در آینده خواهید داشت؟ آیا به شخصه احتمال کار برروی سبکهای دیگر و چیزی فراتر از زامبی را میبینید؟ یا آن که این نام بیان کننده هویت واقعی استودیوی شما است؟
Jeff Strain: زمانی که این استودیو را ایجاد کردیم، ساخت بازی State of Decay را در سر داشتیم، چیزی که من آن را یک بقا و فانتزی مینامم و منجر به منحصر بفرد شدن بازی اول شد؛ این یک بازی زامبی گونه نیست و یک بازی بقا و فانتزی است و به عقیده من در پروژههای آینده نیز شاهد چنین چیزی خواهیم بود اما نه الزاماً ما بازیهایی با حضور زامبیها را نخواهیم ساخت.
“http://www.gamespot.com/articles/state-of-decay-2-dev-talks-larger-world-co-op-grie/1100-6448632/”