به نظر میرسد که استودیوی «ناتیداگ» (Naughty Dog) تدارکات ویژهای را برای شخصیت همراه شما در بازی The Last of Us 2 دیده است.
ضعف هوش مصنوعی دشمنان و شخصیت همراه بازیکن در نسخهی اول The Last of Us بر کسی پوشیده نیست اما استودیوی ناییداگ در بازی The Last of Us بهبود عمدهای را در این زمینه به وجود آورده است. و یکی از مهمترین نکات، این است که در این عنوان شخصیت همراه بسیار تأثیرگذارتر و مفیدتر در پروسهی بازی خواهد بود.
«آنتونی نیومن» (Anthony Newman)، یکی از کارگردانان بازی The Last of Us 2، طی مصاحبه با گیماسپات به صحبت دربارهی شخصیت همراه بازیکن پرداخته است. اول از همه، وی در این باره گفته است که چقدر از بازی را به تنهایی و بدون شخصیت همراه سپری خواهیم کرد. در حال حاضر میدانیم که جوئل نقش مهمی را را در این عنوان ایفا خواهد کرد، ولی همچنین طی نمایشهای متعدد این بازی تاکنون شاهد این بودهایم که «الی» به تنهایی مسیر خود را طی میکند.
نمیتوانم بهطور دقیق بگویم که چقدر از بازی را تنهایی سپری خواهید کرد. باید بگویم که این بازی ترکیبی از تنها بودن مانند بخش دوم دمو، و با یک همراه دیگر بودن است. شخصیتهای همراه هستهی بازیهای ناتیداگ هستند و ما استفادهی زیادی از آنها در زمینهی این کشمکشها میبریم.
نیومن در ادامه به بهبود هوش مصنوعی اشاره کرده است:
من فکر میکنم همانطور که از تعامل با دینا در بخش اول دمو متوجه شدهاید، شخصیتهای همراه میتوانند کارهای جدید هیجانانگیزی را انجام دهند. میتوانند به تنهایی بهطور مخفیانه فردی را به قتل برسانند و سیستم مبارزه با سلاح سرد مخصوص خود را دارند و مانند نسخهی اول میتوانند به شما کمک کنند و شما را نجات دهند. این شخصیتها این بار انعطافپذیرتر و متفاوتتر هستند.
در عین حال، شخصیتهای همراه در مبارزات تأثیرگذارتر شدهاند. نیومن بازی Uncharted را بهعنوان مثال ذکر کرده و اشاره کرده است که چگونه با وجود اینکه همراهان «نیت» به دشمنان شلیک میکردند، اکثر آن بیشتر جنبهی نمایشی داشت و آسیب بسیار کمی به دشمنان وارد میشد. با این حال، در بازی The Last of Us 2 گلولههای شخصیتهای همراه به اندازهی گلولههای الی مرگبار هستند.
نکتهی جالب دیگر این است که در گذشته، در تقریباً تمامی عناوین ما، شخصیتهای همراه ضرباتی قلابی وارد میکردند و میدیدید که به دشمنان تیراندازی میکنند و این کمی نمایشی است از آنجا که گلولههای آنها به وضوح نسبت به گلولههای شما آسیب کمتری به دشمنان میرساند.
چیزی که برای آن بسیار هیجانزدهام این است که با تلاش زیاد و ترفندهای هوشمندانهی هوش مصنوعی، همیشه گلولههای شخصیتهای همراه دقیقاً به اندازهی گلولههای شما آسیب وارد خواهد کرد. که راه دیگری است برای اینکه بازیکنان پیشبینی کنند و چندین قدم جلوتر باشند، وقتی میبینند که دینا چندین گلوله شلیک کرده و متوجه میشوند که فقط به یک گلوله برای تمام کردن کار دشمن نیاز دارند. من فکر میکنم این عالی است که حال بازیکنان میتوانند در این زمینه محاسبه کنند و در تعامل با شخصیتهای همراه خود اینطور برنامهریزی داشته باشند.
The Last of Us 2 در ۲۱ فوریهی ۲۰۲۰ مصادف با ۲ اسفند ۱۳۹۸ بهصورت انحصاری بر روی پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.