بازی Elden Ring ساخته جدید استودیو FromSoftware با وجود شباهتهای فراوان به آثار پیشین آنها، یک تفاوت عمده دارد و آن هم حضور جرج آر.آر.مارتین است.
به همین خاطر برای اکثر علاقهمندانی که اخبار بازی Elden Ring را دنبال میکنند، بخش روایت داستانی جذابتر از دیگر بخشهاست. چرا که جرج آر.آر.مارتین، نویسنده سری کتابهای “نغمهای از آتش و یخ” نقش کلیدی در خلق دنیا و پیشینه داستانی بازی داشته است.
هیدتاکی میازاکی در گفتگوی خود با سایت IGN اذعان داشت که به مارتین این اجازه داده شد تا بدون توجه به مسائل حاشیهای و با آزادی کامل از ایدههای خود برای خلق دنیای بازی استفاده کند.
در آثاری که ما میسازیم، محدودیتهای زیادی برای نویسنده در داستانگویی وجود دارد. اما در رابطه با مارتین فکر نمیکردم که چنین رویکردی مناسب باشد. او با آزادی کامل و استفاده از تمام خلاقیت خود دنیایی را خلق کرد که بیشتر شبیه به یک کتاب راهنما در رابطه با افسانهها و پشینیه بازی است و به همین خاطر با رمانهای او تفاوت دارد. نمیخواستیم تجربه داستانی بازی به صورت خطی باشد، به همین خاطر مارتین تاریخ و پیشینه دنیای بازی Elden Ring را خلق کرد.
بازیکن به طور مستقیم با آن سر و کار ندارد و از طریق گشت و گذار قادر خواهد بود تا اطلاعات بیشتری را کشف کند. در آثار پیشین استودیو نیز با تکههای کوچک داستانی در جایجای دنیای بازیها روبه رو شده بودید و این بار شما باید سعی کنید تا داستانی که مارتین نوشته را پیدا کنید. دوره زمانی که بازیکن از این طریق کشف میکند مربوط به سالیان دور است، اما هرچه بیشتر در عمق داستان پیش میروید، بیشتر افسانههای پیشینیان را درک خواهید کرد.
بازی Elden Ring در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.