زمان زیادی تا عرضه عنوان مورد انتظار No Man’s Sky باقی نمانده و بازی بازان به شدت منتظر تجربه کردن این بازی متفاوت و نا محدود هستند. اما وقتی به فضای بیکران و عظیم بازی No Man’s Sky فکر کرده، تصور می کنیم که به روزرسانی های این عنوان چگونه خواهد بود و تا چه حد حجیم عرضه می شوند. جزئیات به روزرسانی اول بازی هم اکنون مشخص شده است و می توانیم نگاهی به آن داشته باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
در یک بلاگ پست جدید، شان مورای (Sean Murray)، کارگردان بازی در استودیوی Hello Games، جزئیات به روزرسانی اول بازی No Man’s Sky را مشخص کرد. این به روزرسانی که ۱.۰۳ نامیده می شود در تاریخ ۸ ماه آگست به منظور نقد های منتقدین در دسترس خواهد بود و پس از انتشار اصلی بازی، برای عموم مردم نیز عرضه خواهد شد. در پست اشاره شده همچنین گفته شده است که در جزئیات این به روزرسانی، خطر اسپویل شدن بازی وجود دارد، پس مراقب باشید. در زیر می توانید جزئیات کامل این به روزرسانی را مشاهده کنید:
- سه راه – هم اکنون ۳ راه جدید و منحصر به فرد در بازی وجود دارد که شما می توانید آن ها را در طول بازی دنبال کنید. شما باید بازی را برروی یک فایل ذخیره تازه آغاز کنید و با راه ها و انتخاب های متفاوت از همان ابتدا بر روی چیزی که بعد ها در بازی مشاهده می کنید، اثر بگذارید و تجربه کلی بازی را تغییر دهید.
- جهان بازی – ما قوانین و الگوریتم دنیای بازی را تغییر داده ایم. سیاره ها هم اکنون حرکت کرده اند. محیط اطراف به صورت طبیعی تغییر کرده است. کهکشان ها تغییر شکل داده اند. همه این ها برای خلق گوناگونی و تنوعی بیش از گذشته است. کهکشان ها هم اکنون ۱۰ برابر بزرگ تر هستند.
- تنوع – موجودات بازی هماکنون از نظر بوم شناسی و تراکم تنوع بیشتری در سیاره ها دارند.
- سیاره ها – ما ماه های مرده (Dead Moons) را به بازی اضافه کردهایم که سیاره هایی با اتمسفر پایین و بسیار پر خطر هستند. این خطر های زیاد شامل کولاک ها و طوفان های خاک شدید می شود.
- اتمسفر – فضا، اوقات شب و روز آسمان ها هم اکنون با کمک سیستم اتمسفریک جدید، ۴ برابر تنوع بیشتری دارند که شکست نور را دقیق تر نشان می دهند و غروب آفتاب را بسیار چشم نواز تر نشان می دهند.
- چرخش سیاره – آزمایش بازی و تجربه دیگران نشان می دهد که بیشتر بازی بازان می خواهند این امکان را در بازی مشاهده کنند و تاثیرات آن را تجربه نمایند.
- نسل زمین – غار ها هم اکنون تا ۱۲۸ متر بلندی دارند. نا هنجاری ها و کجی های هندسی برای این غار ها به بازی اضافه شده است. فرسایش زیر آب هم اکنون سبب تخت شدن کف دریا ها می شود.
- تنوع کشتی – در هر سیستم ستاره ای تنوع بیشتر و وسیع تری از کشتی ها را دارد و برای خرید در دسترس هستند. بار ها و فناوری های نصب شدنی هماکنون بسیار بیشتر هستند و کشتی ها هم اکنون توانایی های منحصر به فرد بیشتری دارند.
- موجودی ها – موجودی های کشتی هم اکنون ۵ برابر منابع بیشتری را در هر جایگاه ذخیره میکنند. موجودی های پوشاک هم اکنون ۲.۵ برابر بیشتر در هر جایگاه جا دارند. این موضوع، انگیزه ها برای جست و جو را افزایش میدهد و از ابتدا در اختیار بازی بازان آزادی قرار میدهد. احتمالا ما این موجودی ها را از هم اکنون نیز با به رزورسانی بعدی بیشتر خواهیم کرد و این موضوع پتانسیل تجارت را بهتر و بیشتر میکند.
- تجارت – تجارت عمیق تر شده است. سیستم های ستاره ای و سیاره ها، هر کدام تقاضا ها و نیاز های خود را دارند که بر اساس اقتصاد و شرایط کهکشان تنظیم میشوند. مشاهده و بررسی این موضوعات میتواند کلید موفقیت تجارت و داد و ستد باشد. ما هنوز بر روی تنظیم آن ها بر اساس بازی بازی بازان کار میکنیم اما همه ارزش گذاری های تجاری در کهکشان دوباره متعادل می شود و عمق بیشتری می دهد. برخی از سو استفادهها تجاری کشف و حذف می شود.
