تیزر تریلر انیمیشن The Lion King در بیست و چهار ساعت اولیه پخش خود رکورد جدیدی را برای کمپانی دیزنی به دست آورد.
دیزنی در سالهای اخیر شاهد رتبههای خوب در باکس آفیس و نقدهای مثبت منتقدین برای بازسازی انیمیشنهای کلاسیک خود بوده است. همان طور که انتظار میرود قرار نیست روند این بازسازی به زودی کند شود و در حال حاضر چند تا از پرطرفدارترین انیمیشنهای دهه ۹۰ میلادی در حال بازسازی هستند.
انیمیشن The Lion King از معروفترین انیمیشنهای آن زمان است که الان در مرحله بازسازی قرار دارد. فروش جهانی نسخه اوریجینال این فیلم انیمیشنی ۲D ساخت ۱۹۹۴ (با احتساب درآمد حاصل از پخش مجدد ۳D و IMAX آن) حدود ۹۶۸ میلیون دلار است و خود فیلم همچنان یکی از موفقترین فیلمهای Mouse House است. دیزنی «جان فاوریو» (Jon Favreau) را پس از موفقیت دو سال پیشش در بازسازی The Jungle Book، برای تبدیل The Lion King به یک شخصیت فوتورئالیستیک استخدام کرد.
به گفته Variety، تیزر تریلر The Lion King در ۲۴ ساعت اولیه پخش خود ۲۲۴.۶ میلیون بازدید داشته که آن را به موفقترین تریلر دیزنی تا به امروز تبدیل کرده است. این فیلم همچنین دومین تیزر پربازدید پس از Avengers: Infinity War (با ۲۳۸ میلیون بازدید) در طول تاریخ است.
دیزنی با گذاشتن پریمیر تریلر انیمیشن The Lion King در جشن فوتبال و روز شکرگزاری ۲۰۱۸، توجههای بیشتری را به خود جلب کرد و آن را به مراسمی کامل تبدیل کرد. سپس با پخش آن در روز شکرگزاری، the Mouse House اطمینان حاصل کرد که تریلر The Lion King قبل از پخش تریلر Avenegrs 4 (که احتمالا در چند هفته آینده پخش میشود) وقت کافی برای درخشیدن داشته باشد. دیزنی به احتمال زیاد قصد متصل کردن تیزر The Lion King به چند فیلم بزرگی که در دسامبر پخش میشوند (مانند Mary Poppins Returns) را دارد.
صحبتهای زیادی پیرامون بازسازیهای فاوریو در حال شکل گرفتن است ولی همین حالا هم بحثهای زیادی درباره چگونگی تبدیل پیکرنگاری این فیلم انیمیشنی به یک اثر لایواکشن فوتورئالیستیک وجود دارد. با این وجود، بعضیها گفتهاند که با توجه به تریلر، نسخه اوریجینال ۲D اکسپرسونیسم (هیجان نمایی) را به نسخه ۳D رئالیسم ترجیج میدهند.