به نظر میرسد که بازی Red Dead Redemption 2 از دنیایی «عمیق و گسترده» برخوردار است که بازیکنان را بسیار درگیر خود خواهد کرد.
یکی از نقاط تمرکز اولین نمایش گیمپلی بازی Red Dead Redemption 2 دنیای زنده و پویای آن بود و بهتازگی نیز استودیوی «راکاستار گیمز» (Rockstar Games) بر این موضوع تاکید کرده است.
«آرون گاربوت» (Aaron Garbut)، کارگردان هنری راکاستار نورث، اخیراً در گفتوگو با Hollywood Reporter از دنیای بازی Red Dead Redemption 2 گفته و توضیح داده است که این دنیا نه تنها گسترده و عمیق، بلکه منسجم و کاملاً مرتبط با داستان و همچنین شخصیت اصلی یعنی «آرتور مورگان» (Arthur Morgan) خواهد بود.
ما تلاش میکنیم دنیایی را خلق کنیم که همزمان هم گسترده است و هم عمیق. ما همواره تلاش کردهایم دنیاهایی را بسازیم که حس یک مکان واقعی را بدهند و قادر به استفاده از جدیدترین تکنولوژی برای جلو بردن این ایده به طرزی که پیشتر انجام ندادهایم، بودهایم.
ما سعی داریم دنیایی را خلق کنیم که همهچیز آن منسجم است؛ پس اعمال بازیکن و واکنشی که دنیای بازی به آنها میدهد، بدون اینکه مهم باشد چه کاری انجام میدهید یا در کجا انجام میدهید، ثابت خواهد بود. این دنیا جریان و زندگی دارد اما همچنین حسابشده است بهطوری که در محیطی که اکثراً با اسب گشت میزنید یا پیاده راه میروید، تناسب داشته باشد. شما میتوانید با مشروبفروش در مشروبفروشی یا با یک قانونگذار گفتوگو کنید، یک قطار را بدزدید یا کشوهای یک خانه را برای پیدا کردن پول یا حتی کمی غذا جهت نجات گروه خود بگردید – و انتقال و رابطهای روان بین اینها وجود دارد که هم سرگرمکننده و جالب است و هم با شخصیت آرتور در تناسب قرار دارد.
بر هیچکس پوشیده نیست که راکاستار در ساخت عناوین جهان آزاد مهارت خاصی دارد و به نظر میرسد که این استودیو با بازی Red Dead Redemption 2 حتی چندین قدیم دیگر نیز به جلو خواهد رفت. مکانیکهایی نظیر انپیسیهای فعال و سیستم حیات وحش، تنها نمونههایی از سیستمهایی هستند که قرار است دنیای زنده و عمیق این عنوان را شکل دهند.
بازی Red Dead Redemption 2 در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۴ آبان ۱۳۹۷ بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد. شایعاتی هم دربارهی انتشار آن برای رایانههای شخصی وجود دارد اما سازندگان هنوز این موضوع را تایید نکردهاند.