استودیوی سیدی پراجکت رد اخیراً توضیحاتی را راجع به نمایش دموی اولیهی بازی Cyberpunk 2077 و مکانیکهای گیمپلی این بازی ارائه داده است.
گرچه تلاش زیادی صرف بهینهسازی بازی Cyberpunk 2077 شد و حتی سیدی پراجکت رد بهینهسازی را از اول آغاز کرد، جالب بود که دمویی ۵۰ دقیقهای از گیمپلی به نمایش گذاشته شد درحالی که این نمایش متعلق به پشت درهای بستهی E3 2018 بود و قرار نبود که عمومی بشود.
پس از آن، بهطور برجستهای به این موضوع اشاره شده است که بازی نهایی با نمایش گیمپلی آن تفاوت خواهد داشت. پس چه عاملی باعث ارائهی این نمایش شد؟ آیا حواشی حول محور افت گرافیک یا اصطلاحاً دانگرید بازی The Witcher 3 در این امر نقش داشت؟
بهتازگی سایت GamingBolt مصاحبهای را با طراح مراحل بازی Cyberpunk 2077 یعنی «مایلز توست» (Miles Tost) ترتیب داده و از او پرسیده است که آیا اعضای استودیو با توجه به حواشی به خاطر دانگرید The Witcher 3، نسبت به نمایش ۵۰ دقیقهای گیمپلی نگران بودند یا خیر. با توجه به پاسخ او، The Witcher 3 هیچ نقشی در این مسئله نداشته و دغدغه چیز دیگری بوده است.
این دموی گیمپلی از یک نسخهی در حال ساخت ضبط شده بود و ما نسبت به این موضوع که آن را به عموم نمایش بدهیم یا خیر، مردد بودیم زیرا نمیخواستیم که به هیچ طراحی خاصی متعهد بشویم. موارد زیادی از الان تا زمان عرضه میتواند تغییر پیدا کند، اما شما میتوانید مطمئن باشید که ما عنوانی را که از آن راضی نیستیم عرضه نخواهیم کرد.
علاوه بر این، در خصوص وجود مکانیکهای گیمپلی متغیر با توجه به رفتار بازیکن در بازی Cyberpunk 2077 پرسیده شده و وی در جواب گفته است که «برای صحبت در این مورد بسیار زود هست».
اگر منطقی باشد و بتوانیم به روشی که مرتبط به نظر برسد و با استانداردهایمان تطابق داشته باشد آن را اجرا کنیم، شاید بله. ولی ما قطعاً قرار نیست که بهطرزی مصنوعی مدت زمان بازی را با محتویات بیشتر افزایش دهیم. اگر این بتواند چیزی به تجربهی داستانمحور ما بهطور مفیدی اضافه کند، ما نسبت به هیچچیزی کوتاهی نمیکنیم.
بازی Cyberpunk 2077 قرار است برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود و در حال حاضر تاریخ عرضهی مشخصی ندارد.