با رسیدن به نیمه دوم هر سال، انتظارات برای نسخه بعدی سری محبوب FIFA بیشتر میشود. بازی FIFA 19 در راه است و به بهانه آن قصد داریم شما را با تغییرات گیمپلی این بازی آشنا کنیم.
هر سال EA یک تسخه جدید از سری FIFA را عرضه میکند و هر سال این شبیه ساز به فوتبال واقعی نزدیکتر میشود. البته اینگونه باید باشد، اما همیشه نیست. گاهی اوقات نسخه جدید فیفا دو قدم پیشرفت داشته و گاهی دو قدم به عقب برگشته است. اما اکثر اوقات، هر سال بهبودهایی راضی کننده داشته است.
در حالی که به انتشار ماه سپتامبر بازی نزدیک میشویم، EA چندی از بزرگترین تغییرات گیمپلی بازی FIFA 19 را معرفی کرده است. بسیاری از این تغییرات در لیست درخواستهای جامعه فیفا حضور دارند.
EA بهخصوص تاکیدی بر این چند تغییر داشته است: سیستم Active Touch، تاکتیکهای در حال تغییر، شوتهای زمانی، نبردهای تک به تک و تکنولوژی حرکت واقعی بازیکنان.
سیستم Active Touch
طبق گفته EA، سیستم Active Touch در بازی FIFA 19 انقلابی در قابلیتهای کار پا با توپ بازیکنان است. به زبانی دیگر، این سیستم جدید روشهای جدید زیادی در گیمپلی بازی ایجاد میکند که در بازیهای قبلی سری نبوده است. روش جدید در ضربه زدن به توپ، دریافت کردن توپ و حرکت با توپ به گونهای بهبود یافته تا طبیعیتر و روانتر باشد و باعث کنترل بیشتر و واقعی بودن هر حرکت شود. EA درباره این سیستم اینگونه صحبت کرده است:
ابزار و انیمیشنهای بسیاری به سیستم کنترل توپ اضافه شدهاند تا قابلیتهای گوناگونی در حرکت با توپ در اختیار بازیکن بگذارند. مهمتر از آن، حالا روشهای مختلفی برای کنترل توپ وجود دارد، مانند حرکت Disguise Trap هنگام دریافت توپ که با استفاده از آن میتوان مدافعان حریف را گول زد و آنها را به مسیر اشتباه فرستاد. با استفاده از حرکاتی مانند حرکات بازیکنان حرفهای فوتبال مثل «تونی کروس» (Toni Kroos) برای ساخت فضای مناسب، فرستادن مدافعان حریف به مسیر اشتباه و باز کردن بازی برای تیم خود به دنیای واقعی فوتبال نزدیکتر شوید.
انیمیشنهای گوناگونی برای ضربه زدن به توپ جهت ایجاد خلاقیت بیشتر در حمله به بازی اضافه شده است. بازیکنان با استفاده از سر، سینه، زانو و پاهایشان میتوانند به توپ ضربه بزنند، مسیر آن را تغییر دهند، مدافعان حریف را گیج کنند و فضای بیشتری برای خود ایجاد کنند. همانطور که «کیلیان امباپه» (Kylian Mbappe) با تکنیکهای خود مدافعان حریف را فریب میدهد، شما در بازی FIFA 19 میتوانید کارهایی با توپ انجام دهید که در گذشته هرگز فکرش را هم نمیکردید.
با ایجاد کردن روشهای خلاق بسیاری جهت ارتباط برقرار کردن با توپ و بالا بردن کنترل آن، سیستم Active Touch بازی FIFA 19 را واقعگرایانهتر از هر لحظه دیگری در تاریخ سری میکند.
تاکتیکهای در حال تغییر
با الهام گرفتن از سری Football Manager، بازی FIFA 19 تغییر عظیمی در تاکتیکهای حین بازی خواهد داشت. این تغییرها برای همه مناسب نخواهد بود، اما بازیکنانی که تمایل دارند به جزئیات تاکتیکی بازی دستی بزنند تا کنترل بیشتری بر روی چگونگی بازی تیم خود قبل و در حین بازی داشته باشند از این تغییرات لذت خواهند برد.
آمادگیهای قبل از بازی همانند بازیهای قبلی وجود دارد اما سیستم جدید Dynamic Tactics به آن اضافه شده است که تاکتیکهای متفاوتی را برای استفاده در حین بازی در اختیار بازیکن قرار میدهد. با سیستم Dynamic Tactics میتوانید بخشهای متفاوتی در تاکتیکهای تهاجمی و تدافعی تیم خود را تنظیم کنید و سیستمهای آن را به دکمههای دسته لینک کنید تا در حین بازی به سرعت از آنها استفاده کنید.
