به تازگی مشخص شده که تغییرات مدیریتی در بنیاد ملی بازیهای رایانهای به وجود آمده و طی این تغییرات، شاهد خداحافظی آقای حسن کریمی قدوسی و روی کار آمدن آقای صادق پژمان هستیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
درست پس از اعلام این موضوع که در سال ۱۳۹۸، خبری از رویداد TGC و جشنواره بازیهای ویدیویی نخواهد بود و به جای آن، نمایشگاه بازیهای رایانهای مانند چند سال گذشته به جریان خواهد افتاد، مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، آقای حسن کریمی قدوسی از سمت خود استعفا داد. آقای کریمی قدوسی با منتشر کردن یک پست در حساب رسمی توییتر خود، به طور مشخص اعلام کردند که دیگر سکان دارِ بنیاد ملی نخواهند بود و از این پس، آقای صادق پژمان جایگزین ایشان میشوند. حسن کریمی قدوسی در حساب توییتر خود چنین نوشت:
در این ۵ سال اخیر در کنار همکاران عزیزم در بنیاد، بازیسازان، رسانهها، گیمرها و اهالی این صنعت، تجربیات زیادی به دست آوردیم. از امروز سکان اداره بنیاد ملی بازیهای رایانهای به فرد دیگری سپرده میشود. برای اقای پژمان عزیز که این مسئولیت را پذیرفتند آرزوی موفقیت دارم.
آقای کریمی قدوسی همچنین در حساب رسمی اینستاگرام خود نیز چنین نوشتند:
در طول این ۵ سال توفیق این را داشتم تا با حضور در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به جامعه بزرگ فعالان بازیهای ویدیویی خدمت کنم. خاطرات فراموش نشدنی در کنار همکاران عزیزم در بنیاد و همچنین بازیسازان، رسانه ها، گیمرها و اهالی این حوزه داشتیم و تجربههای ارزشمندی در کنار یکدیگر به دست آوردیم.
بنیاد با تاسی از سیاست های کلان حاکم بر دولت یازدهم و دوازدهم سعی در حذف فعالیت های تصدی گرایانه و تقویت نقش حاکمیتی خود کرد و در این مسیر برخی از مجوزهای اضافی را حذف و فرایند تولید بازی را در کشور تسهیل و مشارکت در تولید بازی ها را متوقف کرد.
بستر سازی جهت جلب همکاری های بین دستگاهی و کمک به حضور بین المللی بازی های ایرانی در بازارهای جهانی و همچنین ایجاد ساختاری شفاف برای حمایت از بازی سازان ( همگرا ) از دیگر فعالیت های بنیاد بود و در این مسیر سعی بر جلب همکاری دستگاه های دیگر را داشت که ماحصل آن شورای هماهنگی بازیهای رایانه ای شد که در طول چند جلسه آن فضاهای مشترک زیادی تعریف گردید.
همچنین تلاش های جدی برای استفاده مناسب از فضای پس از برجام در جهت گسترش تعاملات بین المللی صنعت بازی ایران صورت گرفت که حاصل آن برگزاری رویداد TGC در سال های ۹۶ و ۹۷ بود. رویدادی که باعث شد افق دید بازی سازان از تولید برای عرضه در بازارهای داخلی وسیع تر شود و نیم نگاهی به بازارهای جهانی هم داشته باشند. تلاش بازی سازان عزیز موجب شد که ده ها نمونه از تولیدات داخلی در بازارهای جهانی عرضه شوند.در حوزه آموزش با داشتن محدودیتهای بودجه ای فراوان، تمام تلاشمان را کردیم تا پای آموزشهای بین المللی را با آوردن استادید معتبر جهانی به ایران باز کنیم و همچنین با اعزام بازیسازان به نمایشگاهها و دورههای بین المللی، سطح دانش بازی سازی را در کشور ارتقا دهیم. تلاش خستگی ناپذیر بازی سازان درکنار عدم مشارکت در تولید بازی ها توسط بنیاد و ارایه گزارش های آماری دقیق از وضعیت مصرف و ترندهای بازی در قالب پژوهش های انجام شده، پای سرمایه گذاران بخش خصوصی را به این حوزه باز کرد؛ به گونه ای که عمده شرکت های موفق بازی سازی با افزایش سرمایه خود بخشی از سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری واگذار کردند تا بتوانند از منابع و شبکه آنها استفاده کرده باشند. از همه فعالان این حوزه بابت کم وکاستی های که در این مدت داشتم عذرخواهی می کنم. بدون شک خدمت به شما
عزیزان یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من بود.
دوستدار شما،
حسن کریمی قدوسی
۱۳۹۸/۲/۴
هنوز مشخص نیست که رویکردهای بنیاد با تغییر مدیر عامل، تغییر خواهد کرد یا خیر. هنوز نمیدانیم که آیا جشنواره که یکی از عوامل رشد و ترقی بازیهای ملی در چند سال اخیر به شمار میرفت، برگزار میشود و خبری از رویداد بین المللی TGC خواهد بود یا خیر. باید برای بیانیههای رسمی بنیاد ملی بازیهای رایانهای و انتشار اطلاعات بیشتر، منتظر بمانیم.