برای گیمرها و همینطور کسانی که داستان یک بازی را مهمتر از هرچیز دیگری میدانند، بازی Detroit: Become Human یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال محسوب میشود. اما به عقیده آنالیزور معروف، «مایکل پکتر» (Michael Pachter)، این بازی در میان عموم مردم با استقبال چندان فوقالعادهای مواجه نخواهد شد.
سونی درحال حاضر با انحصاریهای خودش پادشاهی میکند. بازیهایی مانند Horizon: Zero Dawn و البته God of War در طی همین یک سال اخیر، باعث شدهاند سونی سود فوقالعادهای به جیب بزند و البته این سود تنها به معنی مسائل مالی نیست و با عملکرد بسیار مثبتی که این دو بازی (مخصوصا God of War) در زمینه جلب رضایت منتقدان و گیمرها داشتهاند باعث شدهاند اعتبار سونی و انحصاریهای پلیاستیشن ۴ هم فراتر از چیزی که بود، برود. این موضوع زمانی برای سونی امیدوارکنندهتر میشود که هنوز دو بازی بسیار مورد انتظار Red Dead Redemption 2 و The Last Of Us 2 منتشر نشدهاند و قرار است در آیندهای نزدیک دنیای بازیهای ویدئویی را تحت تاثیر خود قرار دهند.
اما یک بازی انحصاری دیگر هم در لیست انحصاریهای آینده سونی وجود دارد که با فضای خاص و نوآوریهایی که قرار است داشته باشد، هنوز منتشر نشده دل خیلی از گیمرها را برده است! بازی Detroit: Become Human وعده یک داستان عمیق و درگیرکننده را به مخاطبان خودش داده و با توجه به اینکه روند پیشرفت داستان توسط بازیکن و بسته به انتخابهایی که میکند شکل میگیرد، مطمئنا میتواند مانند دیگر آثار اینچنینی، جذابیتهای فراوانی برای مخاطب خودش داشته باشد. اما همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، مایکل پکتر معتقد است بازی Detroit: Become Human در نهایت چیزی حدود ۳ یا ۴میلیون نسخه خواهد فروخت. باوجود اینکه این میزان فروش برای یک بازی انحصاری به هیچ عنوان عدد بدی نیست، ولی خب انحصاریهای سونی معمولا بیشتر از این میزان میفروشند.
پکتر اخیرا مصاحبهای با سایت GamingBolt داشته که در ادامه میتوانید برخی از صحبتهایی که او در این مصاحبه کرده را مشاهده کنید:
من به شخصه علاقه زیادی به بازیهایی که Quantic Dream (خالق بازیهای داستانمحوری همچون Heavy Rain و Beyond: Two Souls) میسازد، دارم. این استودیو برای یک قشر بخصوصی از گیمرها بازی میسازد و واقعا بازیهایشان جوری نیستند که برای همه مردم جذابیت داشته باشند. به عنوان مثال بازیهای این استودیو فقط به صورت تکنفره اجرا میشوند و این یعنی آن دسته از افرادی که به بازیهای چندنفره علاقه دارند، نمیتوانند با بازیهای این استودیو ارتباط برقرار کنند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم میآید که میبینیم در سالهای اخیر فاصله زیادی بین طرفداران بازیهای تکنفره و طرفداران بازیهای چندنفره به وجود آمده است و سلیقه این دو دسته تفاوتهای بسیار زیادی با یکدیگر پیدا کرده است. من خودم بازیهای تکنفره را بیشتر میپسندم.
در رابطه با بازی Detroit: Become Human ابتدا این را بگویم که من به شدت منتظر این بازی هستم و فکر میکنم که Detroit: Become Human بازی متفاوتی خواهد بود. کلا Quantic Dream بازیهایی تاریک و عمیق میسازد که من به شخصه علاقه بسیار زیادی بهشون دارم اما این را میدانم که فضای این بازیها و مخصوصا گیمپلیشان، که شاید باب میل خیلیها نباشد، نمیتوانند نظر عموم مردم را به خود جلب کنند. به همین دلیل با وجود اینکه من خودم طرفدار پر و پا قرص بازیهای Quantic Dream هستم، اما بعید میدانم که بازی Detroit: Become Human مثلا ۱۵میلیون نسخه بفروشد یا از نظر فروش، از God of War پیشی بگیرد. به نظر من این بازی چیزی حدود ۳-۴میلیون نسخه میفروشد که البته برای یک بازی انحصاری، فروش خوبی به حساب میرود.
اگر بخواهیم یک تحلیل خیلی ریز و خلاصه بر روی این میزان فروش داشته باشیم، میتوانیم به فروش ۴بازی که در این متن بیشتر به آنها توجه شد، اشاره کنیم. بازی Horizon: Zero Dawn تنها در عرض یک سال، توانست چیزی حدود ۷.۶میلیون نسخه بفروشد. این بازی پس از بازی زیبای Uncharted 4، پرفروشترین بازی انحصاری پلیاستیشن ۴ محسوب میشود. بازی God of War که به تازگی منتشر شده هم به عقیده همین مایکل پکتر، حداقل ۱۰میلیون نسخه فروش خواهد داشت. اما از آنطرف وقتی به میزان فروش بازیهایی که Quantic Dream در عرض چند سال گذشته ساخته، نگاه میکنیم، متوجه میشویم که بازی Beyond: Two Souls تقریبا ۲میلیون نسخه و Heavy Rain هم چیزی حدود ۵میلیون نسخه بر روی پلیاستیشن ۳ فروختند. باتوجه به این موضوع، به نظر میرسد رقمی که پکتر پیشبینی کرده، رقمی نسبتا معقول باشد. اما مطمئنا از حالا نمیتوان میزان فروش بازی Detroit: Become Human را پیشبینی کرد و برای پیشبینی دقیقتر، باید حداقل تا گذشتن یک هفته از انتشار این بازی صبر کنیم. بازی Detroit: Become Human چیزی حدود یک ماه دیگر و در تاریخ ۴ خرداد (۲۵ می) منتشر میشود.
6 دیدگاه
newbee
فروش سه میلیونی برا این بازی به معنی موفقیتشه ولی فک نکنم انقد کم بفروشه
masoud666
کلا بازیای کیج به اون صورت و مثل گاد او وار طرفدار ندارن
fighter
تو ایران طرفداراش زیادن ولی تو خارج از ایران نه
البته 3-4 میلیون نسخه چون انحصاریه رقم خوبیه
Sasan.S
فکر نمیکنم اینقد کم بفروشه. خیلی جذاب نشون داده
pcgamer
دموش رو از دست ندین
حدود 15-20 دقیقه گیم پلی داره
نشون میده که همون صحنه گروگانگیری حدود 8 پایان مختلف داره که سه تاش به مرگ شخصیت اصلی منجر میشه و 2 تاش به مرگ بچه
DarkDevill
مایکل پچر هم که فقط حرف میزنه و یکیشم درست از آب در نمیاد