شرکت «بندای نامکو» (Bandai Namco) بر خلاف بسیاری از شرکتهای بزرگ دیگر، علاقهای به امضای قرارداد با فروشگاه اپیک گیمز و عرضهی انحصاری عناوین خود روی آن ندارد.
اپیک گیمز با خرید عناوین بزرگی نظیر The Division 2 ،Metro: Exodus ،Borderlands 3 و بسیاری دیگر برای عرضهی انحصاری بر روی فروشگاه خود، طی یک سال گذشته همیشه پای ثابت بحثهای بازیکنان بوده است و بسیاری این رویکرد را مورد انتقاد و مورد تشویق قرار دادهاند. با این حال، در این بین ناشر بزرگ ژاپنی یعنی بندای نامکو دور از این حواشی است و علاقهای به امضای قراردادهای انحصاری با فروشگاه اپیک گیمز ندارد.
«هرو هوردت» (Hervé Hoerdt) از بندای نامکو، در گفتوگو با MCVUK اظهار داشته است که اگرچه این شرکت تا حدی مایل است که عناوین خود را بر روی این فروشگاه به انتشار برساند، علاقهای به انجام این کار بهصورت انحصاری ندارد. با این حال، وی امضای قرارداد انحصاری را در آیندهی دورتر رد نکرده اما گفته که استراتژی این شرکت در حال حاضر، ارائهی بازیهای خود به بیشترین افراد ممکن است.
ما نمیتوانیم هر کاری را انجام دهیم و شرکتهای ژاپنی مخالف ریسک کردن نیستند، اما ما آرام به جلو میرویم. ما یک استراتژی کامل در زمینهی پلتفرمها داریم. تمرکز اصلی ما مشتری و برند است. و برای هر برند تصمیم میگیریم که کدام راه، بهترین راه برای راضی کردن مشتری و جذب بیشترین مخاطب ممکن است. پس بهعنوان مثال، نکتهای در عرضهی Tekken 7 روی فروشگاه اپیک گیمز نمیبینم. اپیک هم یک فروشگاه دیگر است که فوقالعاده هست، نقاط قوت و کاربران زیادی دارد و مدل کسب و کار آن برای ما جذاب است چون سودآورتر هست، ولی در عین حال اگر درست فهمیده باشم، علاقهی آنها به انحصار در آوردن بازیها است. و این چشمانداز ما نیست. ما میخواهیم که محتوایمان در دسترس بیشترین افراد ممکن قرار بگیرد. من فکر نمیکنم درحالی که این استراتژی را داریم، در آیندهی نزدیک با اپیک گیمز قراردادی امضا کنیم. البته اگر آنها بازتر عمل کنند، ما هم اقدام خواهیم کرد.
هوردت احتمالاً به بازی DARQ اشاره دارد که فروشگاه اپیک گیمز از عرضهی آن خودداری کرده بود چون سازندهی این عنوان قصد انتشار ساختهی خود بهطور انحصاری روی این فروشگاه را نداشت و میخواست که DARQ هم بر روی فروشگاه اپیک و هم بر روی استیم در دسترس علاقهمندان قرار گیرد. بندای نامکو رویکردی مشابه مایکروسافت دارد و علاقهمند به عرضهی عناوین خود از طریق این فروشگاه است درحالی که قرارداد انحصاری را نمیپذیرد.