در آخرین شماره از مجله فامیتسو (Famitsu)، شاهد مصاحبه کارگردان بازی Final Fantasy XV یعنی هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) با این مجله بودهایم. در این مصاحبه آقای تاباتا در مورد فروش دیجیتالی، جلب رضایت طرفداران، محتوای حذف شده، محتوای واقعیت مجازی معرفی شده در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۶ و حتی پتانسیل عرضه این بازی برای رایانههای شخصی جزئیاتی را ارائه کرده است.
در ادامه فهرست پرسش و پاسخ مطرح شده با آقای تاباتا را مشاهده خواهید کرد:
فامیتسو: میزان فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی Final Fantasy XV چقدر بوده است؟
تاباتا: براساس میانگینهایی که توسط شرکت جمعآوری شدهاند، از نسخه دیجیتالی این بازی مقادیر بسیاری به فروش رسیده است. فروش خوب این بازی تنها در ژاپن نبوده است و در آمریکا و اروپا هم شاهد فروش مناسب این بازی بودهایم و به این خاطر خوشحالیم.
فامیتسو: بازخورد بازیکنان خارجی نسبت به این بازی و جهان باز بودن آن چگونه بوده است؟
تاباتا: به عنوان یک بازی که برای نسل حاضر طراحی شده است، بازخوردهای رضایت بخشی را از سوی طرفداران دریافت کردهایم. ما بازخوردهای قابل توجه بسیاری دریافت کردهایم، بازخوردهایی نظیر “این یک عنوان خیلی مهم و گام بزرگی برای Final Fantasy برای حرکت به سمت جلو بود.”، اما اولویت اصلی بازیکنان برروی بخش داستانی بازی بوده است، همچون بازیکنان ژاپنی که میزان رضایت خود را در این مورد ضعیف اعلام کردهاند.
فامیتسو: بخشهایی که به اجبار از داستان بازی حذف شدهاند در حال حاضر کجا هستند؟
تاباتا: چیز خاصی نبوده است.
فامیتسو: زمانیکه شما قسمت ۱۳ را بهروزرسانی کنید، آیا مکانیزمی برای بازیکنانی که بخواهند آن را دوباره بازی کنند در نظر گرفتهاید؟
تاباتا: در رابطه با این مسائل در حال فکر کردن هستم.
فامیتسو: چه بر سر محتوای واقعیت مجازی بازی Final Fantasy XV آمده است؟
تاباتا: مراحل ساخت آن در حال پیشرفت است اما به نقطهای نرسیدهایم که بخواهیم در مورد زمان انتشار خاصی صحبت کنیم.
فامیتسو: بارگذاری سفرهای سریع خیلی طولانی است
تاباتا: واقعیت را بگویم، این موضوع سخت و پیچیده است چراکه اطلاعات بسیاری باید بارگذاری شوند. در حال فکر کردن در مورد ایدههای مختلفی در این رابطه هستیم.
فامیتسو: آیا بهروزرسانی یا محتوای قابل دانلودی وجود دارد که بخواهید خبر آن را به ما بدهید؟
تاباتا: گرچه برنامه خاصی نداریم اما من به شخصه یک آرزو دارم و اینکه امکان سفر بصورت آزادانه از طریق ماشین وجود داشته باشد اما بدلیل اینکه تحقق این آرزو بدین معنی خواهد بود که باید بر موانع بسیاری غلبه کنیم و اشکالات زیادی را رفع کنیم، بهنظر میرسد که امکان اجرایی شدن آن غیرممکن باشد.
فامیتسو: در فیلم بخشهایی وجود دارد که در بازی امکان رفتن به آنها وجود ندارد، آیا درصد موقعیتهای بازی افزایش خواهند یافت؟
تاباتا: آن ویدئوها با توجه به اشکالاتی ساخته شده بودند. در این بازی شما با یک نقشه بزرگ روبرو هستید و در نیمه دوم بازی با یک مسیر قطار روبرو خواهید بود. با این وجود آن موقعیت بطور کامل ساخته نشده است و باز کردن آن به عنوان نقشهای که بتوانید در آن آزادانه حرکت کنید، مقداری دشوار است. در بستههای توسعه دهنده آینده بایستی موقعیتهای قابل بازی را بازسازی کنیم اما اینکار یکسال زمان خواهد برد و در حال حاضر در برنامه ما قرار ندارد. اگر قصد انجام کار جدیدی را داشته باشیم، Insomnia یک کاندیدا خواهد بود اما اینکار یکسال زمان نیاز دارد.
فامیتسو: چه خبری از عرضه بازی برروی سایر پلتفرمها دارید؟
تاباتا: من دوست دارم که این بازی را برای رایانههای شخصی عرضه کنم. دوست دارم که امکان اجرای بازی Final Fantasy XV را برای بازیکنان این پلتفرم در بهترین حالت ممکن امکانپذیر سازم و ما به شخصه مشتاق دیدن چنین چیزی هستیم. همچنین من دوست دارم که در مراحل ساخت این بازی برای رایانههای شخصی، قابلیتهای منحصر بفردی را برای بازیکنان آن قرار دهم، قابلیتهایی نظیر آنکه بتوانند خودشان ماموریتهایی را بسازند و از دنیای بازی لذت ببرند، چیزی شبیه به مادها.