- غذا دادن – موجودات هم اکنون رژیم غذایی مخصوص به خود را دارند که بر اساس سیاره و اقلیم تنظیم شده است. غذا دادن درست به آن ها، فواید و نتایج خاصی را به دنبال دارد که شامل استخراج معدن، محافظت از شما، تبدیل شدن به حیوان خانگی، هشدار دادن به شما در هنگام مواجه با لوت ها نادر می شوند.
- بقا – شارژ شدن محافظت از خطر به منابع نادر نیازمند است. ساخت شارد های محافظتی باز هم مفید واقع می شوند. طوفان ها می توانند مرگبار باشند. محافظت از خطر و ارتقای لباس به بازی اضافه شدند. مایعات معمولا خطرناک تر هستند.
- تاثیرات گرافیکی – نورپردازی و رزولوشن بافت ها بهبود پیدا کرده است. کیفیت سایه ها دو برابر شده است. کیفیت لبه ها (Anti Aliasing) موقتا در کار نخواهد بود اما به آن نزدیک هستیم.
- متعادل سازی – چند صد ارتقا در بازی اعمال شده است که به صورت اساسی برروی لباس، کشتی و اسلحه پیاده خواهند شد.
- مبارزه – نشانه گیری خودکار و نشانه اسلحه، کاملا از نو طراحی شده است تا در کل احساس بهتر و کاربردی تری (در هنگام نیاز) داشته باشد. نگهبانان هماکنون در هنگام خطر یکدیگر را خبر می کنند. هوش مصنوعی Quad و Walker هم اکنون بسیار چالش برانگیز تر هستند. حتی من وقتی که اسلحه را قوی نکرده بودم با آن ها مشکل داشتم.
- مبارزه فضایی – تکنیک های پیشرفته ای مانند دریفتینگ ترمز و ضربه های تاثیر گذار معرفی شده اند. ماموریت های جایزه دار و نبرد های بزرگ تر هم اکنون رخ می دهند. فرکانس دزدان دریایی افزایش پیدا کرده است و همچنین سختی مراحل با توجه به نوع بار شما متغیر خواهد بود.
- استخراج کردن – منابع بی نهایت و نا محدودی در کنار منابع نایاب استخراج خواهد شد. مردم از این روش ها و سو استفاده ها برای خراب کردن بازی استفاده خواهند کرد. مردم نمی توانند خود را متوقف کنند ¯\_(シ)_/¯
- ثبات – پایه و اساس برای ساخت و ساز بر روی سیاره های بسیار بزرگ به وجود آمده است که خرابی های repro را زمانی که بازیکن ۲۵۶ سال نوری در یک دوره سپری می کند حل کرده و بر طرف میسازد.
- ایستگاه های فضایی – فضای داخلی ایستگاه ها هماکنون بسیار متنوع تر است. بار ها، اتاق های داد و ستد و آزمایش های هیدروپونیک نیز به آن ها اضافه شدهاند.
- شبکه – قابلیت اسکن سیستم های ستاره ای که بازیکنان دیگر در کهکشان کشف کرده اند امکان برخورد و تصادف را افزایش می دهد. سیستم های ستاره ای که توسط دیگر بازی کنان کشف می شوند در نقشه سیاره نشان داده می شوند.
- اسکن کشتی ها – اسکن کردن نقاط مورد علاقه و مورد توجه شما در طول بازی هم اکنون امکان پذیر است. ساختمان ها در اسکن کشتی ها نشان داده می شوند.
- پرواز بر فراز زمین – سایه های ناگهانی و آثار زمینی کاهش پیدا کرده اند. سرعت تولید و دوباره سازی افزایش پیدا کرده است.
- نویسندگی – راه اتلس به وسیله جیمز سوالو (James Swallow) (نویسنده Deus Ex) و من دوباره نویسی شده است. من فکر می کنم که پس زمینه آزادی بازی بازان هماکنون بسیار مشخص است. دیالوگ های مراحل اولیه بازی دوباره نویسی شده اند تا پایان های متفاوتی را رقم بزنند.
موری همچنین تایید کرد که بازی بازانی که نسخه زود تر از موعد بازی را تهیه کرده اند، اطلاعات ذخیره همچنان در زمان انتشار اصلی برای آن ها کار خواهد کرد. با این حال، به منظور تجربه نسخه به روزرسانی شده بازی، بازی بازان محبور خواهند بود تا فایل ذخیره خود را حذف کنند زیرا به روزرسان به این گونه عمل می کند.
بازی No Man’s Sky در تاریخ ۹ آگست سال جاری در منطقه آمریکای شمالی و در ۱۰ آگست در منطقه اروپا منتشر خواهد شد. به تازگی نیز اعلام شده است که نسخه رایانه های شخصی این عنوان چند روز بعد، یعنی در تاریخ ۱۲ آگست منتشر خواهد شد.