بازی Ghost of Tsushima از همان روز اول معرفی، نوید بخش و امیدوار کننده به نظر میرسید. این بازی اکشن پس از نمایش خوب و عالی خود در رویداد E3 2018 به تیتر اول خبرگذاریها تبدیل شده است و حال، میتوانیم اطلاعات جدید و مفیدی از این بازی از زبان سازندگان به دست بیاوریم.
اگر به یاد داشته باشید، بازی Ghost of Tsushima در رویداد Paris Game Week و در کنفرانس خبری شرکت سونی معرفی شد و بسیار امیدوار کننده به نظر میرسید. با این حال، پس از آن نمایش یا اطلاعاتی را از بازی ندیده و نشنیدیم و این بازی کم کم در حال پاک شدن از خاطر ما بود. پس از آن بود که سونی نمایشی فوقالعاده و بی نظیر را از گیمپلی بازی Ghost of Tsushima در E3 2018 به همگان نشان داد تا متوجه شویم بازی تا چه حد پتانسیل دارد. حال، میتوانیم امیدوار باشیم که در آیندهای نزدیک میتوانیم یک بازی اکشن جهان باز زیبا را تجربه نماییم.
تا الآن میدانیم که مرحلهای که در نمایش E3 2018 بازی تجربه و نشان داده شد، یک مرحله فرعی بود که در آن پروتاگونیست یا قهرمان داستان که Jin Sakai نام دارد، به همراه همکار خود پیش میروند اما در انتها، مشاهده کردیم که آنها به اختلاف خورده و رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. اما سوال اصلی ما این جا است که به غیر از مراحل داستانی و اصلی یا مراحل فرعی، چه چیزهای دیگری در انتظار بازیبازان قرار خواهد گرفت و جزیره سوشیما برای آنها چه چیزهایی در بر خواهد داشت. رئیس استودیوی سازنده بازی، یعنی استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، آقای کریس زیمرمن (Chris Zimmerman) به تازگی در یک مصحابه جدید اعلام کرده که «همه چیز موجود خواهد بود». با این که اطلاعات و گفتههای ایشان خیلی دقیق و پر جزئیات نیستند اما ایشان به سادگی بیان میکنند که در دنیای بزرگ بازی، فعالیتهای زیادی برای یک سامورایی (بازیباز) وجود خواهد داشت. آقای زیمرمن این گونه توضیح میدهد:
من فقط میتوانیم به این موضوع فکر کنم زیرا واقعا نمیتوانم به آن پاسخ بدهم. این یک بازی در مورد سامورایی بودن است، اینطور نیست؟ دلیل این موضوع این است که به این گونه میتوانم یک فانتزی قدرتمند را برای شما تعریف کنم. «خیلی خب شما یک سامورایی هستید» و پس از این شما سریعا به این فکر میکنید که چه کارهایی میخواهید انجام دهید.
هر کاری که بخواهید به عنوان یک سامورایی انجام دهید و قادر به انجام دادن آن باشید،، من تضمین میکنم که ما تلاش کردیم تا آنها را درون دنیای بازی قرار دهیم و هر چه زمان به جلو حرکت کند، ما چیزهای بیشتری برای نشان دادن داریم اما در آخر باید یک سری از رازها را پیش خود نگه داریم، اینطور نیست؟ شما میخواهید در هنگام تجربه بازی غافلگیر شوید. شما نمیخواهید که همه چیز را بدانید.
قطعا تا به حال با عناوین جهان آزاد استودیوی ساکر پانچ آشنا شدهایم و میدانیم که آنها در دنیای سند باکس عناوین خود، فعالیتهای جانبی بسیاری را قرار میدهند و کاری میکنند که بازیباز در عین حال، بتواند هر کاری که میخواهد انجام دهد. در مورد بازی Ghost of Tsushima نیز دقیقا انتظار داریم که علاوه بر مراحل فرعی و اصلی، فعالیهای جانبی زیادی را در دنیای آزاد بازی تجربه کنیم و حس سامورایی بودن به بهترین شکل به بازیبازان منتقل شود.