بازی God of War یک اثر بسیار بزرگ و قابل احترام بود که پس از گذشت چند ماه از عرضه آن در اوایل سال ۲۰۱۸، هنوز هم در مورد این بازی صحبت میکنیم و سازندگان و بازیبازان از رازهای کشف نشده و جزئیات دیده نشده آن سخن میگویند. یکی از این موارد، صحنه های سفر با قایق در بازی بود بسیار جالب طراحی شده بود و اطلاعات داستانی بسیاری از آنها به دست میآمد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
به تازگی و در یک developer diary جدید، استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، سازنده بازی God of War، اطلاعات جدیدی از صحنه های سفر با قایق در بازی را منتشر کرده که بسیار جالب به نظر میرسند. بازیبازان در طول بازی، مدت تقریبا زیادی را درون قایق و در حال سفر آبی با آترئوس سپری میکنند و این سفرها، مخصوصا با حضور شخصیت میمیر (Mimir)، اصلا ساکت و خواب آور نیست. این بخشها از گیمپلی بازی، نه تنها به پیشبرد رابطه بین کریتوس و آترئوس کمک میکردند، بلکه اطلاعات داستانی عمیق و جزئیاتی باورنکردنی را به مخاطب ارایه میکردند که در نوع خود بسیار جالب توجه بود.
حال، قطعا با مشاهده این بخش از بازی God of War، متوجه میشویم که سازندگان برای خلق آن، زمان زیادی را صرف کردهاند و دیالوگهای بسیاری را برای آن نوشتهاند. با تجربه بازی God of War کاملا متوجه خواهید شد که بسیاری از صحنههای تاثیر گذار و احساسی درون بازی نیز درون همین قایق رخ میدهد و حتی ریتم و ضرب آهنگ گیمپلی را نیز تنظیم میکند. اگر تا به حال به صحنههای قایق در بازی God of War فکر نکردهاید و خیلی وارد جزئیات آن نشدهاید، پیشنهاد میکنم تا اطلاعات و جزئیاتی که به تازگی از این بخش منتشر شده را در زیر مطالعه نمایید و شگفت زده شوید:
- چیزی حدود ۶۰۰ انیمیشن متفاوت و مختلف برای صحنههای قایق طراحی شده است
- بیش از ۷۵۰ خط دیالوگ برای صحنههای قایق نوشته شده است
- Alfheim یک قایق، پارو و نور منحصر به فرد دارد
- زمانی که شما Mimir را در اختیار دارید، هر ورود و خروجی در قایق با انیمیشن خاص و متفاوتی همراه خواهد بود
- در مکانهای اسلکه و بارانداز، قایق میداند که از طرف راست یا چپ اقدام به پهلو گیری میکنید و انیمیشنهای ورود یا خروج بسته به آن متفاوت خواهد بود
- نور LED کنترلر Dualshock 4، زمانی که شما با قایق برروی آب شناور هستید، به رنگ آبی اقیانوس در میآید
- پاروی قایق با این که در قایق باقی میماند، اما در موتور بازی طوری تعریف شده که به مانند برداشتن یک اسلحه با آن رفتار شود
- در نقطه ای از بازی، باگی وجود داشت که باعث میشد کریتوس با در دست داشتن پارو، از قایق خارج شود.
جزئیات و اطلاعات جالب توجهی که سازندگان از بخش قایق سواری در بازی God of War منتشر کردهاند، به همین جا ختم نمیشود و سازندگان به شکل عمیق تری با یک تصویر اینفوگرافیک این موضوع را توضیح دادهاند. سازندگان همچنین از تفاوتهای بارگیری کردن قایق در لنگرگاه ها یا شن کنار جزیرهها میگویند. شما میتوانید این تصویر اینفوگرافیک را در زیر مشاهده کنید. اگر نتوانستید از این تصویر چیز زیادی دریابید، نگران نباشید چرا که ما نیز به همین شکل هستیم.
یک موضوع دیگر نیز باقی میماند که سازندگان آن را بازگو کردند و بسیار جالب توجه است. اگر یادتان باشد، در قایق، شخصیت Mimir داستانهایی را تعریف میکرد که آترئوس از شنیدن آنها لذت میبرد. این داستانها، در واقع برگرفته از دیالوگهایی قبلی هستند که به دلیل رخ دادن وقایع پیشین گفته میشوند. زمانی که Mimir شروع به تعریف کردن یک داستان میکند، این طور به نظر میرسد که چندین خط دیالوگ به صورت یک جا ضبط شده و یک دوره بلند را شامل میشود اما حقیقت این است که این داستان طولانی، از تکه دیالوگهایی تشکیل شده که به هم وصل شدهاند. به همین دلیل است که Mimir میتواند پس از مدتی، دوباره از همان جایی که داستانش باقی مانده بود، شروع به تعریف کردن آن کند. سازندگان همچنین مطمئن شدهاند که Mimir در جای درستی روایت داستان خود را قطع کند و زمان بندی آن با زمان انیمیشنها درست از کار در بیاید.
بازی God of War در ماههای اولیه سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شد. از این بازی آن قدر در بین منتقدان و بازیبازان تعریف و تمجید شد که به راحتی میتوانیم به آن شاهکار بگوییم. تنها دریافتن جزئیاتی از بخش قایق سواری بازی God of War، همه ما را متحیر میکند!
1 دیدگاه
Behnam
شاهکار به تمام معنا❤