به دلیل انتشار بازیهای بزرگی مثل Madden ،NBA 2K و البته Spider-Man ربع سوم سال ۲۰۱۸ سود زیادی را برای صنعت بازی به ارمغان آورد.
اگر میخواهید بدون توجه به طرفداران متعصبی که میخواهند درباره برنده یا بازنده بودن گروهی خاص صحبت کنند اطلاعاتی درباره عملکرد صنعت بازی به صورت کلی به دست آورید، گزارش جدید NPD برای شما مفید خواهد بود.
در ربع سوم سال ۲۰۱۸ (از جولای تا سپتامبر) مشتریان در آمریکا بیش از ۹.۱ میلیارد دلار خرج بازیهای ویدیویی کردند. این موفقیت بزرگ به بازیهای مثل Fortnite ،Madden NFL 19 ،NBA 2K19 و البته Spider-Man نسبت داده میشود.
فروش سختافزار و اکسسوریها هم رشد خوبی داشته است و به گفته «مت پیسکاتلا» (Mat Piscatella) آلنالیست NPD این افزایش فروش میتواند تاثیر به سزایی روی فروش بازیها در ربع تعطیلات سال (که الان درست وسط آن هستیم) داشته باشد.
بازار بازی در آمریکا با انتشار بازیهای جذاب و عظیمش شکوفا شده و گسترش یافته است که نتیجه اجتنابناپذیر آن جذب بازیکنان به خرید سختافزار، اکسسوری و نرمافزارهای بهتر است. اینها همه سخنان مت پیسکاتلا آنالیست NPD Group در بیاینهای که وی در وبسایت GamesBeat منتشر کرد است. او در ادامه افزود:
با قدرت فروشی که بازیهای بزرگی مثل Spider–Man مارول و NBA 2K19 و همچنین عناوین کراس-پلتفرم مثل Fortnite دارند انتظار نداریم شاهد هیچ گونه کاهش فروش در بازار بازیها باشیم و میرویم تا با وارد شدن به فصل تعطیلات، سال را با فروشی فوقالعاده تمام کنیم.
به طور کلی جالب است که با وجود تمام نظراتی که مطرح بودند و علیه کنسولها صحبت میکردند و دوره آنها را تمام شده میدانستند، با حضور سه کنسول متفاوت و فضای رقابتی سالم بین آنها در حال حاضر وضعیت بازار کنسولها بهتر از همیشه است؛ به علاوه بازیهای خوب زیادی در راه هستند و با انتشار آنها بدون شک وضعیت از چیزی که الان است هم بهتر خواهد شد.
نظر شما درباره وضعیت فروش صنعت بازی در ربع سوم سال ۲۰۱۸ چیست؟