طبق اعلام شرکت بایوور (BioWare)، این شرکت در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ یک فرانچایز جدید را ارائه خواهد کرد. اندریو ویلسون (Andrew Wilson) به عنوان مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتز (EA) در صحبتی با سرمایه گذاران اعلام کرد که بازی جدید تا انتهای سال مالی جدید منتشر خواهد شد که از ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.
آقای ویلسون اعلام کرد که این بازی جدید در سطح بالایی بوده و دارای مفاهیم جدیدی میباشد و میتوان فضای بازیهای اکشن را با مخاطره روبرو کند، او اعلام کرد:
در انتهای سال مالی، استودیوی بایوور یک آیپی (IP) کاملاً جدید ارائه خواهد کرد، این آیپی دارای طراحی و مفاهیم کاملاً جدید، مکانیک گیمپلی جدید و داستانی در یک دنیای منحصر بفرد جدید میباشد. این بازی دارای این پتانسیل استد که بهطور کامل نظر مردم را در مورد عناوین اکشن تغییر دهد و آن را با مخاطره روبرو کند، این بازی میتواند دوستان را در کنار یکدیگر جمع کرده و تشویق به اجرای یک بازی مهیج کند. ما در مورد آینده این فرانچایز جدید و نسبت به توانایی آن در جذب مخاطبین بیشمار از سراسر جهان بسیار هیجان زده هستیم.
زمانیکه در مورد کیفیت این بازی جزئیاتی خواسته شد، آقای ویلسون توضیح داد که این بازی جدید یک بازی اکشن ماجراجویی، نسبتاً نقش آفرینی و بطور کلی ترکیبی از سبکهای مختلف است، او اعلام کرد:
آنچه که ما در این بازی میبینیم ترکیب بیشتر و بیشتر سبکها است. اجزاء مختلف و بزرگی از سبکهای مختلف در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت تا یک بازی بزرگ را تولید کنند. زمانیکه شما در مورد این بازی فکر کنید، شما در مورد ساخت شخصیت نقش آفرین بزرگی فکر خواهید کرد. در ارتباط با پیشرفت خط داستانی بازی که استودیوی بایوور در مورد آن معروفیت دارد و با دنیای بزرگی از سبک اکشن و سبک ماجراجویی روبرو خواهید بود که به عنوان سبکهای بزرگ در یک بازی جمع خواهند شد.
آقای ویلسون همچنین تایید کرد که این آیپی کاملاً جدید بوده و بدین معنی نخواهد بود که برگرفته از فرانچایز شرکت دیگری (نظیر Star Wars Battlefront) باشد.
آرین فلین به عنوان مدیر استودیوی بایوور در گذشته در مورد یک آیپی جدید معرفی نشده این استودیو توضیحاتی ارائه کرده و در ماه نوامبر گفته بود:
ما در مورد این آیپی پیش از آنکه در مورد همه چیز اطمینان حاصل کنیم صحبتی نخواهیم کرد. ما در حال بررسی گزارشاتی با ویلسون هستیم و فکر میکنم که او از این آیپی خوشش میآید، در نتیجه ما روی آن کار خواهیم کرد. امیدوارم با تکمیل بازی Mass Effect Andromeda جزئیات بیشتری را در مورد این بازی به اشتراک بگذاریم و امیدوارم که طرفداران با ارائه آن از ما خشنود شوند.
شما باید از خود بپرسید “شما دوست دارید بازی را اجرا کنید که به شدت متفاوت است یا دوست دارید بازی را اجرا کنید که قابل تشخیص است؟” “شما دوست دارید که چیزی را به اتمام برسانید و سپس مدام به دور آن بچرخید یا دوست دارید چیزی را انجام دهید، سپس بدون آنکه چیزی تکرار شود به انجام کارهای جدیدی بپردازید؟” در مورد ما و آن چیزی که نظر استودیوی ما به عنوان محلی که علاقه به ساخت بازیهای خاص داریم و میدانیم که طرفدارانمان خواستار چه چیزی هستند، کار برروی این فرانچایز را شروع کردیم که دارای داستان منحصر بفرد خود میباشد، بنابراین ما در حال چکشکاری آن هستیم، نمیخواهیم تنها چیزی را بسازیم و آن را جلو ببریم. به محض آنکه با ساخت آن به توافق برسیم، همه چیز در جای خود قرار خواهد گرفت و مراحل کار شروع خواهد شد.
جزئیات بیشتری نظیر نام، پلتفرم یا تنظیمات، همگی نامعلوم هستند و براساس گفته فلین نباید به این زودیها منتظر شنیدن چنین اطلاعاتی تا زمان ارائه بازی Andromeda در ماه مارس باشیم.
آرین فلین پس از صحبت آقای ویلسون با سرمایه گذاران، توضیحات بیشتری را در مورد بازی استودیوی خود اعلام کرد:
صحبتهای زیادی وجود دارد که طی ماههای آتی گفته خواهند شد اما در حال حاضر من قصد دارم تا یک پیش زمینه ایجاد کنم. در سال ۲۰۱۲ ما کارهای خود را برروی ساخت یک دنیای کاملاً جدید با شخصیتها، داستانها و گیمپلی جدید آغاز کردیم. هدف ما ساده است: ادغام ۲۰ سال تجربه ساخت بازی و اجرای آموختههای خود در ساخت چیزی مفرح و جدید برای شما تا از آن در کنار دوستان خود لذت ببرید. هیچچیزی هیجان انگیزتر از این وجود ندارد که یک آیپی جدید را از ابتدا آغاز کنید. برای به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر با شما در آینده هیجان زدهایم.