امروز استودیو «سایونیکس» (Psyonix)، سازنده بازی Rocket League، بیان کرد که این عنوان بیش از ۳۳ میلیون بازیکن در پلتفرمهای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان دارد.
۲ سال از عرضه شدن بازی Rocket League میگذرد و این عنوان در جمع بیش از ۳۳ میلیون بازیکن و میانگین ۱.۶ میلیون بازیکن هر روز دارد. استودیو سایونیکس همچنین به نکات زیر نیز اشاره کرد:
- ۱.۶ میلیون بازیکن در روز، ۳.۳ میلیون بازیکن در هفته و ۶.۱ میلیون بازیکن در ماه به تجربه بازی Rocket League میپردازند.
- بیش از ۱.۵ میلیارد مسابقه انجام شده است.
- در بین بازیکنان فعال یک سال گذشته، ۴۱ درصد بازیکن کنسول پلیاستیشن ۴، ۳۲ درصد ایکسباکس وان و ۲۷ درصد متعلق به پیسی بودهاند.
- ۵۰ درصد از مسابقههای انجام شده دو نفر در مقابل دو نفر، ۳۲ درصد از آنها سه فر در مقابل سه نفر، ۱۶ درصد از آنها یک نفر در مقابل یک نفر و ۲ درصد از آنها چهر نفر در مقابل چهار نفر بوده است.
- محبوبترین ماشین در سال گذشته، the Octane بوده است.
به اضافه اطلاعات داده شده در بالا، سایونیکس در مصاحبهای بیان کرد که ۲ سال پیش تیم سازنده بازی تنها شامل ۳۶ نفر میشد، اما در حال حاضر تعداد آنها به ۹۰ نفر افزایش یافته است. و قصد دارند که به جایی بزرگتر نقل مکان کنند.
آقای «جفری دانم» (Jeffery Dunham) از استودیو سایونیکس درمورد بازی Rocket League گفت که این عنوان یک بازی نیست، بلکه یک پلتفرم است.
ما این عنوان را یک پلتفرم میدانیم، نه یک فرنچایز که از آن هرساله ورژنهای مختلف بسازیم. Rocket League عنوانی است که حتی اگر بزرگتر هم بشود هنوز همان بازی است. ما قصد ساختن Rocket League Karts یا Rocket League RPG را نداریم و نخواهیم داشت. ما قصد سوء استفاده کردن از این عنوان را نداریم. هدف ما پاداش دادن به بازیکنان این عنوان است. نقطه مثبت ما این است که اگر بخواهیم یک بازی جدید بسازیم، باید عنوانی کاملا جدید باشد. اگر بازی جدیدی ساخته شود باید شایسته باشد و انتظارات را برآورده کند. این بازی باید تیم خودش و فلسفه خودش را داشته باشد و وابسته به بازی قبلی ما نباشد.
ما یک تیم اختصاصی برای فکر کردن و ارائه دادن ایدههای جدید داریم. یه سری از این ایدهها سریع رد میشوند و تعدادی تا هفتهها بررسی میشوند. چیزی که ما را خیلی خوشحال میکند این است که مجبور نیستیم برای دلایل مالی، بلافاصله عنوانی دیگر منتشر کنیم. سود حاصل از بازی Rocket League باعث شده است که ما به صورت آزادانه بتوانیم به دنبال ایدههای جدید باشیم و نگرانی از نظر مالی نداشته باشیم.
با آنکه بازی Rocket League در سال ۲۰۱۵ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی منشر شده است، اما هنوز هم این عنوان یکی از بازیهای بسیار محبوب محسوب میشود.