اخبار و اطلاعات جدید از بازی The Last of Us 2 که مدتی است تازه موتور خود را روشن کرده، امروز نوبت توضیحات در مورد نام دشمنان شده است.پس از مدتها انتظار بالاخره تاریخ انتشار یکی از موردانتظارترین آثار سونی مشخص شد که مسلماً آغاز خوبی را برای این شرکت در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی رقم خواهد زد. اثری که همچون همیشه بسیار زیبا و جذاب به نظر میرسد و استودیو ناتی داگ نیز اعلام کرد حتی به فکر رفع اندک نواقص نسخه ابتدایی بازی نیز بوده است.
به طور مثال آنها تایید کردند که هوش مصنوعی یاران و دشمنان در بازی The Last of Us 2 بسیار پیشرفتهتر از قبل خواهد بود و مورد دیگر آنکه چطور تلاش کردند تا کُشتن دشمنان را ناراحتکنندهتر از قبل نشان دهند. در گفتگو با GameSpot یکی از کارگردانان بازی، آنتونی نیومن از خشونت به کار رفته در بازی صحبت کرد و اذعان کرد که چطور ناراحتکننده و رنجدهنده ساخته شده است.
هدفی بوده که آنها قصد انجام آن را در نسخه ابتدایی داشتند اما قسمت دوم پا را یک قدم فراتر از هدف پیشین خواهد گذاشت. چرا که به لطف هوش مصنوعی پیشرفته، اکنون دشمنان رفتار واقعگرایانهتر و انسانیتری خواهند داشت. به علاوه تمامی کسانی که از سر راه خود برمیدارید دارای نام و پشتزمینه داستانی خواهند بود.
فکر میکنم بازی حکم بحث و گفتگو در رابطه با چرخه خشونت را دارد و به نظرم در جریان بازی متوجه خواهید شد که گرفتن انتقام، هزینه جبرانناپذیری در بر خواهد داشت. نه تنها بر زندگی افرادی که انتقام خود را از آنها خواهید گرفت اثر خواهد گذاشت، بلکه بر خود بازیکن نیز اثرگذار خواهد بود. یکی از جالبترین راهها برای دستیابی به چنین هدفی، نامگذاری تمامی افراد غیرقابل بازی بوده است.
تمام دشمنان انسان در بازی The Last of Us 2 دارای اسم خواهد بودند و زمانی که قصد انجام کار دونفرهای دارند، یکدیگر را با نام اصلی صدا خواهند زد. به طور مثال زمانی که یکی به دیگری میگوید به فلان نقطه حمله کند یا فلان ساختمان را بررسی کند. به علاوه زمانی که یکی از دوستان آنها کشته میشود، با غم و اندوه اسم دیگری را صدا میزنند.
او در ادامه گفت:
به نظرم وجود چنین خاصیتی، بسیار فراتر از هوش مصنوعی فوقالعاده و بازیگری و صداپیشگی و ساخت انیمیشن بینقص توسط تیم ما بوده است. بُعد انسانی جدید و خاصی است که تلاش کردیم به دشمنان انسانی در قسمت دوم بدهیم. به بازیکن نشان خواهد داد که این افراد تنها یک مشت کودن بیچهره نیستند که در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستید. بلکه افراد واقعی هستند که به یکدیگر اهمیت میدهند و اقدام فجیع و شنیعی در مقابل چشم آنها انجام میدهید.
چنین اقدامی در گیمپلی یک بازی نشان میدهد که چطور یک بازی ویدئویی به عنوان یک مدیوم قادر خواهد بود به خوبی آن را پیاده کند در حالی که به طور مثال شما در ساخت یک فیلم هرگز نمیتوانید آن را به خوبی اجرا کنید. شما به عنوان یک بازیکن در انجام چنین جنایتهایی دست خواهید داشت و آنها را به قتل میرسانید. در انتها باعث میشود شما ارزش بالای انسانیت را بهتر لمس کرده و درک کنید.