باتوجه به نمایشهای قدرتمند بازی Rage 2 در چند ماه گذشته، اکثر صاحبنظران آن را از عناوین صاحب سبک و باکیفیت میدانند. یکی از اعضای تیم سازنده نیز اخیرا به پافشاری بتسدا نسبت به بخش داستانی بازی اشاره کرده است.
تا به اینجای کار نمایشهای جذاب و پرتب و تاب Rage 2 مشاهده کردهایم و به نظر میرسد بتسدا و دیگر توسعهدهندگان قرار است یک بازی درجه یک و به یاد ماندنی را تحویل مخاطب دهند؛ یک جهان باز (Open World) عظیم و پرجزئیات که با انواع و اقسام اسلحهها و تواناییهای عجیب، شما را به درون یک جهان پسا آخرالزمانی و پرهرج و مرج پرتاب میکند. خود سازندگان از جمله بتسدا، استودیو آوالانچ و id software بر قوت و کیفیت بالای بخش داستانی بازی تاکید دارند.
طراحان ارشد بخش داستانی Rage 2، آقایان Odd Ahlgren و Loke Wallmo از استودیو آوالانچ، به تاکید و پافشاری ناشران بر روایت داستان این بازی اشاره کردند:
“بتسدا و id از همان ابتدای پروژه خواستار داستانی قوی با حضوری پررنگ در بازی بودند. به همین خاطر از زمان شروع کار به گروه ما توجه ویژهای داشتند.”
هر شخصیت و مکانی که در عنوان Rage 2 مشاهده کنید، تاریخچه و داستانی در پس خود دارد. این ویژگیای است که سازندگان از اولین نسخه Rage به بازی دوم منتقل کرده اند.
“تمام شخصیتها، اشیاء و یا حتی دشمنانی که در بازی دیده میشوند، دارای داستان و گذشتهای هستند. آنها برای بودن در آن مکان خاص و حتی برای رفتارهای خشونت آمیز و ظاهرا بیمنطق خود، دلیلی دارند. همه این مسائل در طول بازی برایتان آشکار میشود، به شرطی که خوب دقت کنید.”
والمو ادامه داد:
“مهمتر از همه، ما تلاش کردیم تمام شخصیتهای دیوانه و عجیبغریب خود را در بازی حفظ کنیم و در عین حال به آنان هویت دهیم. هرکدام، برای تکتک کنشها و واکنشهایشان دلیل و منطقی دارند. این چیزی است که میخواستیم در سراسر جهان Rage داشته باشیم. داستان اصلی بازی درباره مبارزه شخصیت اصلی با The Authority است، اما همانطور که از یک عنوان جهان باز انتظار میرود، داستانهای دیگری نیز در جای جایِ آن وجود دارد.”
بازی مورد انتظار Rage 2 روز ۱۴ مه (برابر با ۲۴ اردیبهشت ماه) برای کنسولهای نسل هشتمی و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.