براساس مصاحبه اخیر سایت گیم اسپات با تاد هاوارد (Todd Howard) بازیهای The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 که به ترتیب در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ منتشر شدهاند همچنان بصورت روزانه میزبان میلیونها بازیکن هستند.
بازی Skyrim در سال گذشته بازسازی شد و تحت عنوان نسخه Special Edition روانه بازار گشت و تجدید انتشار این نسخه میتواند عاملی بر حضور میلیونی بازیکنان آن باشد؛ از سوی دیگر بازی Fallout 4 با دریافت بروزرسانیهای جدید همچنان تازگی روز اول خود را حفظ کرده است.
در مصاحبه اخیر آقای تاد هاوارد ایشان اعلام کردند که نسخه بازسازی شده بازی Skyrim پس از سالها کار برروی بازی Fallout 4 صورت گرفته است؛ او گفت:
بازسازی این بازی درست مانند این بود که یکی از دوستان دوره دبیرستان خود را ببینید و بهیاد روزهایی بیفتید که در کنار یکدیگر گذراندهاید.
زمانی که شما بازی مثل Skyrim را میسازید، تمام زندگی خود را وقف آن میکنید و پس از آن شروع به فراموشی صحنههای آن خواهید کرد، این موضوع سرگرم کننده است؟ یا نیست؟ چه چیزی خوب است و چه چیزی بد؟ زمانی که بار دیگر به سراغ این بازی برگردید و آن را ببینید، از نادرترین زمانهایی خواهد بود که شما بر پشت سیستم خود خواهید نشست و به عنوان یک بازیکن چیزی را میبینید که ساختهاید. شما به نوعی فراموش خواهید کرد که در نسخه اصلی چه قابلیتها و چه چیزهایی وجود داشته است و تنها به عنوان یک بازیکن شروع به اجرای مجدد بازی میکنید.
آقای تاد هاوارد همچنین در مورد کیفیت منحصر بفرد بازیهای Skyrim و Fallout 4 اعلام کرد که بازی Skyrim قابلیتهای بیشتری را برای بازیکنان فراهم خواهد کرد تا داستانی که خودشان میخواهند را بسازند؛ او گفت:
فکر میکنم که بازی Skyrim اجازه بیشتری به شما خواهد داد تا مسیری که دوست دارید را بپیمایید و شخصیتی که دوست دارید داشته باشید را خلق کنید، از طرف دیگر بازی Fallout 4 دارای قدرت و داستان خاصی است.
از آقای هاوارد پرسیده شد که برتریهای بازی Skyrim نسبت به Fallout 4 و برعکس آن چیست و ایشان در پاسخ گفتند:
هر محتوایی که در بازار موجود است دارای نقاط ضعف و قدرتی است و ما نسبت به عناوین خود حساسیت زیادی داریم.
در ارتباط با تفکرات استودیوی بتسدا در مورد ساخت یک داستان قدرتمند در کنار وجود سبک جهان باز در پروژه آیندهشان آقای هاوارد گفت:
چطور میتوانیم داستان بهتری را در یک بازی در سبک جهان باز روایت کنیم؟ با عرضه هر یک از بازیهایمان ما موفقیتها و شکستهایی داشتهایم و اگر از ما بپرسید، ما ایدههایی در سر داریم که دوست داریم در کاوشهای آینده اعمال کنیم چون هنوز بر این باور هستیم که به عمق این سبک بازیها نفوذ نکردهایم، بنابراین ما همه چیز را از سر خواهیم گرفت و خواهیم گفت «به جلو نگاه کنید، چه راهی برای ساخت و توسعه چیز جدیدی در سر دارید؟» زمانهایی وجود داشته است که ما برروی یک چیزی زمان بسیاری را سپری کردهایم و دست به کارهای نوآورانه زدهایم اما شما در حقیقت نمیتوانید بگویید «خوب تمام چیزی که ما بصورت نوآورانه آفریدهایم را در صفحه نمایش خود دیدهاید و مورد استقبال قرار گرفته است.» از سوی دیگر مواقعی بوده است که ما برروی چیزی وقت نگذاشتهایم و تنها آن را در بازی قرار دادهایم اما درخشش منحصر بفردی داشته است و این موضوع ما را بر آن میدارد که دیدگاههای بهتری نسبت به طراحیهای آینده و قابلیتهای بازیهای خود داشته باشیم.
شرکت بتسدا تایید کرده است که بازی The Elder Scrolls VI در راه خواهد بود اما نه به این زودیها. این استودیو در حال حاضر برروی یک بازی مربوط به تلفنهای همراه کار میکند و به کاری که برروی بازی Fallout Shelter صورت داده است ادامه خواهد داد اما این بازی هنوز معرفی نشده است.
در اخبار مرتبط با بتسدا، این شرکت دارای رویدادی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۷ و در تاریخ ۱۱ ژوئن، مصادف با ۲۱ خرداد ماه خواهد بود.