بازی Red Dead Redemption 2 به تازگی عرضه شده و جامعه بازیبازان را به آرزوی بزرگ خود رساند! در این مطلب قصد داریم تحلیل فنی و گرافیکی بازی Red Dead Redemption 2 برروی تمام کنسول ها بررسی نماییم؛ پس حتما با وبسایت گیمشات همراه باشید.
Red Dead Redemption 2 که قطعا مورد انتظار ترین بازی امسال، بهترین بازی امسال و البته یکی از گزینه های اصلی بهترین بازی نسل است، به تازگی عرضه شده تا بازیبازان بتوانند این عنوان بی نظیر و شگفت انگیز را تجربه نمایند. اما همان طور که میدانید، ما در این مطلب به مسائلی نظیر داستان یا گیمپلی کاری نداشته و مستقیم به سراغ تحلیل فنی و گرافیکی بازی Red Dead Redemption 2 میرویم.
اگر یادتان باشد پیش از عرضه بازی Red Dead Redemption 2، راک استار علاقه داشت تا آن را روی کنسول میان نسلی شرکت سونی، یعنی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو به نمایش درآورد و همین موضوع باعث شد تا علیرغم دریافت اطلاعاتی از نحوه اجرای بازی روی پلیاستیشن ۴ پرو، در آن طرف، اطلاعات چندانی از چگونگی اجرای آن روی کنسولهای مایکروسافت (به خصوص کنسول میان نسلی) به دست نیاوریم اما حالا، فرصت فوقالعادهای است تا بازی Red Dead Redemption 2 را برروی تمام کنسولهای موجود، تست و آزمایش نماییم. در همین ابتدا بگذارید بگویم که بازی Red Dead Redemption 2 برروی کنسول ایکسباکس وان ایکس، تمام زیباییها و پتانسیلهای بصری خود را شکوفا میکند و به اوج زیبایی و چشم نوازی میرسد. این کنسول با ارایه رزولوشن ۴K نیتیو و نرمترین عملکرد، نه تنها یک اثر هنری را به ما تحویل میدهد، بلکه از نظر فنی، دستاورد بزرگی را برروی کنسولهای میان نسلی به دست میآورد.
با تمام این تفاسیر، تفاوتهای بزرگ و کلیدی زیادی بین نسخههای مختلف کنسولی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد اما به طور کلی، سطح بصری و گرافیکی بازی برروی همه کنسولها فوقالعاده بوده و نشان میدهد که راک استار توانسته از حداکثر توان سخت افزاری کنسولها استفاده نماید. با نگاهی سریع به نسل گذشته و نسخه قبلی، متوجه میشویم که نسخه ایکسباکس ۳۶۰ نسبت به نسخه پلیاستیشن ۳، محیط پر حجمتر و دورنماهای بهتری داشت و همچنین نرخ فریم برروی هر دو کنسول (مخصوصا پلیاستیشن ۳) اصلا ثبات خاصی نداشت اما حالا در Red Dead Redemption 2 همه چیز بهتر شده است.
بازگو کردن نکته مهمی در این جا لازم است؛ در بازی Red Dead Redemption 2، بسیاری از افکتهای استفاده شده، مانند کیفیت سایهها یا Depth of Field به مقدار رزولوشن اجرایی وابسته است و رزولوشن میتواند تاثیر بسیار زیادی برروی کیفیت اجرای این افکتها بگذارد. در حالی که کنسول ایکسباکس وان ایکس، بازی را با رزولوشن ۴K اصلی یا Native اجرا میکند، رزولوشن نسخه پلیاستیشن ۴ پرو همان طور که دیجیتال فاندری پیش از انتشار بازی (از روی تریلر) بررسی کرده بود، مقدار ۱۹۲۰×۲۱۶۰ است که البته با استفاده یک تکنیک reconstruction (احتمال قوی، چکربوردینگ)، به ۴K میرسد. نکته مهم دیگر پس از بحث رزولوشن، قطعا راه حلی برای Anti Aliasing است. سازندگان از راه حل TAA یا Anti Aliasing موقت برای بازی خود استفاده کردهاند که این TAA در نسخه پلیاستیشن ۴ پرو بیش از بقیه نسخهها به چشم میآید زیرا به دلیل تکنیک چکربوردینگ، پیکسلها به نوعی افکت عرض دو برابر به خود میگیرند که این عامل برروی تصویری با رزولوشن ۱۹۲۰×۲۱۶۰ تاکید میکند و برروی نمایشگرهای ۴K نیز قابل شناسایی است. در طرف دیگر، هیچ اثری از رزولوشن پویا یا dynamic resolution scaling در تصاویر همه نسخهها دیده نمیشود و مقدار رزولوشن ثابت و قفل است.
همان طور که انتظار میرود، شمارش پیکسلها در نسخه پلیاستیشن ۴ استاندارد، به ۱۰۸۰p میرسد و این کنسول میتواند به شکل مناسبی از پس بازی بربیاید. این در حالی است که نسخه ایکسباکس وان (تست شده برروی ایکسباکس وان اس) استاندارد، رزولوشن اجرایی روی ۸۶۴p قفل بوده و س%D