متاسفانه ساخت بازی Scalebound (انحصاری پلتفرمهای ایکس باکس وان و رایانههای شخصی) که توسط استودیوی «پلاتینیوم گیمز» (Platinum Games) در حال ساخت بود، کنسل شد.
شرکت مایکروسافت به صورت رسمی خبر کنسل شدن بازی Scalebound را اعلام کرده است. یکی از نمایندگان این شرکت اعلام کرد که شرکت مایکروسافت پس از بررسیهای دقیق و موشکافانه تصمیم گرفته است که مراحل تولید بازی Scalebound را متوقف کند. او در ادامه گفته است که شرکت آنها بازیهای انحصاری بسیار شگفت انگیزی را برای انتشار در سال ۲۰۱۷ آماده کرده که برخی از آنها عبارت اند از: Halo Wars 2 ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Sea of Thieves و غیره.
این خبر اندکی پس از حذف شدن صفحه مخصوص بازی از سایت Xbox.com منتشر شده است. لازم به ذکر بوده که بسیاری از گزارشات منتشر شده از طرف فعالان این صنعت حاکی از آن بودند که مشکلات زیادی گریبان گیر این عنوان انحصاری بودهاند.
جالب است بدانید که در لیست بازیهای سال ۲۰۱۷ شرکت مایکروسافت نام بازی Scalebound به چشم نمیخورد و بعد از نمایش این بازی در مراسم E3 2016 تاکنون هیچ خبری از آن منتشر نشده است. در ابتدا قرار بود این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، اما پس از مدتی با تاخیر مواجه شد و مایکروسافت اعلام کرد که این بازی را در سال ۲۰۱۷ و در کنار بازیهای انحصاری دیگر مانند Crackdown 3 و Halo Wars 2 منتشر خواهد کرد. شرکت مایکروسافت در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که به دلیل شلوغی بیش از حد بازیها در ایام تعطیلات، تصمیم گرفته است تا بازی Scalebound را با تاخیر در سال ۲۰۱۷ منتشر کند.
این اولین باری نیست که مشکلات موجود در یک پروژه باعث کنسل شدن روند ساخت آن میشوند، اما شرکت مایکروسافت حتی در ماه نوامبر نیز نسبت به آینده این بازی امیدوار بوده و خبری از کنسل شدن آن اعلام نکرده است. در اوایل ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ شرکت «تایتان کمیکس» (Titan Comics) اعلام کرد که با همکاری شرکت مایکروسافت قصد دارد تا کمیک بوکهایی بر اساس این بازی و نژادهای آن را در سال ۲۰۱۷ وارد بازار کند. آقای «فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، مدیر عامل بخش ایکس باسک، در آن زمان اعلام کرد که بازیکنان تا قبل از سال ۲۰۱۷ هیچ خبری از این عنوان دریافت نخواهند کرد.
همانطور که در جریان هستید، آقای «هیدیک کامیا» (Hideki Kamiya)، کارگردان بازیBayonett a، سکان هدایت این عنوان آنلاین و اکشن/ نقش آفرینی چند نفره (Scalebound) را برعهده داشت. ناگفته نماند که هنوز مشخص نیست، آیا استودیوی سازنده این بازی بعد از جدا شدن از شرکت مایکروسافت، همچنان بر روی آن کار خواهد کرد یا خیر؟
1 دیدگاه
Capitan MacMillan
واقعا که آخر بدشانسی بود. زنجیره ای از مشکلات دست به دست هم دادن تا بازی کنسل بشه