استودیوی «فرام سافتور» (From Software) باری دیگر تاکید میکند که مکانیک احیا باعث راحتتر شدن بازی Sekiro: Shadows Die Twice نخواهد شد.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice با عناوین دیگر استودیوی فرام سافتور تفاوتهای بسیاری دارد اما یکی از آنها که اخیراً بحث راجع به آن زیاد بوده، مکانیک احیا است که به بازیکنان اجازه میدهد پس از مرگ، در همان لحظه دوباره خود را زنده کنند. نگرانیای که بابت این مکانیک وجود دارد، این هست که امکان دارد باعث آسانتر شدن بازی شود که طرفداران بازیهای فرام سافتور به هیچ وجه چنین چیزی را نمیخواهند.
استودیوی فرام سافتور در گذشته راجع به این موضوع صحبت کرده و به طرفداران اطمینان داده است که این مکانیک بازی Sekiro: Shadows Die Twice را آسانتر نخواهد کرد و تجربهی آن همچنان چالشبرانگیز و دشوار خواهد بود. حال تهیهکنندهی این عنوان یعنی «رابرت کانکی» (Robert Conkey) در گفتوگو با پلیاستیشن بلاگ باری دیگر بر این موضوع تاکید کرده است. وقتی از کانکی دربارهی اینکه چگونه این مکانیک طی روند توسعه رشد و تغییر پیدا کرده پرسیده شده، وی چنین پاسخ داده است:
فرام سافتور بارها کار سیستم احیا را تکرار کرده و من فکر میکنم که به جای خوبی رسیده است. ایدهی این سیستم این بود که به بازیکن اطمینان دهیم که میتواند مبارزات شدید را بهعنوان یک شینوبی آسیبپذیر و در عین حال قدرتمند تجربه کند، درحالی که همچنین به او فضای خطرپذیری را میدهیم.
این همچنین این فرصت را به بازیکن میدهد که با فریبدادن دشمن با حس امنیت پس از مرگ خود، از این موضوع به نفع خود استفاده کند. شاید برخی افراد ریزبین متوجه شده باشند که دموی E3 یا گیمزکام شامل آیتمی میشد که به شما اجازه میدهد خودتان مرگ خودتان را رقم بزنید تا از آن به نفع خود استفاده کنید.
البته فرام سافتور باید مطمئن میشد که این مکانیک باعث آسانشدن بیش از حد بازی نمیشود (و نگران نباشید، نشده است). این بازی با این قابلیت انطباق داده شده است. درحالی که این جریان متفاوتی را نسبت به عناوین قبلی به وجود میآورد، ضربهای به میزان چالشی که انتظار دارید وارد نمیکند.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice که با آزادی کامل توسط اعضای کاربلد فرام سافتور در دست توسعه قرار دارد، در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۲ فروردین ۱۳۹۸ توسط اکتیویژن برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد.