به گفته توسعه دهنده بازی Cyberpunk 2077 بازیها مانند فیلمها و سریالها آثار هنری هستند و نباید از آنها فقط برای کسب ثروت استفاده کرد.
مهم نیست شما چقدر از وقت خود را به بازی کردن میگذرانید، شاید تمام روز مشغول تجربه بازیهای جدید باشید یا شاید فقط از آخر هفتههای خود برای بازی کردن استفاده کنید در هر صورت این صنعت یا این آثار هنری شما را سرگرم میکنند. سوال اصلی این است که این آثار مخصوصا بهترین بهترینها چگونه ساخته میشوند و به طور همزمان المانهای مختلف را به نحوی زیبا در کنار هم قرار میدهند تا یک تجربه بینظیر را شکل دهند.
موسیقی، طراحی بصری، ساخت مراحل، برنامهنویسی، داستاننویسی و بسیاری دیگر همه و همه به هم میپیوندند تا در نهایت چیزی که ما تجربه میکنیم را شکل دهند و اگر حتی یکی از این موارد شکست بخورند نتیجه افتضاحتر از چیزی میشود که فکرش را میکنید. پس کاملا درست است که بگوییم بازیها حاصل همکاری موضوعات مختلف هستند و بهترین بهترینهای بازیها بدون شک آثار هنری هستند.
«پاتریک میلز» (Patrick Mills) که به عنوان طراح ماموریتها مشغول کار بر روی بازی Cyberpunk 2077 است با این عقیده موافق است وی در مصاحبهای با سایت Metro این موضوع را به روشنی بیان کرده است. ما بازی را به جایی رساندیم که هر کسی نظر متفاوت دارد. دیدگاهها متفاوت است، حتی در تیم توسعه خودمان، افراد زیادی مشغول کار بر روی این بازی هستند و افراد زیادی در بین همکاران و دوستان من هستند که کاملا با من مخالف هستند البته من هم با نظر آنها مخالفت میکنم.
همه ما با هم روی این پروژه کار میکنیم و به احتمال زیاد وقتی مشغول بازی کردن شوید درست مانند بازی Witcher 3 تناقضاتی در بازی مشاهده میکنید. صحنههایی وجود دارند که یک چیز میگویند و صحنههای دیگری که چیزهای کاملا متفاوت دیگری را به زبان میآورند. ممکن است تناقضاتی وجود داشته باشند ولی این خیلی خوب و حتی عالی است. این بازیها فقط کالاهای مصرفی پرمتقاضی نیستند، اینها آثار هنری حاصل همکاری هستند، شاید به نظر برسد من دارم شعار میدهم و ادعا میکنم ولی به نظر من بازیها درست مانند فیلمها و سریالها آثار هنری هستند.
سخنان او از هر لحاظ درست هستند، همانطور که گفته شد تمام بازیها موقعی که برای انتشار آماده شدهاند آثاری پیوسته و حاصل همکاری چیزهای مختلفی هستند، آنها از بخشهای مختلفی تشکیل شدهاند که هر کدام به مهارتهای مختلفی نیاز دارند برای این که بازی به محصولی زیبا تبدیل شود همه این موارد باید در کنار هم حضور داشته باشند.
اگر بازی نهایی چیزی شبیه گیمپلی منتشر شده باشد، نشانگر این است که تمام موضوعات ذکر شده، در بازی Cyberpunk 2077 به خوبی رعایت شدهاند و محصول نهایی زیبایی را شکل دادهاند.
نظر شما درباره بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا گیمپلی این بازی شما را مجذوب خود کرد؟
1 دیدگاه
Behnam
درست میگه ولی بعضی شرکت ها مثل EA به عنوان تجاری بهش نگاه میکنن