بازی Anthem به نظر عنوانی بسیار هیجان انگیز و فوقالعاده و البته با دنیایی زیبا و خیره کننده میرسد اما واقعا منبع الهام استودیوی بایوور (Bioware) برای خلق این بازی و دنیای زیبای آن چه بوده است؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
پس از تجربه نه چندان موفق استودیوی بایوور با بازی Mass Effect Andromeda که البته به وسیله تیم اصلی و پایه آنها ساخته نشده بود، حالا استودیوی بایوور تمام تمرکز خود را برروی بازی Anthem قرار داده تا یک عنوان نقش آفرینی بزرگ و به یادماندنی را در این نسل، خلق کند و به یادگار بگذارد. با مشاهده تریلرها و نمایشهای بازی Anthem، قطعا بیش از هر چیز دیگری، دنیای زیبای آن چشممان را درگیر خود میکند؛ دنیایی که پر از زیبایی و البته تراژدی است. به تازگی مصاحبهای با استودیوی بایوور انجام شده و در مورد منبع الهام این استودیو برای خلق بازی Anthem و دنیای زیبای آن سوالات جالبی پرسیده شده است.
زمانی که در مورد منبع الهام بایوور برای ساخت و طراحی محیطها و سازههای درون دنیای بازی مخصوصا در Fort Tarsis و مکانهای اطراف آن پرسیده شد، آقای مایک گمبل (Mike Gamble) اشاره کرد که تیم سازنده بازی، به طور خاص به سازهها و معماری منطقه خاور میانه نظر داشته و روی آنها تمرکز کرده است. از آن جایی که این، یک موقعیت و ستینگی است که مردم همیشه در خطر دائم حمله قرار دارند و پس از حمله عظیمی که به تازگی انجام شده، به دنبال مرمت کردن هستند، تیم سازنده بازی در استودیوی بایوور واقعا میخواسته تا همه چیز صحیح و درست به نظر رسیده و حس شود. بخشی از این پروسه، به طراحی دستی همه عناصر موجود در دنیای بازی مربوط است؛ از آن جایی که این مکان برای بقا یافتن است، تولید انبوهی در آن صورت نمیگیرد و این چیزی است که تیم سازنده بازی میخواسته آن را در شخصیتهای بازی تصویر کند.
از لحاظ اسطوره شناسی و این گونه الهامات، توسعه دهندگان اشاره کردند که موضوعات اسطوره شناسی در دنیای بازی کمتر لحاظ شده و به جای آن، سلطنت یا رژیم سلطنتی بیشتر به چشم میآید. با این که جنبه اسطوره شناسی و افسانهای بازی Anthem کم است اما با این حال از بسیاری از افسانه های دینی مرسوم الهام گرفته است. زمانی که از تیم سازنده پرسیده شد که چرا مسیر جهانی و فراگیری را انتخاب کردهاند، آقای گمبل توضیح داد که آنها میخواستند تا بازی Anthem در یک زمان، هم آشنا به نظر برسد و هم جدید باشد.
در همین مصاحبه از استودیوی بایوور در مورد گزینهها و امکانات شخصی سازی بازی Anthem صحبت شد و آقای مایکل گمبل در پاسخ توضیح دادند که در زمینه طراحی و خلق شخصیتها برای بازیبازان، گزینهها و انتخاب های بسیاری در بازی وجود خواهد داشت اما آن ها به دو دلیل، به صورت کامل در این مسیر پیش نروند. اولین دلیل برای این که بایوور این تصمیم را اتخاذ کرده، تمرکز تیم سازنده برروی سوییتها یا لباسهای Javelin است. تا به حال در نمایشها و تریلرهای بازی مشاهده کردهایم که سازندگان چقدر برروی این لباسها تمرکز و تاکید دارند و در صورت به وجود آمدن امکان شخصی سازی ۰ تا ۱۰۰ یا کامل، از اهمیت این سوییتها کاسته میشود.
دومین دلیل این گونه ذکر میشود که بسیاری از میان پردههای بازی، با زاویه دوربین اول شخص به نمایش درمیآیند تا به بازیباز، تجربهای و حسی شخصی ارایه دهند. زمانی که با NPCهای بازی صحبت میکنید، شما از زاویه دید شخصیت خود به آن ها مینگرید تا در میان نبردها، تجربه ههمه جانبهتر و غرق شونده تری را داشته باشید. به خاطر همین زاویه دوربین اول شخص و نحوه روایت به این شکل، قطعا شما وقت کمتری برای نگاه کردن به شخصیت خیره کننده خود دارید.
بازی Anthem قرار است در تاریخ ۲۲ ماه فوریه سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای اصلی پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شود.