همه دوست دارند بدانند که در عنوان مورد انتظار یوبیسافت (Ubisoft)، یعنی بازی The Division 2 این موضوع چگونه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
عملکرد و دریافت نرخ فریم مناسب از سخت افزارهای مختلف، همیشه مهمترین موضوع برای بازیسازان و بازیبازان است. این موضوع مهم همواره در بازیهای مختلف وجود داشته و مناسب بودن یا نبودن عملکرد، توانسته به بازی مورد نظر صدمه وارد کند. در حالی که بازیبازان رایانههای شخصی میتوانند با شخصی سازی تنظیمات و گزینههای گرافیکی یک بازی، آن را برای سخت افزار خود به صورت دلخواه بهینه نمایند، بازیبازان کنسولها باید به چینش و بهینه سازی انجام شده به وسیله سازندگان، راضی باشند. با این که با عرضه کنسولهای میان نسلی، برخی از بازیها از تنظیمات و گزینههای فنی جمع و جوری در آن نسخهها برخوردار بودند، اما به صورت کلی بازیبازان کنسولهای خانگی، در اکثر مواقع با نرخ فریم ثابت و از قبل تعیین شده رو به رو هستند که این میتواند ۳۰ یا در مواقعی ۶۰ فریم بر ثانیه باشد. در صورت فشار رندرینگ لود (Rendering Load) روی سخت افزار کنسول ها، این رقم میتواند پایین تر هم بیاید و با به وجود آمدن Stutter و افت فریم، موجب ناراحتی بازیبازان شود. حال، به نظر میرسد که این مشکل در بازی The Division 2 وجود ندارد؛ حداقل در مورد نسخه ایکسباکس وان ایکس بازی میتوانیم این موضوع را بیان کنیم!
در یک فهرست رسمی از بازی The Division 2 در فروشگاه مایکروسافت و در بخش قابلیتهای این بازی، این طور اشاره شده که بازی شوتر سوم شخص جدید شرکت یوبیسافت از نرخ تازه سازی یا Refresh Rate متغیری استفاده میکند. این بدان معنی است که هیچ قفل فریمی در نسخه ایکسباکس وان ایکس بازی The Division 2 مشاهده نمیکنیم و نرخ فریم این عنوان تا جایی که سخت افزار اجازه بدهد، بالاتر از ۳۰ خواهد رفت. با این حال، اگر نرخ فریم پایین تر هم بیاید، به دلیل وجود نرخ تازهسازی متغیر، مشکل خاص و چشمگیری برای بازیبازان به وجود نخواهد آمد و به صورت قابل ملاحظهای Stutter نمیبینیم.
قطعا وجود این گزینه در هر بازی با هر سبکی میتواند یک جایزه یا محتوای ویژه برای بازیبازان باشد و از آن جایی که بازی The Division 2 یک شوتر آنلاین محور است (با وجود بخش حدید داستانی)، این گزینه میتواند کمک زیادی به بازیبازان این عنوان کند. توجه کنید که حتی روی کنسول قدرتمند ایکسباکس وان ایکس نیز عناوین زیادی از نرخ تازه سازی متغیر بهره نمیبرند و از معدود عناوینی که این گزینه را در خود دارند، میتوان به بازی Gears of War 4 اشاره کرد.
امروزه شرکتهای ساخت و تولید سخت افزار مانند انویدیا یا AMD سعی میکنند با ارایه تکنیکها و راه حلهایی، مشکل افت فریم و نرخ تازه سازی را به صورت کامل حل کنند. شرکت انویدیا با معرفی فناوری G-Sync و قرار دادن آن در دل نمایشگرهای مختلف گیمینگ، نرخ تازه سازی نمایشگر را نسبت به نرخ فریم بازی کاملا هم تراز میکند و در طرف دیگر، شرکت AMD با معرفی فناوری Free Sync و قرار دادن آن در سخت افزارهای نسل جدید خود، سعی در برطرف کردن کامل این مسئله دارد. از آن جایی که سخت افزار کنسول ایکسباکس وان ایکس نیز با توجه به معماری نوین شرکت AMD طراحی شده، GPU این کنسول نیز از Free Sync پشتیبانی میکند اما عناوین کمی تا به حال به سراغ استفاده از آن رفتهاند. امیدوار هستیم که بازی The Division 2 یکی دیگر از عناوین فوقالعاده از نظر فنی باشد.
بازی The Division 2 در تاریخ ۱۵ ماه مارچ سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. اگر از طرفداران بخش چند نفره این عنوان نیستید، سازندگان قول یک بخش داستانی حدودا ۴۰ ساعته را به شما دادهاند و همچنین باید منتظر عرضه محتویات بسیاری پس از عرضه بازی باشیم.