هفته گذشته بود که تریلر رونمایی بازی Call of Duty: Infinite Warfare به نمایش درآمده و به نظر میرسد جامعه بازیبازان دل خوشی از جدیدترین رونمایی شرکت اکتیویژن ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید. تضاد میان Battlefield و Call of Duty جدید بسیار بالا بوده و جدا از اینکه Infinite Warfare امسال فرنچایز Call of Duty را به آینده و فضایی علمی تخیلی میبرد و Battlefield 1 این سری محبوب را به گذشته و دوران جنگ جهانی اول؛ به نظر میرسد این تضاد بسیار گستردهتر از این مورد بوده و در حالی که بازی Call of Duty Infinite Warfare رکورد ۱ میلیون دیسلایک را از خود به جا گذاشته است، Battlefield 1 رکورد یک میلیون لایک را از آن خود کرده است!
تریلر رونمایی Infinite Warfare حدود ۱۴ میلیون بازدید داشته و موفق شد رکورد مقتدرانه ۱ میلیون دیسلایک را از بازیبازان ناراضی و خسته از کلیشههای نسخههای اخیر Call of Duty دریافت کند. کامنتهای تحقیر آمیز و طعنههای مختلف نیز از همه جا به سوی اکتیویژن و جدیدترین ساخته استودیو اینفینیتی وارد (Infinite Ward) وارد شده و لقب Infinite dislike نیز به جدیدترین نسخه سری Call of Duty تعلق پیدا کرده است! تریلر رونمایی Infinite Warfare در حال حاضر جزو ۱۰ ویدیو منفور یوتیوب بوده و میان ویدیو Anaconda «نیکی میناژ» و تبلیغ کمپین استونگ «ریک پری» قرار دارد.
در مقابل، تریلر رونمایی بازی Battlefield 1 از مرز ۱۹ میلیون بازدید عبور کرده و جدا از دریافت ۱ میلیون لایک، فقط دارای ۱۸ هزار دیسلایک ناچیز است.
در طول پرسش و پاسخ درآمد سه ماهه شرکت اکتیویژن، هنگامی که از «اریک هیرشبرگ» (Eric Hirshberg) مدیر عامل اکتیویژن در رابطه با این بازخود منفی پرسیده شد، وی پاسخ داد:
اول از همه ما عاشق شور و علاقه بازیبازان هستیم.
وی افزود:
این صنعت و طرفداران آن بی همتا هستند و ما خوشحالیم که طرفداران ما طوری با فرنچایز رفتار میکنند که انگار به آنها تعلق دارد و دیدگاه قدرتمندی نسبت به آن دارند. در جهان کمتر فرنچایز سرگرمی پیدا میشود که بتواند شوری را که Call of Duty به وجود میآورد، به وجود آورد و این نکته خوبی است.
صحبتهای هیرشبرگ در نوع خود بسیار ماهرانه به نظر میرسند چرا که بر خلاف جبهه گیری بر علیه طرفداران، وی پاسخی آرام و خارج از درگیر کردن احساسات در مقابله با این مشکل را از خود نشان داده است. شایان ذکر است در کنار واکنشهای بسیار منفی نسبت به تریلر رونمایی بازی، بسیاری از طرفداران از تصمیم اکتیویژن مبنی بر عدم انتشار بازی Modern Warfare Remastered به صورت جداگانه به شدت انتقاد کرده که هیرشبرگ در پاسخ به این افراد اعلام کرد افرادی که علاقه به تجربه Call of Duty با حال و هوای قدیمی را دارند میتوانند به تجربه Modern Warfare remaster پرداخته و دیگران میتوانند از رویکرد جدید سری لذت ببرند. جدا از اینکه بیشترین مشکل مردم با بازی Call of Duty Infinite Warfare همین رویکرد جدیدی است که سری قصد دنبال آن را دارد، هیرشبرگ میگوید:
البته افرادی هم در جامعه ما هستند که برای گیمپلی نظامی قدیمی سری دلتنگ هستند، به همین علت است که ما Modern Warfare Remastered را ساختهایم. با این حال ما میلیونها نفر را در جامعه خود داریم که قصد دارند هر سال تجربه خلاقانه جدیدی را از سری تجربه کنند و بازی Infinite Warfare قصد دارد این مورد را تحویل دهد. و خبر خوب اینکه ما امسال راهی را پیدا کردیم تا هر دو این سلیقهها را در یک بسته ارایه داده و جامعه خود را نزدیک به هم نگه داریم.
وی همچنین به واکنش بی اشتیاق مردم نسبت به بازی Black Ops 2 نیز اشاره کرد که پس از انتشار تبدیل به یکی از پرفروشترین نسخههای فرنچایز شد.
بازی Call of Duty Infinite Warfare در تاریخ ۴ نوامبر برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان منتشر خواهد شد.
1 دیدگاه
Ragnar
اصلاح شود: عملی تخیلی (علمی تخیلی)
******
والا ما که با آینده مشکلی نداریم. ولی نباید کالافو به آینده میبرد. بهتر بود رو دستینی کار کنه.