با حضور این سیستم جدید، تنظیم کردن تاکتیکهای تیمتان از همیشه مهمتر است. اگر ترجیح میدهید بازی مالکانه انجام دهید، میبینید که بازیکنانتان همیشه از صاحب توپ جهت گرفتن پاس آسان حمایت میکنند. اگر ترجیح میدهید سریعتر بازی کنید، بازیکنانتان ریسکهای بیشتری میکنند تا سریعتر به موقعیت مناسب برسند. تنها ساختن تاکتیکهای خودتان مهم نیست، بلکه هماهنگی با تاکتیکهای بازیکنان هوش مصنوعی یا انسانی نیز مهم است.
سیستم Timed Finishing
Timed Finishing، سیستم جدید شوتزنی بازی FIFA 19 است که با استفاده از آن میتوان هر ضربه را با فشار دادن دکمه شوت در زمان مناسب، به شوتی به یاد ماندنی تبدیل کرد.
در این قابلیت جدید، زمانبندی نقش مهمی دارد، اما پروسه پایه شوت زدن تغییر زیادی نمیکند. در واقع میتوانید به کل از این سیستم استفاده نکنید، اما اگر میخواهید ضربهتان با قدرت و دقت بیشتر به ضربهای غیر قابل مهار تبدیل شود، تنها بعد از زدن دکمه شوت، باید یک بار دیگر آن را در زمان مناسب فشار دهید. اگر کمی دیرتر یا زودتر دکمه را فشار دهید، ممکن است ضربهتان بدتر شود. پس بهتر است در اوایل بازی برای تمرین از FIFA Trainer استفاده کنید که نشانگری را بالای سر بازیکن قرار میدهد. وقتی نشانگر در وسط و در رنگ سبز قرار میدهد، برای بار دوم دکمه شوت را بزنید و از ضربه زیبای خود لذت ببرید.
هر وقت خواستید میتوانید ترینر را خاموش کنید و بعد از آن نتیجه زمانبندی شما توسط مثلث نشانگری نمایش داده میشود که زمانی به موقع ضربه بزنید به رنگ سبز در میآید. همانطور که انتظار میرفت، هر چه موقعیت شوت زدن سختتر باشد، استفاده از شوت زمانی هم سختتر میشود.
احتمالهای ۵۰ به ۵۰
یکی از بزرگترین مشکلات چند بازی فیفای اخیر نبردهای تک به تک با شانس ۵۰ به ۵۰ بوده است. طبق گفته EA، تغییراتی در بازی انجام شده است که تصمیمگیرنده این نبردها عکسالعملهای شخص در حال بازی به همراه قابلیتها و مهارتهای بازیکن باشد. همچنین، هوش و حواس همتیمیها افزایش یافته است و این بدان معناست که هر تلاش برای کسب توپ اهمیت بسیار بیشتری از قبل برای تصاحب مالکیت بازی دارد.
مشکل بزرگ احتمالهای ۵۰ به ۵۰ در بازی FIFA 18 این بود که قوانین فیزیک بازی برای لحظاتی بهم میخوردند و به دنبال آن کسب توپهای غیر واقعگرایانه اتفاق میافتاد، پس امیدواریم در این بازی این مشکل حل شده باشد.
تکنولوژی حرکت واقعی بازیکنان
طبق گفته EA، سیستم انیمیشن بازی دوباره دچار بهبودهایی شده است تا شخصیت بازیکنها در حین بازی و حرکات دقیقتر به بهترین شکل ممکن نشان داده شود. انیمیشنهای بهبودیافته برای محافظت از توپ، حفظ تعادل و تنههای فیزیکی آنها را در بهترین شرایط خود قرار دادهاند و باعث واقعگرایانهترین حرکات بازیکنان در تاریخ سری فیفا میشوند.
امیدواریم که انیمیشنها بهطور معمول بعد از تکلهای معمولی که باعث مصدومیتهای دست و پای شدید میشوند دچار مشکل نشوند. برای سری بازی که اهمیت بسیاری به واقعگرایانه بودن میدهد، این قسمت باید به خوبی اجرا شود.
2 دیدگاه
Heterosexual
هر سال کامل تر از پارسال . سری PES هیچ حرفی برای گفتن نداره
lpln psdk
ولی بازم اینا پول مفت میزنن جیب نسبت به بقیه بازی ها