شرکت تیک تو که کمپانی مادر شرکتهای راکاستار و ۲Kگیمز به شمار میرود، در رابطه با صنعت بازیهای ویدیویی و کیفیت بستههای الحاقی صحبت کرده است.
در جریان کنفرانس تلکام جدیدی که برگزار شده بود، «کارل اسلاتوف» (Karl Slatoff)، رئیس شرکت تیک تو، و مدیر مالی تیک تو اطلاعات جالبی را در رابطه با سیاستهای تجاری خود در صنعت بازیهای ویدیویی منتشر کردند. اول از همه اعلام شد که در شرکت راکاستار، اعضای سازنده بازیهای Grand Theft Auto Online و Red Dead Redemption 2 در ۲ تیم کاملا جداگانه در حال فعالیت هستند و مستقل از هم عمل میکنند. به این معنی که تصمیمات در رابطه با این ۲ بازی به صورت جداگانه گرفته میشوند و اثری بر تیم دیگر ندارند.
اسلاتوف در صحبتهای خود به این موضوع اشاره کرد که بر خلاف موفقیت چشمگیر بخش آنلاین بازی Grand Theft Auto V، بستههای الحاقی سنتی که دارای محتوای تک نفره و داستانی هستند، همچنان محبوباند، اما این بستههای الحاقی (تک نفره/ چند نفره) باید با توجه به بازی اصلی طراحی شوند به این صورت که در برخی از بازیها بسته الحاقی با محتوای آنلاین، و در برخی دیگر بسته الحاقی با محتوای تک نفره و داستانی، مناسبتر هستند. این یک روش بسیار پرمنفعت برای شرکت و یک عامل محبوب برای بازیکنان شناخته میشود چرا که آنها میتوانند بیش از پیش در داستان بازی اصلی درگیر شده و فعالیتهای جدیدی را انجام دهند.
«گولدستین» (Goldsteen)، مدیر مالی تیک تو در ادامه اضافه کرد که امروزه زمان بسیار بیشتری نسبت به گذشته طول میکشد که یک بازی آماده انتشار شود. چون مهم این است که آنها را زمانی منتشر کنیم که در نهایت کیفیت خود قرار دارند و به بهترین شکل ممکن میتوانند کیفیت خود را ارائه دهند. این مسئله در مورد پرداختهای درون برنامهای نیز صدق میکند. اگر توسعه دهندگان قصد دارند بازیکنان همواره با محصول آنها سرگرم شوند، باید محتوای باکیفیتی برای آن محصول منتشر کنند تا انتظار بازیکنان را برآورده سازند و آنها را متقاعد کنند که همچنان بازی را ادامه داده و با آن سرگرم شوند.
لازم به ذکر بوده که شرکت تیک تو IPهای زیادی را در اختیار دارد، اما با کمبود نیروی انسانی کافی برای توسعه آنها مواجه است که گفته میشود در آینده این مشکل را رفع میکند. به عنوان مثال در اکتبر سال ۲۰۰۷ تعداد کارکنان این شرکت به ۱۲۰۰ نفر میرسید که این مقدار تا پایان سال مالی گذشته به ۳۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.
اسلاتوف تاکید کرد که آنها برای اینکه یک بازی به تاریخ انتشار برسد، کیفیت و برخی از ویژگیهای آن را قربانی نمیکنند و ترجیح میدهند تا بازی تاخیر بخورد و کیفیت و ویژگیهای کامل و یا حتی بیشتری داشته باشد. به همین خاطر است که هر کدام از بازیهای جدید آنها نسبت به گذشته کاملتر و شگفتانگیزتر به نظر میرسند.
تیک تو سابقه طولانی در به آینده موکول کردن انتشار بازیهایش دارد. این شرکت به تازگی یکی از پروژههای بزرگ و محبوب خود که انتظار میرود قسمت جدیدی از مجموعه Borderlands باشد، را چند ماه تاخیر زد و به سال مالی آینده موکول کرد؛ علاوهبر این، بازی Red Dead Redemption 2 هم که در ابتدا قرار بود در سال گذشته میلادی منتشر شود، تقریبا یک سال تاخیر خورد و اکنون گفته میشود که در اکتبر سال جاری منتشر خواهد شد. امیدواریم که این عنوان جهان باز وسترن دیگر با تاخیر مواجه نشود و راکاستار در این مدت طولانی به کیفیت و استانداردهای مد نظر خودش رسیده باشد.