اگر بخواهیم از لحاظ فنی به شرایط نگاه کنیم، بازی Injustice 2 استودیوی «ندررلم» (NetherRealm)، پرگرافیکترین عنوانیست که تا به حال این استودیو تولید کرده است. این عنوان مبارزهای توسط نسخه به روزرسانی شده موتور بازیسازی «آنریل انجین ۳» (Unreal Engine 3) ساخته شده و جالب است بدانید که نسخه مربوط به گوشیهای موبایل این بازی توسط نسخه چهارم این موتور توسعه یافته و بسیار چشم نواز به نظر میرسد.
برای شروع باید گفت که نسخه پلی استیشن ۴ این عنوان در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰p اجرا شده، در حالیکه نسخه ایکس باکس وان آن در رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰p اجرا میشود.
از آنجایی که نسخه ایکس باکس وان این عنوان با وضوح تصویر پایینتری اجرا میشود، تصاویر و اشیا دور اندکی ماتتر از پلی استیشن ۴ به تصویر کشیده میشوند. به غیر از این مسئله، هیچ تفاوت فاحشی بین این ۲ نسخه مشاهده نمیشود و همه چیز این ۲ نسخه بسیار شبیه به هم و بدون تفاوت هستند.
نسخه مربوط به پلی استیشن ۴ پرو بازی Injustice 2 نیز در تلویزیونهای ۴K با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰p اجرا میشود. البته تفاوت این نسخه تنها در وضوح تصویر خلاصه نشده و کیفیت بافتها، موشن بلور با کیفیتتر، سایههای دقیقتر و بسیاری از جزییات دیگر در این نسخه از بازی ارتقا پیدا کرده است.
از لحاظ اجرایی نیز در هر دو کنسول شرکتهای سونی و مایکروسافت، این عنوان مبارزهای با نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود، البته باید اشاره کرد که در صحنههای سینمایی بازی و هنگام اجرای فینیشرها، نرخ فریم بازی به ۳۰ فریم بر ثانیه کاهش پیدا میکند. متاسفانه هنگامی که نرخ فریم از ۶۰ به ۳۰ تغییر میکند، تاثیر ملموسی بر تجربه بازیکنان میگذارد و اختلاف کاملا فاحشی را به وجود میآورد.
اینکه به چه علت چنین اتفاقی رخ میدهد تا به این جای کار معلوم نیست، اما چنین مشکلی در بازیهای مبارزهای بسیار رایج بوده و اولین باری نیست که شاهد اختلاف نرخ فریم بین صحنههای سینمایی و گیمپلی یک عنوان مبارزهای هستیم. اگر از این تفاوت فریم بین صحنههای مختلف بازی چشم پوشی کنیم، میتوانیم از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیهای بازی بر روی هر ۲ نسخه پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان لذت ببریم.
به نظر میرسد که استودیوی سازنده بازی Injustice 2 در بخش انیمیشنهای این عنوان وسواس بسیار زیادی به خرج داده است. صحنههای سینمایی بازی بسیار خوش ساخت از آب درآمدهاند و انیمیشن شخصیتها و حرکاتی که از خود نشان میدهند، به لطف جزییات بالایی که دارند، بسیار واقعی جلوه میکنند. هرچند این مورد در رابطه با همه شخصیتهای بازی صدق میکند، اما به نظر میرسد که تمرکز استودیوی سازنده بر روی شخصیت «هارلی کویین» (Harley Quinn) بیش از شخصیتهای دیگر بوده است. حرکات و حالات چهره این شخصیت در بازی Injustice 2 به اندازهای خوب کار شدهاند که تقریبا مشکل Uncanny Valley را پشت سر گذاشته است. به جرات میتوان گفت که انیمیشن چهره شخصیتها در بازی Injustice 2 چند سر و گردن از دیگر بازیهای بازار بالاتر بوده و توانستهاند (حالت چهره) شخصیتهای بازی L.A. Noire را پشت سر بگذارند.
در نگاه کلی، بازی Injustice 2 از قدرت همه پلتفرمهای مقصد خود به خوبی استفاده کرده و به دلیل اینکه نسخه پیسی این عنوان منتشر نشده، بهترین حالت این است تا این عنوان را بر روی پلی استیشن ۴ پرو و توسط یک تلویزیون ۴K اجرا کنیم. پس از پلی استیشن ۴ پرو، نسخه استاندارد این کنسول قرار گرفته و ضعیفترین حالت، اجرای این بازی بر روی کنسول ایکس باکس وان (به دلیل دارا بودن پایینترین رزولوشن در بین کنسولهای مقصد) است.
در ادامه میتوانید ویدیوی مقایسه گرافیکی این عنوان را تماشا کنید:
دانلود با کیفیت ۷۲۰p