همانطور که در جریان هستید، بازی Super Mario Run توانست در هفته اول انتشار خود بر روی سیستم عامل آی او اس، بیش از ۴۰ میلیون بازیکن را به سمت خودش جذب کند، اما این به این معنا نیست که همه آن ۴۰ میلیون بازیکن، ۹.۹۹ دلار را برای این عنوان دوندگی پرداخت کردهاند تا کل مراحل آن را آزاد کنند. بسیاری از این بازیکنان به همان نسخه رایگان بازی که تنها چند مرحله را به همراه داشت، بسنده کرده و از خیر نسخه کامل بازی گذشتهاند.
با توجه به این گفتهها، جای چندان تعجبی وجود ندارد که بازی Super Mario Run نتوانسته است به یک عنوان سودآور برای شرکت نینتندو (حداقل نسبت به انتظاری که از این عنوان داشتند) تبدیل شود. آقای «تاتسومی کیمیشیما» (Tatsumi Kimishima)، رییس شرکت نینتندو، اخیرا در یکی از مصاحبههایش اعلام کرده است که بازی Super Mario Run نتوانسته است انتظارات ما را برآورده کند.
جالب است بدانید که شرکت نینتندو پس از انتشار بازی Super Mario Run، عنوان Fire Emblem Heroes را نیز برای سیستم عامل آی او اس منتشر کرد و به لطف سازگاری بیشتر این عنوان با سبک بازیهای رایگان با پرداخت درون برنامهای و به اصطلاح فری تو پلی (شخصیتهای قابل خریداری، محتوای بیشتر و…)، موفق شده است رتبه چهل و هشتم بیشترین دانلودهای اپ استور را از آن خود کند. این درحالی است که بازی Super Mario Run به رتبه صد و هفدهم بسنده کرده است. نکته جالبتر آنکه بازی Fire Emblem Heroes عنوان چندان مطرح و مشهوری نیست، اما همه ما ماریو را میشناسیم!
البته جای چندان نگرانی وجود ندارد چرا که به نظر میرسد شرکت نینتندو قصد ندارد مدل تجارت خود را بر روی گوشیهای موبایل تغییر دهد. این شرکت اعلام کرده است که هنوز هم مدل تجاری مورد استفاده در بازی Super Mario Run (پرداخت کل مبلغ بازی به صورت یکجا) را به بازیهای فری تو پلی دیگر (که برای هر آیتمی از بازیکنان پول طلب میکنند) ترجیح میدهد.
ناگفته نماند که بازی Super Mario Run هم برای آی او اس و هم سیستم عامل اندروید منتشر شده است.